SEO Optimizacija ključna reč digitalnog marketinga

SEO optimizacija - Sinteza svih elemenata sajta

Globalno tržište danas znači digitalno tržište. Ako imate preduzeće, biznis ideju, početnik ste ili u fazi rebrendirnja – da biste ušli u tržišnu utakmicu, morate imati sajt i on se mora naći na prvoj stranici Googla.

Da biste to postigli potreban vam je digitalni marketing, odnosno SEO optimizacija.

Bez imalo preterivanja, može se reći da je SEO optimizacija (eng. Serch Engine Optimisation) ključna reč digitalnog marketinga.

Označava veštinu povezivanja različitih elemenata sajta u jednu kompaktnu celinu koji će, kao takva, postati moćan digital - marketiški mehanizam, sposoban da pobedi konkurenciju, oduševi korisnike, donese profit i na koncu osigura poziciju autoriteta u branši.

Uz kvalitetne stručnjake i pažljivo osmišljenu SEO strategiju može doslovno da preporodi svaki biznis.

SEO optimizacija strategija uspeha

Da bi sve to bilo moguće, neophodno je osmisliti marketinšku strategiju. I to ne bilo kakvu nego personalizovanu i promišljenu do najsitnijih detalja. Staregiju koja odgovara vašoj niši, biznisu, trenutnoj poziciji ( da li ste početnik, u procesu rebrendiranja ili želite samo da poboljšate pojedine aspekte sajta) i ciljevima.

Za sve to potrebna je analiza tržišta, konkurencije, definisanje ciljne grupe, pažljivo kreiran sadržaj, odnosno sve ono što čini SEO optimizaciju.

S obzirom da je digitalno doba već uveliko nastupilo, jasno je da bez digitalnog marketinga, malo koja ideja ili biznis imaju šanse za uspeh.

U nastavku teksta pokušaćemo da vam detaljnije pojasnimo važnost SEO startegije.

Šta je suština SEO optimizacije?

Iako postoje mnogi drugi pretraživači (Bingo, Opera, Mozilla…) čak i najtvrđi internet laici znaju za Google i znaju da je on najbolji i najvažniji.

Google je pretraživač koji bukvalno sve zna i svojevrsna online tržnica prve klase, gde će korisnici u 99.9 % slučajeva pronaći upravo ono što im treba.

Popularnost Googla nije slučajna, već je rezulatat konstantnog usavršavanja i ulaganja u razvoj novih softvera i algoritama.

Pored toga, Google “osluškuje” potrebe korsinika. Mogu ga koristiti svi nezavisno od godina, transparentan je, dinamičan i redovno animira korisnike dodajući nešto novo.

Zbog svega ovoga, nije slučajno ni kada se sajt za određenu ključnu reč pozicionira na prvom mestu Googla pretrage.

Suština je da sajt zadovolji sve kriterijume. Da, na neki način imitira sam Google. To nije jednostavno i da bi se određeni sajt rangirao na pobedničko postolje, neophodna je kvalitetna SEO startegija.

Google pretraga

Zašto je toliko komplikovano?

Google algoritmi su veoma moćni i nimalo naivni i svakim danom su sve pametniji. Igraju s ciljem poboljšanja zadovoljstva korisnika, što znači da prepoznaju prevare, manipulacije, (ne)kvalitet domena, kopirane tekstove, loše i nerelevantne linkove, neoptimizovane fotografije i uopšte registruju sve što po njihovom sudu vodi posetioce u pogrešnom pravcu.

Algoritmi, između ostalog služe i za što preciznije prepoznavanje i razumevanje upita korisnika i da im na prvom mestu pretrage ponude jasan i tačan odgovor na pitanje.

Zašto je rangiranje toliko teško?

Za svaki sajt koji je za određenu ključnu reč rangiran na prvom mestu, jasno je da su ga Google algoritmi prepoznali kao najrelevantnijeg i najboljeg za pretraživani pojam i ključnu reč. To znači i da su SEO stručnjaci znali šta rade i da su igrali po pravilima, bez pokušaja prevare i znači ono najvažnije – da je tehnički i sadržajni deo sajta relevantan. Da precizno odgovara na upite korisnika i da je već izgradio poverenje.

Da bi SEO optimizacija dugoročno imala smisla, važno je shvatiti da podrazumeva kontinuiran rad na održavanju sadržaja i sajta, redovno ažurirariranje i transparentnu kominkaciju sa korisnicima.

Upravo je to ono što je najteže postići i održati – zadovoljstvo korisnika i održati kontinuiranu organsku posetu koja će imati samo tendenciju rasta. Suština i cilj SEO startegije jeste steći i zadržati korisnike, privući nove i ne izneveriti njihovo poverenje.

Osnovni elementi SEO optimizacije

SEO optimizaciju je teško jednostavno definisati. Istovremeno je strategija i fleksibilan proces umrežavanja i komunikacije, kako između elemenata jednog sajta, tako i sa drugim relevantnim izvorima.

Bez redovne analize prometa, brzine učitavanja, vremena koje posetioci provedu i prilagođavanja startegije u zavisnosti od rezulatata – nema uspeha.

Primarno, SEO optimizaciju delimo na On page SEO, Off page SEO i tehnički SEO. U zavisnosti od toga da li tek kreirate sajt ili redizajnirate postojeći, neophodno je obratiti pažnju i sve elemete uvezati u uigran mehanizam koji zna kome se obraća i šta želi postići s tim.

On page SEO prvenstveno podrazumeva kvalitetan sadržaj i manipulaciju istim. Pored informacija, teksta i članaka važan je i vizuelni doživljaj sajta. Kakve su fotografije, šta je na njima, (Alt opisi) kakvu poruku šalju, da li su optimizovne i kako doprinose celokupnom iskustvu korsinika.

Čak i kada imate kvalitetnu informaciju i sadržaj koji će koristiti cijnoj grupi i posetiocima – suština je u njihovom prezentovanju. Ako loše ispričate priču, bez obzira što je pouka važna i značajna, reakcija će izostati. Metaforčki govoreći – nećete dobiti aplauz i na taj način upropastićete dobru ideju.

Prilikom osmišljavanja On page SEO strategije i kreiranja sadržaja potrebno je obratiti pažnju na sledeće elemente:

  • naslov sajta
  • title tag i meta opis
  • URL kao ključna reč
  • definisanje specifične ciljne grupe
  • odabir ključnih reči
  • kreiranje strategije sadržaja
  • raspored, struktura i navigacija sadržaja
  • strategija plasiranja sadržaja preko društvenih mreža
  • sajt prilagođen za sve uređaje i ekrane
  • Brzinu učitavanja
  • Konstantna analiza i reagovanje u hodu

Nijedan segment nije manje bitan, jer ako imate sajt koji se sporo učitava, bez obzira na kvalitetan sadržaj – posetioci će se iznervirati i brzo kliknuti na konkurenciju. Isti slučaj je i kad je situacija obrnuta.

Važno je znati da je neophodno ulaganje i redovno održavanje, čak i kad ste na vrhu. To znači da svi elementi moraju savršeno funkcionisati, u skladu sa planiranim ciljevima.

Kada je u pitanju sadržaj, bilo pisani bilo vizuelni, imajte na umu da morate naći meru. Naprimer, kada je u pitanju upotreba ključnih reči, nemojte preterivati. Kako sa unutrašnjim i eksternim linkovanjem. Sve to, ma kako kvalitetno bilo, od strane Googla može biti protumačeno kao “nasilno” takmičenje ili će algoritmi biti zbunjeni i automatski vas niže rangirati. Caka je u balansu i skladnosti.

SEO onpage optimizacija

Šta je Off page SEO optimizacija?

Odgovor je vrlo jednostavan:
"Off page SEO u osnovi jeste link building, odnosno dobijanje prirodnih linkova koji imaju za cilj podizanje rejtinga i autoriteta vašeg sajta."

Off page SEO obuhvata niz aktivnosti kojima je cilj jaka baza i relevantnost. Ako svoje korisnike upućujete ne neki drugi sajt, on mora biti jednako kvalitetan kao vaš ili kvalitetniji.

Mora biti relevantan za temu o kojoj pišete i nišu kojoj pripadate.

Istovremeno, ovaj proces je dosta komplikovan i zahteva promišljen pristup pri odabiru stranica koje će vašem sajtu čuvati leđa. Većina uspešnih kompanija sebično čuva Off page startegiju kao strogu tajnu.

Backlink podrška sajtu je veoma značajna i deo je celokupne SEO arhitekture. Slikovito govoreći, Off page SEO je svojevrsno lobiranje za vašu korist koja se odvija mimo sajta, donekle i u analognom svetu.

Osnove Off page SEO optimizacije podrazumevaju sledeće:

  • korištenje društvenih mreža gde će te deliti sadržaj
  • aktivnost na forumima gde vaš sadržaj može biti koristan
  • kreiranje dodatne vrednosti u vidu videa, tutorijala, priručnika i sl.
  • komentarisanje na drugim sajtovima, blogovima.
  • gostujući pisci (eng. guest posting)
  • plaćeni tekstovi i gostovanja na relevantnim portalima i medijima
  • besplatni webinar ii kursevi

Postoji dosta alata koji ovaj proces mogu učiniti efikasnijim. Neki od njih su Ahrefs, Moz, SEMrush koji služe za analizu i proveru backlinkova, kreiranje izveštaja na osnovu kojih planirate sledeće poteze.

Moz, naprimer, služi za ocenivanje autoriteta domena sajta dok je SEMrush neprikosnoveni autoritet u analizi kljčnih reči i uopšte alat koji je must have svih SEO profesionalaca.

SEO offpage optimizacija

Bilo da je u pitanju On ili Off page SEO imajte na umu da je optimizacija sajta kreativan process. Čak i kada obezbedite odgovarajuče backlinkove i kreirate sopstveni sadržaj, važno je sve to kreativno i domišljato uvezati.

Pokušajte se uživeti u ulogu prosečnih posetilaca i da predvidite njihovo ponašanje te na osnovu toga kreiarati mrežu unutrašnjih i spoljašnjih linkova.

Ako vam sve ovo zvuči komplikovano, naš savet je da se obratite profesionalcima. Tako ćete uštedeti novac i vreme.

Kako izgleda SEO proces kod nas?

Net Vision postoji već 12 godina i za to vreme rasli smo, grešili i učili i pomogli mnogim firmama i brendovima da ostvare svoj puni potencijal. Izgradili smo i razvili saradnju sa velikim brojem portala u Srbiji i regionu (Bosna i Hrvatska), imamo stručne i tehičke mogućnosti da vaše ideje i proizvode plasiramo u pravom momentu na pravom mestu. Insistiramo na transparentnosti i kvalitetnoj komunikaciji s klijentima.

Na osnovu našeg iskustva možemo vam reći da, ako sajt nije stručno optimizovan i ako svi elementi sajta nisu usklađeni kao jedan harmoničan mehanizam – veoma lako se može desiti da se izgubi nekoliko stotina hiljada organskih poseta i velika količina novca.

Važno je istaći da se ipak, uz kvalitetan pristup sve može redizajnirati, obnoviti i vratititi poverenje korisnika. Naš savet je da, pre nego li bilo šta počnete da radite, pozovete SEO stručnjaka kao savetnika.

Lakše je postepeno sticati korisnike i njihovo poverenje, pružajuči im kvalitetan sadržaj i reagujući na njihove potrebe, nego vratiti jednom izgubljeno poverenje.

SEO optimizacija je proces i nema uspeha preko noći.

Morate biti spremni na strpljenje i na redovnu analizu kampanje. Google nije nimalo lak protivnik i svakim danom je sve bolji.

Ako ne znate ili niste sigurni kako da sve to sami uradite, najbolje je da se obratite SEO stručnjacima čiji su uspesi i rezultati transparentni i vidljivi. Na taj način uštedećete dosta vremena i novca. Da biste izbegli zamke i prevare, insistirajte da od agencije ili pojedinca dobijate redovne izveštaje o tome gde su objavili vaše tekstove i šta su napisali na vašem blogu.

Ukoliko nam ukažete poverenje da vam mi radimo SEO optimizaciju nećemo vas razočarati.

Mi dajemo garancije. Pozovite nas 061 16 87 157 ili pošaljite upit na email KLIKNI OVDE


SEO smernice

SEO smernice za 2021 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2021 godini....

Detaljnije
Link bilding

Linkbuilding Tutorijal za 2021

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije
SEO rezultati

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada sajtova