SEO Optimizacija ključna reč digitalnog marketinga

SEO optimizacija - Sinteza svih elemenata sajta

Globalno tržište danas znači digitalno tržište. Ako imate preduzeće, biznis ideju, početnik ste ili u fazi rebrendirnja – da biste ušli u tržišnu utakmicu, morate imati sajt i on se mora naći na prvoj stranici Googla.

Da biste to postigli potreban vam je digitalni marketing, odnosno SEO optimizacija.

Bez imalo preterivanja, može se reći da je SEO optimizacija (eng. Serch Engine Optimisation) ključna reč digitalnog marketinga.

Označava veštinu povezivanja različitih elemenata sajta u jednu kompaktnu celinu koji će, kao takva, postati moćan digital - marketiški mehanizam, sposoban da pobedi konkurenciju, oduševi korisnike, donese profit i na koncu osigura poziciju autoriteta u branši.

Uz kvalitetne stručnjake i pažljivo osmišljenu SEO strategiju može doslovno da preporodi svaki biznis.

SEO optimizacija strategija uspeha

Da bi sve to bilo moguće, neophodno je osmisliti marketinšku strategiju. I to ne bilo kakvu nego personalizovanu i promišljenu do najsitnijih detalja. Staregiju koja odgovara vašoj niši, biznisu, trenutnoj poziciji i ciljevima.

S obzirom da je digitalno doba već uveliko nastupilo, jasno je da bez digitalnog marketinga, malo koja ideja ili biznis imaju šanse za uspeh.

U nastavku teksta pokušaćemo da vam detaljnije pojasnimo važnost SEO startegije.

Šta mi to radimo?

Mi radimo na relevantnosti veb lokacije i gradimo poverenje kod pretraživača. Svaki izvršeni zadatak ima određenu svrhu koja poboljšava rangiranje vaše veb stranice. Neki od ovih zadataka uključuju:

  • Istraživanje ključnih reči
  • Optimizacije na samom sajtu *(SEO On-Page optimizacija)
  • Pravilna implementacija meta oznaka i atrubuta
  • SEO za lokalno poslovanje *(google my business)
  • Kreiranje sadržaja
  • Izgradnja linkova *(SEO Off-Page optimizacija)
  • Upis u direktorijume od značaja

I još mnogo toga! Pročitajte tekst do kraja saznaćete mnogo toga što je od presudnog značaja za bolje rangiranje na pretraživačima.

Zašto baš Gugl

Iako postoje mnogi drugi pretraživači (Bingo, Opera, Mozilla…) čak i najtvrđi internet laici znaju za Google i znaju da je on najbolji i najvažniji jer pokazuje najrelevantnije rezultate pretrage kad nešto tražite.

Google je pretraživač koji bukvalno sve zna i svojevrsna online tržnica prve klase, gde će korisnici u 99.9 % slučajeva pronaći upravo ono što im treba i to u par milisekundi koliko traje dok izbaci rezultate vašeg upita.

Popularnost Googla nije slučajna, već je rezulatat konstantnog usavršavanja i ulaganja u razvoj novih softvera i algoritama.

Pored toga, Google “osluškuje” potrebe korsinika. Mogu ga koristiti svi nezavisno od godina, transparentan je, dinamičan i redovno animira korisnike dodajući nešto novo.

Zbog svega ovoga, nije slučajno ni kada se sajt za određenu ključnu reč pozicionira na prvom mestu Googla pretrage.

Suština je da sajt zadovolji sve kriterijume. Da, na neki način imitira sam Google. To nije jednostavno i da bi se određeni sajt rangirao na pobedničko postolje, neophodna je kvalitetna SEO startegija.

Google pretraga

Zašto je SEO optimizacija jedan složen proces?

Google algoritmi su veoma moćni i nimalo naivni i svakim danom su sve pametniji. Igraju s ciljem poboljšanja zadovoljstva korisnika, što znači da prepoznaju prevare, manipulacije, loš kvalitet domena, kopirane tekstove, loše i nerelevantne linkove, neoptimizovane fotografije i uopšte registruju sve što po njihovom sudu vodi posetioce u pogrešnom pravcu.

Algoritmi, između ostalog služe i za što preciznije prepoznavanje i razumevanje upita korisnika i da im na prvom mestu pretrage ponude jasan i tačan odgovor na pitanje.

Pročitaj još: AR Proširena stvarnost - Tehnologija budućnosti

Šta je od presudnog značaja za dobro rangiranje na guglu?

Za svaki sajt koji je za određenu ključnu reč rangiran na prvom mestu, jasno je da su ga Google algoritmi prepoznali kao najrelevantnijeg i najboljeg za pretraživani pojam i ključnu reč. To znači i da su SEO stručnjaci znali šta rade i da su igrali po pravilima, bez pokušaja prevare i znači ono najvažnije – da je tehnički i sadržajni deo sajta relevantan. Da precizno odgovara na upite korisnika i da je već izgradio poverenje.

Da bi SEO optimizacija dugoročno imala smisla, važno je shvatiti da podrazumeva kontinuiran rad na održavanju sadržaja i sajta, redovno ažurirariranje i transparentnu komunkaciju sa korisnicima.

Upravo je to ono što je najteže postići i održati – zadovoljstvo korisnika i održati kontinuiranu organsku posetu koja će imati samo tendenciju rasta. Suština i cilj SEO startegije jeste steći i zadržati korisnike, privući nove i ne izneveriti njihovo poverenje.

Pročitaj još: SEO optimizacija za online prodavnice

Osnovni elementi SEO optimizacije

SEO optimizaciju je teško jednostavno definisati. Istovremeno je strategija i fleksibilan proces umrežavanja i komunikacije, kako između elemenata jednog sajta, tako i sa drugim relevantnim izvorima.

Bez redovne analize prometa, brzine učitavanja, vremena koje posetioci provedu i prilagođavanja startegije u zavisnosti od rezulatata – nema uspeha.

Primarno, SEO optimizaciju delimo na On-Page SEO, Off-Page SEO i tehnički SEO. U zavisnosti od toga da li tek kreirate sajt ili redizajnirate postojeći, neophodno je obratiti pažnju i sve elemete uvezati u uigran mehanizam koji zna kome se obraća i šta želi postići s tim.

SEO On-Page optimizacija

On-Page SEO optimizacija prvenstveno podrazumeva kvalitetan sadržaj, brzo učitavanje, čist kod bez grešaka. Pored informacija, teksta i članaka važan je i vizuelni doživljaj sajta. Kakve su fotografije, šta je na njima, (Alt tag ili ključna reč na slici) kakvu poruku šalju, da li su optimizovne i kako doprinose celokupnom iskustvu korsinika.

Čak i kada imate kvalitetnu informaciju i sadržaj koji će koristiti cijnoj grupi i posetiocima – suština je u njihovom prezentovanju. Ako loše ispričate priču, bez obzira što je pouka važna i značajna, reakcija će izostati. Metaforčki govoreći – nećete dobiti aplauz i na taj način upropastićete dobru ideju.

Najbitniji elementi SEO On-Page optimizacije:

  • naslov sajta
  • title tag i meta opis
  • URL kao ključna reč
  • definisanje specifične ciljne grupe
  • odabir ključnih reči
  • kreiranje strategije sadržaja
  • raspored, struktura i navigacija sadržaja
  • strategija plasiranja sadržaja preko društvenih mreža
  • sajt prilagođen za sve uređaje i ekrane
  • Brzinu učitavanja - Core Veb Vitalis
  • Konstantna analiza i reagovanje u hodu

Nijedan elemenat nije manje bitan, jer ako imate sajt koji se sporo učitava, bez obzira na kvalitetan sadržaj – posetioci će se iznervirati i brzo otići kod konkurencije. Isti slučaj je i kad je situacija obrnuta.

Važno je znati da je neophodno ulaganje i redovno održavanje, čak i kad ste na vrhu. To znači da svi elementi moraju savršeno funkcionisati, u skladu sa planiranim ciljevima.

Kada je u pitanju sadržaj, bilo pisani bilo vizuelni, imajte na umu da morate naći meru. Naprimer, kada je u pitanju upotreba ključnih reči, nemojte preterivati. Kako sa unutrašnjim i eksternim linkovanjem. Sve to, ma kako kvalitetno bilo, od strane Googla može biti protumačeno kao “nasilno” takmičenje ili će algoritmi biti zbunjeni i automatski vas niže rangirati. Caka je u balansu i skladnosti.

SEO onpage optimizacija

Da li želite da vam uradimo SEO analizu sajta?

Ukoliko želite da znate u kakvom stanju se nalazi trenutno vaš sajt slobodno nas kontaktirajte. Uradićemo besplatnu procenu SEO optimizacije vašeg sajta. Kako gugl vidi vaš sajt, za koje reči ste pozicionirani, koliki je rejting vašeg sajta.

Da li su vam landing stranice pravilno optimizovane za gugl.

Ukoliko želite da porazgovaramo o problemima na vašem sajtu i kako unaprediti vaše poslovanje slobodno nas kontaktirajte

Šta je Off-Page SEO optimizacija?

Odgovor je vrlo jednostavan:
"SEO Off-Page optimizacija u osnovi jeste link building, odnosno dobijanje prirodnih linkova koji imaju za cilj podizanje rejtinga i autoriteta vašeg sajta."

Off-Page SEO optimizacija obuhvata niz aktivnosti kojima je cilj podizanje rejtinga i poverenja kod pretraživača. Ako svoje korisnike upućujete sa sajta na neki drugi sajt kao referencu, on mora biti visoko rangiran DR65 i veći.

Mora biti relevantan za temu o kojoj pišete i nišu kojoj pripadate.

Istovremeno, ovaj proces je dosta komplikovan i zahteva promišljen pristup pri odabiru stranica koje će predstavljati vaše landing stranice na koje će korisnici dolaziti. Većina uspešnih kompanija sebično čuva Off-Page startegiju kao strogu tajnu.

Mi smatramo da je neophodno upoznati klijenta sa procesom SEO optimizacije kako bi mogao da prati šta se radi i bude strpljiv da sačeka rezultate.

Izgradnja kvalitetnih beklinkova od velikog je značaja i deo je celokupne SEO strategije za bolje rangiranje. Slikovito govoreći, SEO Off-Page optimizacija je svojevrsno lobiranje za vašu korist koja se odvija mimo sajta.

Možemo slobodno reći da smo jedna od retkih SEO agencija koja ima pristup i povoljne cene za objave vaših tekstova na najrelevantnijim portala u Srbiji (rts.rs, blic.rs, b92.net, kurir.rs, novosti.rs, telegraf.rs, prva.rs, danas.rs, pink.rs, vesti-online.com, srbijadanas.com, i još 100 portala sa manjim i srednjim rejtinzima).

Samo pisanje relevantnih tekstova o vašem poslu i njihova objava na kvalitetnim portalima podiže rejting i autoritet vašeg sajta.

Gugl je uveo jednostavno životno pravilo: "Što bolja preporuka ka vašem sajtu (kvalitetni link) to vama veći rejting i autorit."

Kad imate izgradjen visok autoritet veliki broj vaših ključnih reči će dospeti na prvu stranu gugla. Na taj način podižete izloženost na internetu to jest dobijate veću posetu.

To je suština našeg posla.

Osnove dobre Off-Page SEO optimizacije podrazumevaju sledeće:

  • plaćeni tekstovi PR i gostovanja na relevantnim portalima i medijima,
  • gostujući postovi (eng. guest posting)
  • korišćenje društvenih mreža gde će te deliti sadržaj sa obavezno plaćenom reklamom,
  • aktivnost na forumima gde vaš sadržaj može biti koristan,
  • kreiranje dodatne vrednosti u vidu videa, tutorijala, priručnika i sl.
  • komentarisanje na drugim sajtovima, blogovima,
  • besplatni webinari i kursevi

Postoji dosta alata koji ovaj proces mogu učiniti efikasnijim. Neki od njih su Ahrefs, Moz, SEMrush koji služe za analizu i proveru backlinkova, kreiranje izveštaja na osnovu kojih planirate sledeće poteze.

Moz, na primer, služi za ocenivanje autoriteta domena sajta dok je Semrush neprikosnoveni autoritet u analizi kljčnih reči i uopšte alat koji je must have svih SEO profesionalaca.

SEO Off-Page optimizacija

Bilo da je u pitanju On ili Off-Page SEO imajte na umu da je optimizacija sajta kreativan process. Čak i kada obezbedite odgovarajuče backlinkove i kreirate sopstveni sadržaj, važno je sve to kreativno i domišljato uvezati.

Pokušajte se uživeti u ulogu prosečnih posetilaca i da predvidite njihovo ponašanje te na osnovu toga kreiarati mrežu unutrašnjih i spoljašnjih linkova.

Ako vam sve ovo zvuči komplikovano, naš savet je da nam se obratite. Tako ćete uštedeti novac i vreme.

Pozovite stručnjake koji su prvo svoj sajt doveli na prve pozicije gugla!

Saša Rebić

Mobilni: 0611687157

Kako izgleda SEO proces kod nas?

SEO agencija Net Vision postoji već 15 godina i za to vreme rasli smo, grešili i učili i pomogli mnogim firmama i brendovima da ostvare svoj puni potencijal.

Izgradili smo i razvili saradnju sa velikim brojem portala u Srbiji i regionu (Bosna i Hrvatska), imamo stručne i tehičke mogućnosti da vaše ideje i proizvode plasiramo u pravom momentu na pravom mestu.

Insistiramo na transparentnosti i kvalitetnoj komunikaciji s klijentima.

Na osnovu našeg iskustva možemo vam reći da su mnogi prilikom redizajna sajta izgubili 80% poseta jer nisu u tom procesu kontaktirali nas SEO stručnjake.

Važno je istaći da se ipak, uz kvalitetan pristup sve može redizajnirati, obnoviti i vratititi poverenje korisnika. Naš savet je da, pre nego li bilo šta počnete da radite, pozovete SEO stručnjaka kao savetnika tako ćete izbeći glavobolje i stres.

Lakše je postepeno sticati korisnike i njihovo poverenje, pružajuči im kvalitetan sadržaj i reagujući na njihove potrebe, nego vratiti jednom izgubljeno poverenje.

SEO optimizacija je proces koji kontinuirano traje, nema uspeha preko noći.

Ovo su neki od naših klijenata iz raznih oblasti poslovanja. Ono što im je svima zajedničko je da su svi na prvoj strani gugla za veliki broj fraza.

Klijenti Net Vision Beograd

Morate biti spremni na strpljenje, kod nas prvi rezultati dolaze već posle 2 meseca ali pun efekat se vidi posle 6-8 meseci. Google nije nimalo lak protivnik i svakim danom je sve bolji.

Ako ne znate ili niste sigurni kako da sve to sami uradite, najbolje je da nam se obratite jer su naši uspesi i rezultati vrlo proverljivi.

Na taj način uštedećete dosta vremena i novca. Da biste izbegli zamke i prevare, insistirajte da od agencije ili pojedinca dobijate redovne izveštaje o tome gde su objavili vaše tekstove i šta su napisali na vašem blogu.

Ukoliko nam ukažete poverenje da vam mi radimo SEO optimizaciju nećemo vas razočarati.

Mi dajemo garancije. Pozovite nas 061 16 87 157 ili pošaljite upit na email

Želite da zakažete sastanak sa nama? Rezerviši termin

KLIKNI OVDE

Ukoliko ne želite da čitate nego da slušate ovo što smo napisali možete odslušati naš podcast.


SEO smernice

SEO smernice za 2024 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2024 godini....

Detaljnije
Link bilding

Linkbuilding Tutorijal za 2024

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije
SEO rezultati

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada sajtova