Digitalni marketing

Digitalni marketing

Digitalni marketing u 21 veku, ciljevi i uloga

Danas se sve digitalizovalo sve je poprimilo svoj digitalni oblik sve je postalo 1 ili 0. To je osnova jednog Bita. Naše omiljene ploče, albumi (rodjenje deteta, venčanja ili naši prijatelji), knjige i vesti čitamo preko tableta, mobilnih telefona ili desktop računara, sve je u digitalnom obliku. S obzirom da je sve prešlo u digitalni oblik pojavila se potreba za digitalnim marketingom.

Šta je Digitalni Marketing?

Odgovor je prost:
"Digitalni marketing ima za cilj promovisanje proizvoda i usluga na jednom ili više digitalnih medija kao što su: marketing na društvenim mrežama, marketing na pretraživačima (gugl, bing, yahoo o dr.), youtube i marketing putem e-pošte."

Pravilo br. 1 u marketingu je da napravite pravu ponudu u pravo vreme i na pravom mestu. Danas su vaši kupci svi online: druže se na društvenim mrežama, gledaju video klipove i pretražuju internet preko pretraživača. Zadatak je saznati ko su vaši klijenti i šta najviše koriste od društvenih kanala.

Ono što je velika prednost kod digitalnog marketinga je da možete komunicirati sa vašim budućim korisnicima. Mogu vam postavljati pitanja kako bi im što više približili vaše robe i usluge.

Koji su benefiti digitalnog marketinga?

Jaka digitalna kampanja pomoći će na više načina:

  • podizanje svesti o brendu
  • upoznavanje budućih korisnika sa vašim robama i uslugama
  • pretvaranje kupaca u lojalne potrošače kako bi kupovali više
  • pozitivni utisci pomažu širenje priče o vama na društvenim mrežama
  • skratiti put do kupca predstavljanjem pravih ponuda u pravo vreme

Strategija nastupa na internetu

Ovo su samo neki od koraka koje je potrebno napraviti u sprovođenju dobre marketing kampanje:

  • izrada marketinškog plana (gde i kako sprovesti kampanju)
  • content marketing strategija (pisanje kvalitetnih tekstova)
  • objava tekstova na drugim portalima (portali koji imaju autoritet)
  • izrada video klipova, gif ili jpg banera
  • formiranje google adwords kampanje (odabir ključnih reči, intezitet)
  • nastup na društvenim mrežama (facebook, instagram, youtube)
  • zakup oglasnog prostora na poznatim internet portalima
  • formiranje mail kampanje (osmišljavanje teksta, prikupljanje mejlova, slanje)
  • SEO optimizacija sajta, bolje pozicioniranje na gugl pretrazi
  • praćenje svih vidova reklama kao i merenje efekata svake od njih

Izrada Marketinškog Plana

U zavisnosti od budzeta sa kojim raspolažete, uslugama i robama koje prodajete, osmisljava se najefektniji plan koji će vam doneti najviše novih kupaca i prodaje (konverzija). Šta su to konverzije? Konverzija ima više vrsta a vezane su za ciljeve koji se žele postići. Konverzija može biti koliko je proizvoda prodato u odnosu na broj ljudi koji su došli na sajt. Konverzija može biti koliko ljudi je ostavilo email adresu, koliko je skinulo neki sadržaj sa sajta, kao na primer besplatnu pdf knjigu, pogledalo neki video zapis itd.

Izabrati elektronske medije koji su za vašu oblast poslovanja. Nisu svi marketing kanali podjednako dobri za svakog. Ne postoji čarobni štapić. Testiranje različitih kanala marketinga i predstavljanja proizvoda može se dobiti bolja slika za bolji i efektniji nastup.

Mi već imamo iskustvo i znamo da li su za vas više društvene mreže, google kampanja ili možda obe u isto vreme.

Izrada Video Klipova - Slika

Svaki medij zahteva svoj vizuelni identitet. Slike na fejsbuku i na instagramu uopšte ne mogu biti iste. Za youtube kanal treba praviti video klipove do 3 minute. Grafički dizajneri će osmisliti slike koje će se pojavljivati u sklopu tekstova. Sve mora biti osmišljeno do najsitnijih detalja.

Content Marketing Strategija

Pisanje tekstova na samom blogu kao i objava takvih tekstova na drugim portalima je mnogo teža nego što možete da zamislite. Tekstovi moraju da budu odredjene dužine, zanimljivog sadržaja ili edukativnog, sa slikama, ilustracijama, da bi bili šerovani i pribavili veću posetu ili backlinkove. Detaljnije o content marketingu.

Objava Tekstova na drugim Portalim

Kvalitetan tekst je osnova ali da bi kvalitetan tekst došao na prvu stranu gugla, trebaju linkovi ka tom tekstu. Najbolji backlinkovi se obezbedjuju na kvalitetnih portalima, portalima koji imaju visok rejting od strane google. Besplatna alatka koja može da vam pomogne da vidite koliki je rejting nekog sajta, možete besplatno skinuti na sajtu moz.com. Mi saradjujemo sa preko 50 portala u Srbiji koji vam mogu obezbediti kvalitetne backlinkove.

Pročitaj još: AR Proširena stvarnost - Tehnologija budućnosti

Google Adwords

Naš je savet da kad Vam uradimo novi sajt da krenete odmah sa google adwords kampanjom. Osmislićemo kampanju koja će imati određeni dnevni budžet obično minimum 10 eur da bi se video efekat dolaska na prvu stranu google, napravićemo više relevantnih oglasa koji vode na relevantne stranice vašeg sajta.

Ubacićemo za svaku oglasnu grupu određene ključne reči koje reprezentuju taj oglas. Odabrati teritoriju i govorno područje koje je relevantno za Vas i Vi ćete u roku od 24 h biti prvi na google. Zar ovo nije fantastično. Ne morate ići na sajam u inostranstvo da bi neko video čime se bavite.

SEO optimizacija sajta

Setite se kad ste kupovali nešto u zadnje vreme kako ste se odlučili za kupovinu. Bez obzira na to šta ste radili, verovatno ste započeli informisanje o proizvodu preko pretraživača kako biste saznali više o proizvodu i cenama. Vaša konačna odluka o kupovini temeljila se na pregledu koje ste pročitali, prijateljima i porodici sa kojima ste se konsultovali na karakteristikama i cenama koje ste sami istražili. Većina odluka o kupovini počinje na mreži.

Da biste bili vidljivi na pretraživaču, potrebno je da se uradi profesionalna SEO optimizacija sajta da se sajt pozicionira na prvoj strani google za određene ključne reči u tzv. organskoj pretrazi.

Slanje mejlova

Stari dobri sistem slanja mejlova ili email marketing je i dalje opstao. Ukoliko se bavite nekim poslom koji je zanimljiv i aktuelan finansijski za široke narodne mase ovo je jeftino a odlično rešenje. Navešćemo primer imate sajt za popuste i potrebno je da svakodnevno obaveštavate veliki broj ljudi o ponudama koje imate onda je za Vas e mail marketing idealno rešenje.

Savet: NE KUPUJTE TUDJE BAZE MEJLOVA. Nećete ih moći iskoristiti jer slanje preko 1% mejlova koji ne postoje proglašava vas za spamerski server. Vaše email adrese će ići u spam. Najbolja je solucija da imate jedan od programa za prikupljanje i pravljenje vaše baze mejlova. Ljudi koji se prijave su zainteresovani za vaše robe i usluge i pametno ih treba konvertovati u vaše buduće kupce.

Ovaj ogranak koji spada u digitalni marketing nije skup s obzirom na efekte koje pruža.

Reklama putem banera

Mi ćemo Vam osmisliti baner koji se dalje može koristiti u sklopu displey network google oglasa ili postavljanja banera na posećene internet portale. Reklama putem banera je sigurno efektivna i veoma je dobra za firme kojima treba promocija primer su turističke agencije koje na ovaj slikovni način mogu efektno da obaveste klijente o novim ponudama. Svi smo čuli za izreku jedna slika govori više od 1000 reči.

Praćenje učinka različitih vidova reklamiranja

Danas je pomoću gugl analitike i gugl tag managera moguće sve pratiti. Mi ćemo vam povezati i umrežiti sve kampanje na internetu tako da možete pratiti učinak svake pojedinačno. Tako da ćete znati da li je kupac došao preko fejsbuka, gugl kampanje, organske pretrage. Svaki kupac kad prvi put dodje na sajt on dobija svoj customer ID u google analitici tako da se tačno zna odakle je došao i kad je obavio kupovinu. Svaki posetilac sajta se prati 90 dana zbog remarketing kampanja.

Ukoliko ne znate odakle vam dolazi prodaja samo ćete baciti pare.

Morate tačno znati koliko vas košta jedan kupac koji je došao preko internet kanala. Odakle vam dolaze kupva dal sa društvenih mreža, YouTuba, google adwords itd. Samo tako ćete znati gde treba da uložite više novca da bi pospešili prodaju.

Ukoliko vam je bio koristan ovaj tekst šerujte ga vašim prijateljima. A nama dajete podstrek da pišemo kvalitetne tekstove.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!


SEO smernice

SEO smernice za 2024 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2024 godini....

Detaljnije...

Backlinkovi slika

Linkbilding Tutorijal za 2024

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije...

Backlinkovi slika

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada sajtova