Image

BRZI KONTAKT

Content marketing u digitalnom dobu

Šta je to i čemu služi otkrivamo u daljem tekstu

Content marketing šta je to?

Šta je Content marketing i kad donosi rezultate?

Content marketing u 21 veku

Kratak istorijat content marketinga

Varate se ako mislite da je content marketing kao pojam nastao zadnjih par godina. Za tvorca ovog izraza smatra se Benjamin Franklin. Naime, on je u XVIII veku objavio Almanah sirotog Richarda, zbirku maksima i poslovica, kako bi promovisao svoju štampariju. Zbirka je stekla veliku popularnost, a Franklinov potez pokazao je kako neka dodatna vrednost koju besplatno pružite svojoj ciljnoj grupi, može demonstrirati kvalitet vaše usluge.

Glavni atributi content marketinga su:

  • 1. Utvrđuje osnovne elemente brenda jedne organizacije
  • 2. Koristi razne medijske formate kao što su: tekst, video, fotografije, audio, prezentacije, e-knjige, da biste ispričali vašu priču kompanije ili podizali svest o Brendu.
  • 3. Može se čitati na različitim uređajima, uključujući računare, tablete, pametne telefone i druge uredjaje
  • 4. Distribuira se putem različitih kanala kao što su: Internet, TV, Radio, Novine itd.
  • 5. Obezbeđuje merljive rezultate kroz upotrebu odgovarajucihe poziva na akciju i promotivne kodove

Bez obzira koju definiciju vi preferirate, u svom najjednostavnijem obliku, content marketing je način da privučete i zadržite kupce tako što ćete im obezbediti neku novu vrednost.

Pogledajte ovaj video našeg i svetskog stručnjaka Lazara Džamića o content marketingu

Content marketing iz ugla SEO stručnjaka

S obzirom da smo mi prvenstveno SEO stručnjaci, u ovom tekstu ćemo se bazirati na SEO elementima u content marketingu.

Da bi pisanje content marketinškog teksta imalo efekta na SEO i buduće čitaoce mora se voditi računa o raznim elementima koje ćemo vam predstaviti do kraja teksta.

Ako objavljujete tekst na drugim portalima, ono što je dobro za SEO jeste da ključne reči obično 1-2 vode ka sajtu vašeg klijenta. Stranica klijenta treba da je relevantna tekstu tj. sličnog sadržaja tekstu iz kog dolazi link. Na primer ako pišete tekst "Kako položiti vožnju iz prve?" onda ćete linkovati reči kao što su polaganje vožnje, vozacki ispit, polaganje b kategorije.

Gugl gleda kakvo je okruženje vašeg linka, tako da će vas rangirati za tematiku teksta više nego za samu reč koju ste stavili u anchor tekst.

U link se mogu postaviti i UTM tagovi da bi se pratilo sherovanje na društvenim mrežama. Ono što je bitno za posetioce koji čitaju tekst je da se o proizvodu piše u smislu kakvu on vrednost obezbeđuje za potencijalnog kupca. Kupci više vole emociju koju izaziva vaša priča dok želite da im prodate robu ili uslugu.

Kupcima su više dosadile klasične marketinške objave žele nešto novo

Nije slučajno što su neki blogeri stekli ogromnu popularnost preko noći. Oni su prepoznali ovu potrebu i počeli su da pišu kvalitetne opservacije o nekom proizvodu, tako su stekli veliko poverenje kod svojih čitalaca.

Neki od njih su postali prave medijske zvezde, ljudi ih prate šta jedu, gde vežbaju, kakvu garderobu nose.

Šta dakle radi Content Marketing

Kratka definicija content marketinga bila bi:

Content marketing tekstovi imaju za posledicu izgradnju poverenja kod čitalaca a to posle rezultuje povećanjem prodaje proizvoda o kome se pisalo.

Ukoliko imate želju da vi stvarate ovakve tekstove prvo što treba da uradite je da odredite koja je ciljna grupa kojoj se obraćate. U zavisnosti od toga tekst i ilustracije morate prilagoditi vašoj ciljnoj grupi. Morate znati kako da im se obratite, šta vole, kako komuniciraju. Jednom rečju kako dopreti do njihove pažnje.

Potrebno je da što više istražite temu o kojoj želite da pišete. Poenta je da čitaoci na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije o datom proizvodu.

Podelite vaše lično iskustvo o proizvodu ukoliko ste ga koristili, pozovite i druge da se uključe svojim komentarima kako bi ostvarili interakciju sa ciljnom grupom.

Kako se povezati sa čitaocima

Na vašem blogu ili sajtu obavezno instalirajte plugin za povezivanje sa mailChimp nalogom. To će vam omogućiti prijavu na "newsletter" kako bi mogli da gradite bazu budućih pratilaca ili potrošača koji su zainteresovani za tu vrstu roba i usluga.

Ukoliko ste online prodavnica moći ćete da osluškujete potrebe vaših kupaca. Preko email marketinga se trudite da obraćanje bude obavezno sa navođenjem imena jer lično obraćanje daje mnogo veće rezultate. Ne "smarajte" previše što bi rekli klinci, jednom nedeljno je sasvim dovoljno za kvalitetan newsletter.

Kako napisati dobar Content Marketing tekst

#1 Obraćajte se lično vašim čitaocima

Tako ćete stvoriti neposredan kontakt sa njima. Da vaše pisanje deluje više kao razgovor.

#2 Tekst bi trebalo da se sastoji iz 3 dela

Prvi deo je uvodni.

Tu nagoveštavate šta posetioca očekuje da pročita u tekstu. Kakve odgovore će dobiti, kako će to njemu pomoći da reši problem ili se zabavi. Naše dnevne novine pogotovo Kurir, majstori su kako da naslovom i kratkim uvodnim tekstom nateraju posetioce da kliknu baš na njihov sajt.

Sad vidite koliko je bitno odabrati zanimljiv naslov title tag, i što zanimljivije napisati "meta description". To je deo sajta koji se vidi na guglu pre nego li posetilac dodje na vaš sajt.

Što više ljudi klikne baš na vaš sajt to će vam povećati poziciju na guglu. To je tzv. CTR ili click true rate. Odnos broja prikaza vašeg sajta na guglu i broj klikova. Što je procenat veći to je bolje.

Drugi deo je razrada

Sećate se domaćih iz srpskog, kako vas je nastavnica savetovala, tekst mora da ima uvod, razradu i zaključak. Da bi razradu napisali što kvalitetnije morate se kvalitetno i pripremiti. Priprema podrazumeva istraživanje ključnih reči koje su vezane za tematiku o kojoj pišete.

Ukucajte na guglu glavnu ključnu reč o kojoj želite da pišete, pa pogledajte koje su sve srodne teme vezane za tu ključnu reč. Te ključne reči koje ste pronašli obavezno ubacite u podnaslove vašeg teksta koji je sa H2 tagom označen. Samo prirodno nemojte siliti.

Pasusi u podnaslovima treba da budu kratki i sažeti. Najviše 4-5 rečenica.

Treći deo je zaključak

Tu rezimirate najbitnije iz teksta i pozivate na akciju. Nebitno dal da ostave komentar da daju svoje mišljenje ili da vas pozovu. Na taj način se stvara potrebna interakcija. Posetioci lakše dolaze do kraja stranice što je dobro za vas. Jer gugl prati dal su pročitali samo 25%, 50% teksta ili su došli do tzv. futera.

Nekad se dešava da zbog dobrog zaključka, posetilac ponovo pročita tekst al sad sa većom pažnjom. Sve su to poeni kod gugla za vas. Najgori scenario je kad posetilac dodje na vašu stranicu i posle par sekundi klikne dugme BACK u pretraživaču.

To govori guglu da vaša stranica nije relevantan za traženi upit sa pretraživača. Sledeći put ćete biti lošije rangirani. Ovo se ne dešava od jednom, gugl prati dok ne dodje do dovoljno relevantnog uzorka.

#3 Dužina teksta

Mnogi kažu dugačke tekstove niko ne čita. To je velika zabluda. Nisu svi dugački tekstovi isti. Ako ste kvalitetno obradili temu kao što smo pisali u predhodnim pasusima, vaš tekst će nesumnjivo biti izuzetno zanimljiv. Posetioci će ga čitati od početka do kraja.

Naša preporuka je da pišete tekstove maksimalno do 1200 reči. To može da drži pažnju ako je kvalitetan tekst a ima veliki šanse za dobro pozicioniranje na guglu.

Naša preporuka je da ne pišete mnogo tekstova. Bolje manje a kvalitetnije.

#4 Procenat ključnih reči u tekstu

Koncentrišite se da kvalitetno napišete tekst. Ukoliko ste ga dobro napisali imaćete pravilan procenat ključnih reči u tekstu. Radi kontrole možete proveriti broj ključnih reči u tekst, nek vam bude oko 3% u odnosu na ukupan broj reči. Ukoliko tekst ima 1200 reči maksimalan broj ključnih reči u tekstu je 36 puta.

#5 Promovisanje tekstova

Ne zaboravite da tekstove treba i promovisati kako bi došli do potencijalnih pratilaca vašeg sajta. Kvalitetan tekst nema svrhu ako nije dopreo do vaše ciljne grupe. Zato svaki tekst objavite na vašoj fejsbuk stranici ili instagramu i bustujte sa najmanje 10 -20 eur. Tako će se vaša ciljna grupa povećavati. Gugl će pratiti signale sa društvenih mreža. Dobit je višestruka.

Posle jedno 3 meseca, trebalo bi malo dopuniti tekst novim informacijama i ponovo bustovati za 10 ili 20 eur. Tako ćete podsetiti gugl da vas još malo bolje rangira za taj tekst.

#6 Link bilding kao taktika za bolju poziciju

Ako ste malo napredniji u ovom poslu, sigurno ćete koristiti i ovu taktiku. Naime potrebno je napisati sličan tekst na istu temu samo dosta kraći oko 500 reči. Potražiti kvalitetan portal iz vaše oblasti i objaviti tekst na njemu. Iz tog teksta uputiti link sa ključnom reči koja je bitna za vaš tekst.

Gugl vidi da ste dobili dobru preporuku sa kvalitetnog portala te će vas sigurno nagraditi boljom pozicijom na guglu. Naravno ukoliko je velika konkurencija trebaće više portala da pomognu.

Naša SEO agencija saradjuje sa preko 50 relevantnih portala u Srbiji, ukoliko vam treba naša pomoć stojimo vam na raspolaganju.

Mi smo uvek u potrazi za dobrim Content marketing stručnjacima, pozovite nas!

Name: Sasa Rebic Website: Title: SEO expert u NetVision

6 nadolazecih SEO trendova

6 nadolazećih SEO trendova koji će uticati na rangiranje

Najpre Penguin, a onda Hummingbird i sada RankBrain....

detaljnije
10 besplatnih seo alatki od google

10 Besplatnih SEO alatki bez kojih ne možete

Ukoliko želite da se bavite SEO optimizacijom ne možete bez ovih alatki...

detaljnije
7 SEO saveta pri pravljenju sajta

7 SEO saveta o kojima morate voditi računa prilikom pravljenja sajta

O čemu još morate voditi računa pored onpage optimizacije...

detaljnije

Da li vam je potreban pouzdan partner?

Agencija NetVision vam može pomoći pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljšanju postojećeg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta

Kontakt

Image
LOKACIJE
Prvog maja 44 a, Borča
IT Centar Zvezdara, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00