Trendovi u Digitalnom Marketingu za 2021 godinu

Trendovi u Digitalnom Marketingu u 2021 godini

15 neprikosnovenih trendova u digitalnom marketingu u 2021. godini

Digitalni marketing se stalno menja. Gotovo svakodnevno nešto novo postane aktuelno, važno i neophodno za o(p)stanak u globalnoj online trci. Ako želite ozbiljno da radite, trendove u digitalnom marketingu, hteli - ne hteli morate da pratite i promišljate kako da ih prilagodite vašoj stretgiji.

Trendovi u digitalnom martektingu u 2021. godini načelno se oslanjaju na prethodnu godinu, međutim, s mnogo modifikacija i prilagođavanja - prvenstveno korisnicima. Ako je nešto novo, ne znači naravno da će trajati dugo, napraviti revoluciju i redefinisati pojam digitalnog marketinga, ali ništa ne treba ignorisati, jer, često se desi da baš ono što smo ignorisali – napravi čudo.

Kada je digitalni marketing u pitanju, uvek je važno ići u korak s trendovima, a ne slepo ih pratiti. Jedino je tako moguće, (uz iskustvo), predvideti određene pojave i iskoristiti takvu „moć“ u svoju korist.

Šta se promenilo?

Prethodna 2020. godina doslovno je bila globalno čudo. Po mnogo čemu negativna i specifična, što je sve rezultat pandemije Covida-19 i globalnog ograničavanja kretanja.Takva situacija koja se nastavila i u 2021. godini, većinu biznisa i brendova zatekla je nespremne. Istovremeno, doprinjela je da se na digitalno tržiište prebace mnoge niše i biznisi koji su tražili spas od bankrota i potpunog gašenja poslovanja.

Upravo tada se i pokazala moć redovnog praćenja trendova u digitalnom marketingu, te su oni koji su na vreme prepoznali npr. potencijal web shopova i kreirali ga pre pandemije mogli bez većih problema da nastave poslovanje uz minimalne gubitke.

Zahvaljujući Covid-19 virusu postalo je jasno da nas svet ipak, nikad ne može ostaviti ravnodušnim i da nismo još uvek sve videli. Masovni strah i panika učinili su svoje, pa su tako i potrošači postali oprezniji i mudriji. Ne kupuju tek tako i ne veruju svima.

Stoga će jedan od primarnih trendova u digitalnom marketingu u 2021. godini biti predviđanje ponašanje potrošača i kupaca, odnosno izgradnja poverenja i otvorena komunikacija.

U ovom članku mi ćemo vam pomoći da predvidite u kom pravcu biste mogli da razvijate vaše digitalno branšu i da vam predstavimo 15 najznačajnijih digitalnih trendova koji će biti aktuelni tokom 2021. godine, ali i u daljoj budućnosti.

Ne zaboravite da se bez obzira na trendove držite osnova digitalnog marketinga, te da sve novo što budete koristili pažljivo prilagodite vašoj niši i celokupnoj marketinškoj startegiji.

Trend#1: Veštačka inteligencija (eng. Ativicial intelligence - AI)

Pojam veštačka inteligencija još uvek primarno asocira na filmsku industriju i SF žanr, gde se roboti ponašaju kao ljudi ili im koriste u različite svrhe. Prethodna godina pokazala je da takva filmska fikcija nije daleka od stvarnosti i da će AI biti broj 1 trend kada su u pitanju bliska i dalja budućnost digtalnog marketinga.

Kompanije kao što su Google, Microsoft i Uber već koriste određene robotske tehnologije kako bi svojim korisnicima poboljšali iskustvo. Google koristi razne softvere zasnovane na robotskoj tehnologiji kako bi što bolje prepoznao i klasifikovao podatke i informacije i tako korisnicima ponudio najbolje od najboljeg.

Umjetna inteligencija je širok pojam i još uvek masovno dostupna samo razvijenijim državama i velikim korporacijma i industrijama, ali sa veoma brzim trendom rasta.

Zašto je veštačka inteligencija važna ?

AI može efikasno i brzo da skuplja informacije, da odradi svaku vrstu analitičkog istraživanja, da prepozna obrasce pretrage na internetu, skuplja i analizira podatke sa društvenih mreža i tako uštedi vreme i novac. Mnogi smatraju da AI primarna oblast u koju treba ulagati i predviđaju da bi u razvijenim zemljama, kao i u onim svesnim moći ove tehnologije, mogla povećati BDP za čak 14% do 2030. godine,

Ovo je itekako bitno za pojedince i velike korporacije koje su i dalje sumnjičave prema AI, jer bi se, ako ne krenu na vreme i ne shvate značaj veštačke inteligencije – mogle naći u velikom trhnološkom zaostatku.

Veštačka Inteligencija

Dobar primjer dosadašnje upotrebe AI jesu chatbotovi, koji su u početku bili previše generički, ali su s vremenom postali neophodan saveznik svakog web sajta koji ide u korak s vremenom. Čuveni Mastercard je kreirao chatbot za Messenger aplikaciju, koji koristi robotizovani softver da bi prepoznao jezik i značenje upita, a zatim odgovorio kao stvarna osoba. AI će po svemu sudeći u budućnosti biti glavni pokretač svih uslužnih servisa, a za sad je uspešno implementirana:

  • prilikom osnovne online komunakcije između kupca i prodavca (automatizovai odgovori)
  • prilikom preporuke proizvoda (npr. kada gledate jednan proizvod, pa vam se automatski preporučuju slični ili nešto što bi vam koristilo, a iz slične je niše)
  • za personalizovanje email servisa
  • prilikom e-commerce transakcija

Trend#2: Live stream prenosi i snažniji uticaj influensera

Zbog svega što smo u prethodnoj godini iskusili privatno i profesionalno i zbog globalne potrebe da se sačuvaju radna mesta i kompanije, bilo je neophodno naći brz i jednostavan način da se kompenzuje nedostatak komunikacije licem u lice i prodaja u prodavnicama. Tako su live stream, odnosno prenosi uživo i uopšte bilo koji oblik video sadržaja doživeli ekspanziju.

Live stream korišten je za ličnu komunikaciju s porodicom i prijateljima, za zabavu i razne oblike edukacije ( pa i javno školstvo i obrazovanje), za turistička razgledanja, fitness treninge i kulturna dešavanja. Sve skupa dovelo je do toga da su gledanja uživo na Facebook platformi porasla za 50%, na Instagramu za 70%, dok je najmlađa društevna platform TikTok dodatno popularizovana. Ovaj trend su iskoristili mnogi influenseri iz različitih niša, te su direktnim video prezentacijama povećali kako svoje prihode, tako i kompanija koje predstavljaju.

Ova fuzija pokazala se kao veoma moćna i isplativa i po svemu sudeći, ovaj rast nastaviće se i tokom 2021. godine. Konkretno, Amazon Live je zabilježio neverovatan uspeh. Krenuli su u jeku pandemije s platformom na kojoj su influneseri promovisali svoje omiljene proizvode putem prenosa uživo, dok su gledaoci kupovali tokom prenosa.

Video uživo je posebno popularan kod velikog broja preduzeća koja ga koriste za intervjue, demonstracije proizvoda i uvid u brend iza scene, kao što su život i rad u kacnelariji, način izrade proizvoda, događaji u kompaniji itd.

Ovako kreiran sadržaj nosi i zabavnu dimenziju i zato je važno da ne skrenete u banalnost i tako izgubite korisnike koje to ne privlači.

S obzirom da pandemija još traje i da je, čak i prethodnih godina video sadržaj najavljivan kao brzo rastući u digitalnom marketing, a pandemija potvrdila njegovu moć –ne bi bilo loše da se fokusirate na neki oblik videokomunikacije s kupcima.

U nastavku ćemo detaljnije govoriti o značaju video marketinga.

Trend#3: Video marketing

Ako pročitate bilo koji tekst iz oblasti digitalnog marketinga iz 2019. godine, u kome se predviđa skora budućnost i trendovi u ovoj branše, u svakom ćete naći debelim slovima napisano i istaknuto – video marketing. Da sve to nije bez razloga, svedoči neverovatna statistika iz 2020. godine koja kaže sledeće

  • 70% potrošača podelilo je na društvenim mrežama videozapis marke ili Brenda koje vole:
  • 72% preduzeća kažu da je video poboljšao stopu konverzije
  • 52% potrošača kaže da ih gledanje videozapisa čini sigurnijima i da im pomaže odlukama o kupovini na mreži
  • 65% korisnika nakon gledanja video sadržaja poseti web stranicu trgovca, a 39% zove dobavljača odmah nakon gledanja videozapisa;

Više je razloga zašto je video sadržaj toliko popularan. Prvenstveno, zaokuplja sva čula, i pod uslovom da su svi elementi video zapisa vešto montirani, da je scenario i izvedba uigrana i na visini zadataka (boje, poruke, muzika, kvalitetna kamera) – gledalac će biti oduševljen.

Istovremeno je zabavno i praktično. Video sadržaje možete gledati gde god i kad god, sa zvukom ili bez. Tu su i sve popularniji podkasti, vebinari, već pomenuti live strem prenosi.

Puno je načina da potaknete veći angažman vašeg video marketinga. Možete napraviti video objavu ili započeti prenos uživo na Facebooku, Instagramu ili LinkedInu i, naravno, na neprikosnovenom YouTubu.

  • Možete koristiti 1: 1 formu videa, što znači da preduzeća ili trgovci kreiraju personaliziovane video poruke umesto da telefoniraju ili šalju e-poštu. Sa sve manjim troškovima filmske opreme i sve kvalitetnijim kamerama pametnih telefona, kreiranje video sadržaja postaje lakše nego ikad.
  • Zatim, video sadržaj od 360 stepeni. Ovaj trend ka interaktivnijem iskustvu je u porastu; samo potražite kružni simbol u gornjem levom uglu kako biste počeli klizati pokretnu sliku levo ili desno dok se reproducira. Veoma je zabavan i pruža neponovljiv doživljaj.
  • Ako ste postavili video na sajt možete ga i transkribovati, odnsono napraviti pisanu verziju/članak. Takvi potezi takođe doprinose boljem rangiranju.
  • Možete fotku videa da ubacite u email ili newsletter i tako zainrigirate primaoce.

Google već sad bolje rangira sajtove koje sadrže video zapise. Ako vaša web stranica uključuje video zapis, 50 puta je verovatnije da će privući organske rezultate pretraživanja, nego da ga nema. Kada je reč o prodaji, oni prikazuju novu dimenziju proizvoda, stavljaju ga u pokret ili u kontekst određene alternativne kulture.

Imajte na umu da svi video sadržaji moraju biti prilagođeni gledanju na mobilnim uređajima, u jednakom kvalitetu kao i na desktopu.

Trend#4: Chatbotovi

Robotizovani chatbotovi koji se baziraju na primeni AI tehologije biće jedan od najznačajnih trenodova digitalnog marketinga u 2021. godini. Funkcionišu tako što koriste automatizovane poruke/odgovore za komunikaciju u stvarnom vremenu, danju i noću, s kupcima ili posetiteljima sajta.

Ovakav vid automatizovane komunikacije se i dalje razvija i prvenstveno se obraća pažnja na personalizaciju, odnosno što kvalitetnije imitiranje ljudskog odgovora.

Glavne prednosti chatbotova su 24-satna usluga (64%), trenutni odgovori na upite (55%) i odgovori na jednostavna pitanja (55%). Mnogi kupci više vole interakciju s chatbotovima jer su dostupni 24/7, daju odmah precizne odgovore, bez problema se prisećaju cele vaše povijesti kupovine i nikad ne gube strpljenje.

Ovi virtualni pomoćnici nude izvanrednu korisničku uslugu ispunjavanjem očekivanja kupaca i automatizovanjem ponavljajućih zadataka - što znači da se vi možete usredotočiti na nešto drugo.

Mnogi svetski brendovi već koriste chatbot tehnologiju, uključujući i rideshare marku Lyft. Vožnju možete zatražiti od Lyfta putem chata (Facebook Messenger i Slack) ili glasa (Amazon Echo), a njihov chatbot će vas obavijestiti o trenutnoj lokaciji vašeg vozača. Putnici mogu pomoću aplikacije odabrati vrstu vožnje, podnijeti zahtjev, pratiti lokaciju automobila, poslati prijateljima vremensku procjenu dolaska i izvršiti plaćanje.

Ostali brendovi koji uspješno koriste chatbot tehnologiju uključuju Whole Foods Market, Fandango, Sephora, Staples, The Wall Street Journal i Pizza Hut.

Nema sumnje da će chatbotovi, kao i uopšte automatizacija različitih oblika komunikacije u budućnosti biti primarna. Pojednostavljuje proces i gradi novi u kome nema više čekanja, pogrešnih odgovora ili nervoznog službenika koji je imao loš dan.

Trend#5: Glasovno i vizuelno pretraživanje (eng. Voice and visual search)

Ovakav, “handsfree” način davanja upita pretraživačima je i zabavan i neophodan, pogotovo za ljude koji zbog nekog zdravstvenog razloga ne mogu to raditi klasičnim putem. Svetla budućnost će svakako biti na strani sajtova koji će podržavati glasovnu i vizuelnu pretragu, a ni Google neće ostati imun.

Od 2017. godine, 50% svih pretraživanja aktivira se glasom, a vizuelna pretraga slijedi taj primjer

Umjesto beskonačnog pregledavanja, korisnici su prešli na pristup koji je jednostavniji za upotrebu. Pretražuju pomoću fraza ili postavljanjem slike proizvoda koji žele kupiti. Prema pisanju MTA primarni razlog promene leži u tome što takva pretraga pruža privlačnije i personaliziranije iskustvo za korisnike. Glasovni asistenti koji takođe radu pomoću AI i vizuelna pretraga omogućavaju bolje iskustvo kupovine.

Olakšava putovanja, zatim lakše pronalazi više informacija o proizvodu pre konačne kupovine. Glasovna pretraga takođe omogućava ljudima da od kuće obavljaju više poslova odjednom.

Alexa je već svima poznata, a u 2020. godini je očekivano, povećan postotak upotrebe glasovnih naredbi. Pored toga, sasvim je izvesno da ćemo u 2021. godini moći bolje pretraživati bilo kakav oblik vizuelnog sadržaja.

Već postoje alati poput Google Lens koji omogućavaju potrošačima da pretražuju sve što vide. Ovo takođe znači i da će Google sigurno bolje rangirati sajtove s kvalitetnijim vizelnim elementima, odnosno originalnim fotografijama, stručno SEO optmizovanim.

Istovremeno, to će doprineti većoj konverziji i profitabilnosti sajta. Neki čak predviđaju da bi sajtovi koji podržavaju vizuelnu i glasovnu pretragu mogli povećati prihod od digitalne prodaje za čak 30 %.

Trend#5: Transparentan i otvoren pristup

Više puta smo napomenuli da potrošači i kupci nisu nimalo naivni i neće vam tek tako pokloniti poverenje. Ljudi, uopšteno, žele više za svoj novac. Žele dodatnu vrednost. Kvalitetan odnos zasnovan na međusobnom poštovanju biće jedan od top trendova u digitalnom marketingu 2021. godini.

Mnogi su se opekli na razne načine; plaćajući oštećene proizvode, one koji nikad ne stignu ili sa nikakvom korisničkom podrškom. Mnogi su imalu i nedoličnu komunikaciju za određenom firmom ili brendom.

S obzirom da je online konkurencija svakim danom sve veća, nijedan detalj, ma kako nevažan se činio nije manje bitan. Pogotovo ne dolazi u obzir bilo kakav oblik diskrimnacije ili vređanja. Svi vole da se osećaju dobro, a zašto ne i posebno. Međutim, dosta ljudi ima odbojnost prema nekom brendu jer se ne pronalaze u njihovoj načelnoj prezentacji i vrednostima koje zagovaraju.

Neki su previše orijentisani na profit, bez sluha za potrebe drugih. Kod takvih prodavaca kupci se često osećaju diskriminsano ili smatraju da im se “prodaje magla”. Kompanije koje ne obračaju pažnju na poruke koje šalju ostaju bez velikog broja kupaca.

Suptina transparentnosti je otvorena komunikacija i odgovornost prema kupcu. Zbog svih promena koje svet doživaljva, transparentnost je važnija nego ikad. Briga za čoveka, odnosno kupca, važnije je nego ikad.

Marketinške kampanje koje se zalažu za zajedničko dobro, očuvanje ljudskih vrednosti i zdravlja, kao i konkretno delovanje i javno podržavanje društvenih aktivnosti, jeste ono što će mnogim brendovima i kompanijama pomoći da prebrode eventualnu krizu.

Kada su u pitanju manje firme, važi isto pravilo – konstantna fleksibilnost i prilagođavanje ciljnoj grupi, te pronalaženje načina za kvalitetnu kominkaciju koja će izgraditi poverenje kupaca.

Izveštaj Hootsuite Social trends za 2021. godinu, između ostalog napominje da će najviše konverzija imati “najpametniji brendovi koji razumiju gde i kako se uklopiti u živote kupaca na društvenim mrežama i koji uspešno pronalaze načina da s kupcima stupe u komunikaciju”. Ujedno, ovo znači i da se pre puštanja kampanje online, mora dobro analizirati tržišno stanje i ciljna grupa.

Trend#6: Sadržaj koji se lako konzumira

Ovo znači da pažljivo kreirate sadržaj koji ne zamara ni pogled ni um, a intrigira i privlači. Ukoliko je u pitanju pisani sadržaj, da je jasno i koncizno podeljen na podnaslove, da je čitak i razumljiv. Niko nema ni volje ni želje da gubi vreme s dosadnim tekstovima, pogotovo ako su pisani napornim stilom i sa interfesjom koji izgleda neprofesionalno.

Forma podkasta postala je veoma popularna jer je uglavnom, kreirana kao u opuštenoj kućnoj atmosferi, tako da bez obzira koju temu obrađivali, sve skupa zvuči i izgleda pristupačno i šarmantno. Ovo nadalje znači da svaki oblik sadržaja optimizujete najbolje moguće.

Nemojte zvučati i izgledati amaterski, govoriti i pisati ustaljene fore i ono što manje-više svi rade. Kreativnost je i dalje na ceni.

Kvalitetno, ne generički napisani, newsletter, gde prijateljskim tonom korisnicima uvek dajete dodatnu vrednost i jasno kazujete da vam je stalo do njihovog mišljenja puno će pomoći povezivanju brenda i korisnika.

Trend#7: Personalizacija

Možda iz razloga što je često nemoguće zadovoljiti sve potrebe pojedinca unutar određene ciljne grupe i što je unazad nekoloko godina globalni socijalni trend na podržavanju i izražavanju individualnosti u svakom smislu, personalizovane marketinške kampanje će takođe “gađati” pojedince.

Masovnost više nije popularna, i tako će, po svemu sudeći, biti i u budućnosti. Marketinške kampanje osmišljene po principu indivudualnosti, pa donekle i osjećaja posebnosti i uvažavanja su jedan od značajnihij trendova u digitalnom marketingu u 2021. godini.

Ljudi ne vole da se osećaju kao samo još jedan broj u masi i definitvno nam svima treba osjećaj da neko uvažva naše dostojanstvo i integritet. Personalizacija zahteva dosta istraživanja, ali i kreativnosti.

Možete kreirati personalizovane e-mail adrese koje se češće otvaraju, što otvara put ka direktnoj komunikaciji i razmjeni ideja s potencijalnim kupcem i razumevanju njegovih specifičnih zahteva i potreba.

Trend#8: Korisničko iskustvo

Potrošači, kupci, posjetioci…svi žele kvalitetno korisničko iskustvo, odnosno kvalitetnu uslugu. Ako, na primer, posećuju sajt samo da bi se informisali o nečemu, pročitali članak o temi koja ih zanima, sajt mora da se brzo učitava, da bude mobile friendly, jasan, jednostavne navigacije i oku ugodan i pregledan.

Bilo šta lošije, danas sa ovolikom konkurencijom i Google algoritmom, neće donositi više poseta. Štaviše, plaćaćete penale Goodlu. Isti slučaj je i sa online kupovinom.

Korisničko iskustvo

Globalno posmatrano, potrošači žele ugodno iskustvo kupovine, morate ih uveriti da troše novac na pravom mestu i da ga ne troše uzalud. Većina kupaca danas žele znati šta i kod koga kupuju, te je verovatno da će vas istražiti pre nego plate. Ako su doživeli posebno negativno iskustvo, jedva će dočekati da vas “olajavaju” na nekom forumu, grupi ili sl. Negativna reklama nije bolja od nikakve reklame, tako da vam to sigurno ne treba.

Zbog svega toga vodite računa o svojim sadašnjim i budućim klijentima. Odgovarajte na njihove upite, razgovarajte s njima otvoreno i budite kulturni i uljudni uvek.

Trend#9: Marketing zasnovan na kupcima (eng. Account- based marketing)

Marketing zasnovan na kupcima označava fokusiran pristup i zajednički rad marketara i prodajnih stručnjaka kako bi što bolje targetirali specifične pojedince koje mogu pretvoriti u kupce.

To znači kreiranje liste ili popisa manjeg broja najbitnijih kupaca koji imaju veliki potencijal. Zatim, definisanje odgovarajućih prodajnih kanala koji bi najbolje mogli uticati na te kupce kao što su Facebook, Instagram, Linkedln, određeni medijski portal.

Nakon toga odabranim kanalima šaljete personaloizovani i individualizovane materijale, kao što su e-knjige, webinari, prezentacije i ostali oblici marketinškog sadržaja.

Na kraju sledi praćenje i merenje učinka. Cilje je povećanje svesnosti o prisutnosti određene kompanije na tržištu.

Ovo je jedan od osnovnih principa B2B marketinga, koji iako postoji odavno i dalje je trend koji dodnosi rezultate. U 2021. godini će se taj trend i nastaviti.

Digitalni marketing podiže prodaju

Marketari koji uspešno konvertuju specifične korisnike velike vrednosti u redovne klijente generisaće najviše konverzija. Kada se ovakav pristup usaglasi sa trendovima personalizovanih kampanja i transparenstnosti jasno je zašto je toliko moćan.

Kod ABM-a ulog jeste velik. Međutim, on i donosi najviše. Možete naprimer, da se obratite potencijalnim kupcima na način da ima kažete kako planirate rešiti neki važan problem s kojim se vaša kompanija suočava. Sve to izvodivo je korištenjem stategijskih marketinških tehnika, videozapisa, aktivnosti na društvenim platformama.

Trend#10: E-mail marketing

Jedan od najstarijih oblika digitalnog marketinga jeste e-mail marketing. Ujedno on je i najskuplji i najličniji, ali i pored svega toga, pruža i najveći uspeh. Iako se mnogima čini da je era e-mail marketinga prošla, to nije istina. Kao u mnogo čemu u digitalnom marketingu, važan je pristup. Kreativna i pristupačna rešenja, koja prvenstveno neće biti nasilna pream inboksu korisnika. Dakle, nećete ih maltretirati svaki dan, jer će im kad tad dosaditi i blokiraće vas.

Prema američkim istraživanjima, za svaki uloženi novac u e-mail marketing, na svaku adresu vraća se 42 dolara, što je kada je ROI u pitanju iznosi 4200%. Dobro osmišljen i učinkovit email marketing pomoći će vam možda više nego bilo koji drugi kanal, ali morate znati šta radite.

Opet podvlačimo da je neophodno pažljiva analiza tržišta i kreiranje adekvatne startegije. Danas to znači da vašu e-mail listu segemtirate na osnovu određenih specifikacija, zatim personalizujete sadržaje maila. Stavite do znanja svakom pošiljaocu, obraćajući mu se imenom i prezimenom, da on za vas nije samo još jedan kupac, nego da vam je stalo do njegovog mišljenja.

Učinkovit marketing putem e-pošte pomoći će vašem poslu tako što će:

  • Izgraditi odnose sa klijentima
  • pretvoriti kontakte u kupce
  • povećati konverziju
  • proširiti publiku, odnosno polje uticaja brenda
  • omogućiti da napravite liste i segmentirate publiku na osnovu kojih ćete cilajti različite demografske podatke, putem prilagoeđnih i personalizovanih poruka
  • Angažuovati i animirati stalne i potencijalne kupce
  • Sprovoditi različite testove za poboljšanje metrike
  • Postaviti automatizaciju e-pošte

Ne zaboravite da sve više korisnika “konzumira” internet putem mobilnih uređaja, te se shodno tome i e-mailovi otvaraju i čitaju 60% više u odnosu na desktop.

Email marketing je takođe dobar i za eksperimentisanje npr. vremena slanja i stila pisanja koji donosi najviše konverzije.

Izvor: https://www.pexels.com/photo/black-and-gray-digital-device-193003/

Trend#11: Agilnost

Agilnost znači fleksibilnost, brzu prilagodljivost, spremnost i svesnost da je malo šta stalno i konstantno u svetu, životu, pa i u digitalnom marketingu.

Dakle, morate unapred biti svesni da se morate prilagođavati u hodu, tokom procesa.

U svetu digitalnog marketinga to znači da radite, analizirate, reagujete i učite. Ovakav pristup je posebno važan ukoliko pogrešite i čini vam se da nema šanse da se vratite na “pravi” ili stari put.

Iz grešaka se najbolje uči. Agilnost podrazumeva i eksperimentisanje, pa donekle i pipanje u mraku, ekspresno rizikovanje. Prošla godina je mnogim kompanijama koje nisu bile dovoljno prisutne na internetu zadala velike glavobolje.

Zbog lockdauna mnogi su svoje poslovanje prebacili na digitalne kanale i za takav poduhvat bila je neophodna brzina i fleksibilnost. Aglinost takođe podrazumeva i razumevanje ljudi kojima se obraćate, pa opet dolazimo do korisničkog iskustva i komunikacije s njima.

S obzirom da su ukusi i ponašanje korisnika promenjljivi i sve teže predvidivi, možete uraditi sledeće da biste bili agilniji:

  • Maksimalno iskorištavanje društvenih mreža radi komuniakcije i prikupljanje podataka o ukusima i preferenciajma kupaca;
  • brzo i efikasno dobijene povratne informacije pretvorite u nove ponude;
  • implementirajte sve dostupne moderne tehnologije, uključujući i robotsko učenje i AI kako biste bolje predvideli ponašanje potrošača.

Trend#12: Svesnost o brendu i priča o uspehu (eng. Brand awarnes & story telling)

Svesnost o brendu i priča o uspehu nije ništa novo u marketingu, ali i dalje ostaje jedan od najvažnijih trendova za trajni uspjeh vašeg poslovanja. Blisko je vezan za pomenutu transparentnost i način na koji se brend predstavlja sadašnjim i potencijalnim kupcima.

Ljudska potreba za kvalitetnom pričom duboko je evolutivno ukorenjena u ljudsku svest i podsvest. Priča igra na emocije, na ranjivost i pristupačnost. Često izaziva instant sirovu reakciju i moment prepoznavanja, identifikacije.

Pričanje priča o uspsima i neuspesima, podržavanje određenih socijalnih aktivnosti, pogotovo one koje podržavaju individualni izraz i načelno se deklarišu i podržavaju ljudske vrednosti pomaže brenu da se s drugima povežu na dubljem nivou, skoro prijateljskom. Tako će i brend postati autentičniji i osnažiti svoj integritet.

Pričanjem priča kazujete stavove i uopšte stil života koji preferirate. Setite se npr. priča o Elonu Musku i svim njegovim poslovnim poduhvatima i uopšte vrednostima uz koje vezuje svoj uspeh.

Da biste ispričali dobru priču o svom brendu, postavite sebi sljedeća pitanja:

  • Ko sam ja?
  • Zašto postojim (šta mi je, pored sticanja profita, još cilj )?
  • Kome mogu da pomognem?
  • Šta me razlikuje i čini boljim od konkurencije?
  • Kako sam stigao tu gde sam danas?
  • Šta pružam drugima?
  • Kako definišem uspeh?

Pripovedanje omogućava ljudima da koriste svoju maštu. Omogućuje vam i kreativnost u marketingu, jer u pozadini svega, sve je prvo počeko s dobrom idejom i pričom, pa tek onda realizacijom.

Privucite pažnju publike i pružite im nezaboravno iskustvo dok pričate priču o nastanku brenda. Takav pristup omogući će vam izgradnju stvarnih odnosa i dugotrajnu odanost, izdvajanje od konkurencije i izgradnju angažovane zajednice koja će brinuti o vama, kako i vi o njoj.

Izvor: https://www.gartner.com/ngw/globalassets/en/marketing/documents/cmo-spend-survey-part1.pdf

Trend#13: Inovativna partnerstva

Udruživanje dve kompanije nije otkriće savremenog doba, a ni digitalnog marketinga. To je ustaljena poslovna praksa koja se radi zbog zajedničke koristi. Najčešće iz razloga da bi jača firma pogurala slabiju, da bi razmenile iskustva i klijente ili da bi udružene izašle na jako konkurentsko tržište.

Sve ovo primenjivo je i u digitalnom svetu. U zavisnosti od toga čime se bavite i koliko ste “jaki “ u svojoj branši, možete da sklopite partnerstvo sa firmom koja će vašu poslovnu delatnost da pokaže u novom, pristupačnijem ili zabavnijem svetlu.

Možete zajedno da organizujete događaj poput besplatanog vebinara ili seminara koji će ugostiti vrhunske sručnjake iz obe tima, da kreirate mentorski program ili podržite humanu akciju. Takvo obostrano reklamiranje će vas predstaviti novoj, široj publici i dodatno ojačati poverenje među korisnicima. Važno je da korisnicima date dodatnu vrednost i da pažljivo izaberete s kim ćete kreirati partnerstvo.

Trend#14: Očuvanje okoliša

Svesnost o očuvanju okoline, ekološki i humaniji pristup svakom segmentu kreirnja proizvoda i uopšte odgovoran pristup celokupnom procesu porastao je posljednih godina toliko, da čak 81% potrošača smatra da bi kompanije trebale dati svoj doprinos u očuvanju okoline.

Tom postotku upravo su i doprineli brendovi i kompanije koji insistiraju na upotrebi recikliranih materijala i koji se načelno brinu i daju prostora u svojim marketiškim kampanjama ekologiji i humanijem odnosu prema svetu i čoveku.

Velike i male komapnije na razne načine se mogu uključiti i podržati mnogbrojne aktivističke organizacije koje se bore za očuvanje okoline i više zelenila. Sve je više ljudi, potencijalnih korisnika i kupaca kojima je ekologija važna i koji se neće ustručavati da bilo koga, za koga se sazna da npr. baca otpad u reku ili je nehuman prema životinjama - ocrne negde na internetu.

ZAKLJUČAK

Ako ste pažlivo pročitali naš članak onda ste uočili da je definitvo zadovoljstvo korisnika na prvom mestu. I ne samo to, već ponekad morate da ih oduševite zalaganjem za određene oblike socijalnog aktivizma.

Bilo šta da koristite, čak i veštačku inteligenciju, odnosno automatizovanu komunikaciju – ona mora biti ljudski pristupačna i uvek korisna. Ujedno će tako biti i vrhunski SEO optimizovana.


SEO smernice

SEO smernice za 2021 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2021 godini

Detaljnije
Backlinkovi

Linkbuilding Tutorijal za 2021

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta

Detaljnije
SEO rezultati

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje

Detaljnije

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta