Image

BRZI KONTAKT

ŠTA JE SEO I ČEMU SLUŽI?

Zasto Vam je potreban SEO u 2019 godini

SEO optimizacija sajta

Šta je SEO ili optimizacija sajta?

Pre nego vam odgovorimo na ovo pitanje, želimo da vam čestitamo. Vaša svest o internet poslovanju je na višem nivou. Uspeh vam je zato zagarantovan na internet nebu.

„Seo optimizacija sajta, podrazumeva niz aktivnosti, koje se preduzimaju sa ciljem, da se klijentov sajt bolje rangira na pretraživaču. Ostvari više organskih poseta ka sajtu, i tako pospeši prodaja ili vidljivost na google.rs.

Teško je objasniti vlasnicima kompanija šta je SEO, nekad i marketinškim agencijama, mnogi kažu to je magla. I jedni i drugi misle da to samo googl zna koga postavlja na prvu stranu pretrage.

Nadam se da ćemo vas uputiti u ovu tematiku i tako razbiti mnoge predrasude koje vladaju.

Moram priznati u zadnje vreme se podigla svest o ovoj temi bar za jedan stepenik. Prateći svoju konkurenciju kako napreduje, vlasnici sajtova su ipak shvatili da njihovi konkurenti napreduju na pretraživaču, a oni tapkaju u mestu.

Krajnje je vreme, što bi rekao naš poznati glumac Zoran Radmilović, da i oni nešto preduzmu, dok konkurencija ne ojača toliko da je posle teško stići.

Pre optimizacije obično svi probaju prvo sa reklamom na Fejsu i Instagramu. Malo napredniji Google ads a oni još napredniji znaju ponešto o SEO optimizaciji.

Ako želite uspeh na internetu, veću vidljivost za vaš Brend, više poseta ka sajtu, onda su vam sve ove aktivnosti i zaista potrebne.

Kako gugl odredjuje ko će na prvu stranu?

S obzirom da u virtuelnom svetu ima nekoliko milijardi portala i blogova, google je uspeo da napravi algoritam koji će kontrolisati pozicioniranje portala i blogova svuda u svetu.

Tako je postao najpoznatiji pretraživač. Jer je davao najrelevantnije rezultate pretrage. Onda je uveo da možete platiti i biti prvi na google to su Google Ads, to je bio bum. Za sada je poznato više od 200 stavki guglovog algoritma.

Ko god se bavi ozbiljno optimizacijom on zna šta gugl traži i hoće. On ne bi bio to što jeste kad mi to ne bi primenjivali.

Tako možete pročitati najnovije smernice za 2019 godinu. Šta uraditi na samom sajtu kako bi bili dobro pozicionirani.

Tako je nastala Onpage optimizacija. Koja se u današnje vreme podrazumeva. Ni jedan sajt nije na prvoj strani pretraživača, koji nema osnovnu optimizaciju.

Takođe postoji i Offpage optimizacija koja se radi van samog sajta, o tome malo kasnije

Šta nam donosi prva strana? Zašto je toliko bitna

Kao što smo rekli, googl se izdvojio kao najbolji pretraživač. Naš cilj je da se na njemu bolje pozicioniramo, jer naša ciljna grupa je na guglu i traži informacije, robu ili usluge..

Prvih 5 pozicija na pretraživaču pogleda 67% ljudi koji traže neki pojam, 27% ostalih 5 a samo 6% ide na drugu stranu. Ako vas nema na prvoj strani kao da ne postojite

Logika je jednostavna: bolje pozicioniranje dovodi do više posetilaca na sajtu a samim tim i veće prodaje.

Kako biti prvi na google?

Prvo i osnovno je da je sajt optimizovan za mobilni. Do kraja godine kreće i mobile first index. Zatim kvalitetan sadržaj na sajtu. Ništa niste uradili ako dovedete puno posetilaca na sajt, a nemate kvalitetan sadržaj, čist promašaj.

Pored kvalitetnog sadržaja sajt mora da zadovoljava i odredjene kriterijume a to su:

- brzina učitavanja sajta ispod 3 sekund, idealno do 1 sekunde; - posedovanje SSL sertifikata; - UI (User interface) i UX (User expirience) sa visokim ocenama; - da na sajtu nema virusa, malwera, ifrejmova, fleš animacija itd.

Da bi se sajt visoko kotirao na pretrazi. Potrebno je dobro uraditi onpage i offpage optimizaciju, pa krenimo redom:

Onpage SEO optimizacija

Onpage se radi na samom sajtu, mi smatramo da sve ove nabrojane stavke su od izuzetnog značaja za pozicioniranje na guglu. Ukoliko večina ovih stavki nije kako treba, imaćete velikih problema da pozicionirate vaš sajt.

  • - Odabir kvalitetnog domena
  • - Izbor pouzdanog hosting provajdera
  • - SSL sertifikat od poverenja
  • - Brzina učitavanja websajta ispod 3 sekunde
  • - Optimizovan za mobilne i tablet uredjaje
  • - Kvalitetan sadržaj
  • - Ključne reči kao duže fraze
  • - Pravilna upotreba H tagova
  • - UI (User interface) i UX (User expirience) sa visokim ocenama;
  • - Lokalna optimizacija
  • - Unutrašnja infrastruktura sajta
  • - Google Rich snipet (Schema.org)
  • - Google Featured snipet
  • - Bez virusa i malwera na sajtu

Odabir kvalitetnog domena

Kao prvo hteo bi razbijemo jedan mit. Svi su ubedjeni da će kupovinom domena koji košta 10 USD, u formi ključne reči, doći na prvu stranu.

Do pre dve godine to jeste bilo aktuelno, sada gugl forsira da gradite brend a ne ključne reči.

Takođe, loš odabir ekstenzije domena može da vas košta sporijeg napretka na guglu. Mi imamo jako loše iskustvo sa .biz domenima.

Savet: Uzimajte domen prvog prioriteta .rs ili .com

U koliko želite pozicioniranje samo u Srbiji onda je preporuka .rs a u regionu .com

Izbor pouzdanog hosting provajdera

Izbor hosting provajdera ima veliku važnost. Share hosting nije dobro rešenje za wordpress sajtove. Wordpress sajtovi su dosta zahtevni, puno upita ka bazi može dovesti do pucanja baze.

U koliko se radi web shop, naša preporuka je da se instaliraju dve baze. Jedna baza za proizvode, jedna za blog tekstove.

SSL Sertifikat od poverenja

Svaki sajt a pogotovo online prodavnica moraju imati SSL sertifikat. Do sada je bilo HTTP sad je HTTPS, to "S" je security protokol koji obezbedjuje sigurnu konekciju izmedju vašeg websajta i korisnika.

Google je izjavio da SSL sertifikat utiče na bolje rangiranje. Postoje free i trust SSL sertifikati. Za većinu korisnika koji imaju obične sajtove zadovoljiće i free varijanta.

Za Brendove predlažemo da kupe Extended Brend SSL sertifikat koji košta stotinjak dolara godišnje. Tako bi ste pored naziva domena imali i Brend. Korisnicima to razvija veliko poverenje da kupuju na takvim sajtovima.

Brzina učitavanja websajta ispod 3 sekunde

Svi softweri koji mere brzinu učitavanja sajta, već posle 1 sekunde, signaliziraju sporo učitavanje websajta. Jako je ovo bitno, gugl prati kako korisnici koriste internet. Zaključeno je da čim se sajt sporo učitava, posetioci brzo napuštaju taj sajt. Zato je i uvrstio u svoj algoritam da sajtovi koji se sporije učitavaju ne mogu biti na prvoj strani gugla.

Optimizujte code, da se ne čeka učitavanje celog websajta zbog neke scripte. Optimizujte slike na veličinu od 50 Kb. Kad kupujete temu za sajt gledajte da se u startu brzo učitava. Lakše je posle optimizovati.

Što se tiče pluginova koji ubrzavaju sajt WP Fastest Cache Pro je naša preporuka on će vam srediti većinu ovih stvari.

Optimizovan za mobilne i tablet uređaje

Verovatno ste primetili kad čitate neki tekst na sajtu koji nije optimizovan za mobilne koliko vas to nervira.

Morate da pomerate sajt levo - desno da bi došli do kraja teksta. Ako je font onda zumirate tekst kako bi bolje videli.

Ovo sve nije dobro, primetio je da je to loše korisničko iskustvo. Rešio da kazni ovakve sajtove lošijom pozicijom na pretraživaču.

Naši sajtovi su optimizovani po najsavremenijim smernicama, kako bi posetilac imao najbolje moguće iskustvo u čitanju vaših tekstova.

Važno je da se napomene, blizina dugmića i elemenata koji će se kliktati mora biti širine prsta a to je 48px širina i 48 px visina.

Za veličinu fonta je preporuka 16px.

Kvalitetan sadržaj

Kao što ste čuli već mnogo puta do sada content ili sadržaj sajta je najbitnija stvar na sajtu. Sa dobrim i kvalitetnim tekstom možete doći na prvu stranu pretrage.

Vredi se potruditi i obraditi svaku temu detaljno i zanimljivo. Vidite i mi ovaj tekst o seo optimizaciji kako pišemo. Obuhvatamo sve ono bitno za jednu optimizaciju.

Kada pročitate ovaj tekst vi postajete neko ko ima natprosečno znanje o ovoj temi. Možete sami da nastavite da unapredjujete vaš sajt ukoliko imate vremena za tako nešto.

Velika je zabluda da se dugački tekstovi ne čitaju. Ukoliko me zanima tema ja prosto poželim da ima više teksta da čitam. On želi da posetilac ne gubi puno vremena na internetu tražeći rešenje svog problema.

Učinite da tekst bude zanimlojiv. Uokvirite tu, podvucite, boldujte. Ubacite unikatne slike zanimljive slike, video ako imate da pospešite vašu priču.

Kada napišete dobar i kvalitetan tekst, nemojte žaliti sredstava da ga promovišete što je moguće više. Bustujte na društvenim mrežama bar za 20-50 eur takav tekst. Odaberite ciljnu grupu, isplatiće vam se višestruko.

Posle 5-6 meseci, kad vas rangira na pretrazi, vi ponovo uplatite bustovanje da ga podsetite da vam još malo poboljša poziciju.

Još jednom naglašavamo, dobri i kvalitetni tekstovi su najbitniji da budete prvi na google.

Ključne reči kao duže fraze

Kada rešite da pravite sajt, obavezno planirajte blog. Blog je deo websajta gde vi pokazujete vašu stručnost. Pišete o bitnim stvarima vašeg posla i tako upućujete vaše potencijalne klijente u razne tajne vašeg zanata.

Preko tih tekstova trudite se da koristite u naslovima i podnaslovima, više različitih ključnih reči. Ukoliko to sami hoćete, istražite malo koje su to ključne reči i fraze koje ljudi traže na internetu.

Ukoliko imate biznis "auto skole". U vašim tekstovima moraju da budu zastupljene fraze kao: Polaganje vozačkog ispita u Beogradu, najbolje autoskole u Beogradu na Zvezdari, online testovi za polaganje vožnje, gde polagati za BE kategoriju. Sve ove fraze možete provući kroz blog tekstove.

Uskoro će početi sve više da se koriste glasovne pretrage. Posetioci će izgovarati čitave rečenice tipe Najbolji kineski restoran u mojoj okolini. Idite uvek malo ispred vremena, tako ćete stalno biti najbolji.

Pravilna upotreba H tagova

H tagovi su jako bitni, jer govore googlu koja ključna reč ili tema je glavna na sajtu i ona se stavlja u H1 tag. Ovaj tag može biti prisutan samo jednom na stranici.

Ostali podnaslovi idu u H2, a ukoliko je potrebno neki od H2 podnaslova detaljnije obrazložiti sa drugim podnaslovima onda idete redom H3, H4.

Da ponovimo, kad pišete neki tekst, razmišljajte koja je to ključna reč za koju biste želeli da se pozicionirate. Proverite preko planera ključnih reči koje su to reči ili fraze koje se najviše traže na guglu.

Kada ste našli glavnu ključnu reč nju stavite u H1 tag. Zastupljenost ključne reči u tekstu nek vam bude od 1-3% ne više. Ukoliko preterate bićete kažnjeni.

Najbitnije je da pišete prirodno, tako nećete pogrešiti.

User expirience UX i User interface UI

Šta je User expirience dizajn?

User expirience je korisničko iskustvo, dobro ili loše, koje posetilac dobija u interakciji sa vašom kompanijom i proizvodima.

Ukoliko je to iskustvo dobro, to znači da će se posetioci sa radošću koristiti vaš sajt, duže će se zadržavati, više tekstova će pročitati. Što i jeste cilj svakog websajta ili online prodavnice.

Danas je to sve merljivo. U analitici imate bounce rate, ukoliko je visok preko 70% znači da imate problem. U prevodu jako vam je velika odlaznost sa sajta.

Posetioci pročitaju jednu stranicu i odu. Pogotovo ako je zadržavanje i na toj jednoj stranici bilo 10-15 sekundi, znači da ni nju nisu pročitali jer im je nešto smetalo.

Kao što se kaže, imate priliku samo jednom za prvi utisak.

Da bi se postiglo visokokvalitetno korisničko iskustvo, mora se postići besprekorno spajanje više disciplina: inženjering, marketing, grafički dizajn, dizajn interfejsa.

Ne pravite vi sajt za sebe. Izbegavajte drečave i vrišteće boje, napravite neku priču u dizajnerskom smislu, da sve bude usklađeno i harmonizovano.

Šta je User interface?

User interface UI se fokusira i predviđa koje su to radnje koje će posetioci preduzeti na sajtu, i osigurati da se te radnje sprovedu na najlakši i logičniji način.

Koji su to elementi interface UI?

  • - Izbor dugmića u meniju
  • - Polja za unos teksta
  • - Polja za potvrdu
  • - Padajuće liste
  • - Datumska polja
  • - Paginacija, klizači, ikonice

Kao što vidite o svemu ovome treba razmišljati, kako bi sajt bio dobar i lak za korišćenje krajnjem korisniku.

Lokalna SEO optimizacija

Google je već odavno uvrstio u pretragu vašu trenutnu lokaciju. Cilj ovoga je da ako živite u Borči i tražite auto školu, dobijete rezultate iz vaše okoline.

Nije logično da neko troši vreme na duga putovanja, upisuje auto školu na Novom Beogradu, umesto u bližoj okolini.

Kao što ste primetili, kad ukucate ključnu reč i lokaciju, pojavljuju se Google Maps sa rezultatima pretrage. Da bi i vi bili na ovim rezultatima pretrage morate se prijaviti u google business maps.

Tako ćete obezbediti da da se nadjete u lokalnim rezultatima pretrage. Naravno morate i optimizovati naslove kad unosite podatke, kako bi se pojavljivali za odredjenu ključnu reč.

Smatramo da je ovo obavezan korak u gradnji vašeg internet biznisa.

Više o Lokalni SEO i google mape

Offpage SEO optimizacija

Offpage podrazumeva aktivnosti koje se rade van websajta, na neki način to je promocija i reklamiranje sajta, sa ciljem da se dođe do više posetilaca. To se postiže na sledeće načine.

  • – građenje linkova prema sajtu (link building). Treba da budu kvalitetniji i relevantniji, drugim rečima rečeno, treba da dolaze sa popularnih sajtova.
  • Na primer link sa sajta Kurira-a, B92 ili Blic-a nije isti kao link sa nekog slabo posećenog foruma ili ne rangiranog vebsajta sa Page Rank 0.

    Još jedna stvar koju treba podvući je da link treba da bude prirodan dofollow nikako nofollow. O građenju linkova ima toliko da se priča, ostavljamo da pročitate više na našoj strani 7 seo saveta za pravilno gradjenje backlinkova.

    – rad sa socijalnim mrežama (Facebook, Youtube, Google+, Instagram, LinkedIn,...).

    Google obožava signale sa socijalnih mreža. Ukoliko je sajt šerovan, lajkovan, pinovan, to sve govori guglu o kvalitetu vašeg sadržaja.

    Sigurno će uzeti u obzir, ukoliko se pokazao kvalitet, u rangiranju vašeg teksta na google. Više o ovoj temi na našoj stranici seo off page optimizacija

SEO je veoma multidisciplinarna aktivnost i zahteva timski rad. Potrebno je posvetiti pažnju kako on-page, tako i offpage tehnikama.

Jedno bez drugog ne ide. Možete imati odlično dizajniran sajt, ali ako nedostaje promocija, internet saobraćaj biće neznatan.

I obratno, može neki sajt da se reklamira do iznemoglosti, ali ako nije kvalitetan, ako tekst nije zanimljiv ili nije unikatan, pozicija neće biti dobra.

Black hat - Pokušaji da se prevari Google

Postoje i prečice, tehnike koje nisu dozvoljene (tz. black hat tehnike). Preko blackhat-a sajt može vrlo brzo stići na prvo mesto. Google i drugi pretraživači su sve bolji u prepoznavanju ovih nedozvoljenih tehnika.

Novi algoritmi (Panda, Penguin, Hummingbird) su sve bolji, i ako vas uhvate, vaš sajt se kažnjava, pada u rangiranju, i jedino šta preostaje je dizajniranje novog vebsajta.

Za renomirane firme koji drže do sebe, to je katastrofa, tako da je najbolje držati se poštenih i korektnih stretegija koji ne donose rezultate tako brzo, ali na duge staze donose uspeh.

Mi imamo deceniju iskustva u ovoj oblasti, naši klijenti su najveći privredni subjekti u Srbiji: Addiko banka, Atlas Klinika, Atlas Estetika, Talaris, Splav Akapulko, Schoeller Allibert, Tatina Slatka Kuća, Bojleri Renome, Modni Studio Gajić, Auto škola Fest, Domovi za stare, Apartmani Beograd i dr. strani klijenti

Osnovni paket – 150 evra

Šta spada u osnovni paket:

  • – Analiza poseta sajtu (mesečno)
  • – Analiza i ispravka blokiranih resursa (mesečno)
  • – Analiza konkurencije (top 2, svaka 3 meseca)
  • – URL Errors provera i ispravka po potrebi (mesečno)
  • – 301 redirekcije po potrebi (mesečno)
  • – Provera crawl statistike (mesečno)
  • – Sređivanje meta tagova (do 5 strana)
  • – Upisi u direktorijume
  • – Objavljivanje tzv content linka uz pisanje originalnog sadržaja (1 mesečno)
  • – Pisanje i objavljivanje kvalitetnog teksta na Blogu (1 mesečno)

Kome se preporučuje?

Osnovni paket se preporučuje malim preduzetnicima, firmama koje ciljaju lokalne posete do 3 ključne reči niže konkurentnosti

Standardni paket – 350 evra

Šta spada u standardni paket:

  • – Analiza poseta sajtu (nedeljno)
  • – Analiza i ispravka blokiranih resursa (nedeljno)
  • - Monitoring ključnih reči, pozicije na googlu
  • – Analiza konkurencije (top 10, svaka 3 meseca)
  • – Detaljna provera duplog sadržaja
  • – URL Errors provera i ispravka po potrebi (nedeljno)
  • – 301 redirekcije po potrebi (mesečno)
  • – Provera crawl statistike (nedeljno)
  • – Rich markup
  • – Sređivanje meta tagova na svim stranama (do 50)
  • – Upisi u direktorijume za koje se plaća članarina
  • – Objavljivanje tzv content linka uz pisanje originalnog sadržaja (3 mesečno)
  • – Objavljivanje kvalitetnih tekstova na blogu (3 mesečno)
  • – Promocija na društvenim mrežama tih tekstova

Kome se preporučuje?

Standardni paket se preporučuje uglavnom za 3 do 10 ključnih reči nešto jače konkurentnosti, sa ciljanjem na posete iz cele Srbije ili Beograd.

Profi paket – 750 evra

Šta spada u profi paket:

  • – Izrada strategije potpuno prilagođene klijentovom sajtu
  • - Analiza niše, traženje ključnih reči koje donose posete
  • - Monitoring ključnih reči, pozicije na googlu
  • – Analiza konkurencije (top 10, mesečno)
  • – Analiza poseta sajtu (nedeljno)
  • - Zaštita wordpress sajtova (monitoring na malwere, spam poruke, čišćenje, održavanje)
  • – Analiza i ispravka blokiranih resursa (nedeljno)
  • – Detaljna provera duplog sadržaja
  • – 404 provera i ispravka po potrebi (nedeljno)
  • – 301 redirekcije po potrebi (nedeljno)
  • – Provera crawl statistike (nedeljno)
  • – Rich markup
  • – Sređivanje meta tagova na svim stranama
  • – Upisi u direktorijume za koje se plaća članarina
  • – Pisanje i objava 4 unikatna teksta na drugim portalima u svrhu zdravog linkbildinga (uključujući i dosta jake sajtove B92, Telegraf, Kurir, Mondo itd.) kao i pisanje 4 teksta na Blogu
  • – Izgradnja i rad na poboljšanju brendinga na internetu
  • – Promocija tih tekstova putem društvenih mreža sa raznih naloga
  • – Bustovanje postova objavljenih tekstova

Kome se preporučuje?

Profi paket se razlikuje od prva dva paketa, jer posle 6 meseci (ukoliko je sajt stariji od 5 godina) garantuje pozicioniranje najmanje 10 relevantnih ključnih reči koje donose posetu. Ukoliko to ne bude slučaj vraćamo novac. Preporučuje se za niše gde vlada velika konkurencija i za srednja i velika preduzeća.

Sajt se gura i otpmizuje za veliki broj ključnih reči, što doprinosi velikom povećanju organskih poseta.

Primer Atlas Klinika koja je rangirana na prvoj strani za preko 150 ključnih reči Klikni OVde

Prepustite optimizaciju da rade ljudi kojima je to posao i strast!

Pozovite nas 061 16 87 157

SEO smernice za 2019 godinu

SEO smernice za 2019 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2019 godini....

detaljnije

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
IT Park, Zvezdara, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00