5 načina da poboljšate Instagram engagement u 2022.

Doručkovanje grožđa uz Instagram

Društvene mreže, a posebno Instagram, svakodnevno se menjaju i donose novine koje treba pažljivo pratiti. Iako ga u poslednjih godinu dana TikTok, kao mlada mreža u usponu, često skida sa trona najposećenije društvene mreže, Instagram uspeva da odoli i konstantno se menja i unapređuje. No, česte promene mogu da budu zbunjujuće za one kojima društvene mreže nisu profesija, pa smo mi odlučili da sa vama podelimo 5 načina da poboljšate Instagram engagement, jer svi znamo da od njega sve zavisi na ovoj mreži.

A pre toga malo o ciljnoj grupi na Instagramu. Ovu mrežu najviše koriste milenijalci (33%) koji iako vole da prate trendove, žele i da znaju kako stvari funkcionišu u okruženju društvenih mreža i žele da im ona bude podjednako zabavna i korisna. A šta to znači za brendove?

Čak 91% milenijalaca više voli da kupuje online. To nam pokazuje da ukoliko imate brend koji se obraća ovoj ciljnoj grupi, ne postoji bolje mesto za njegovu promociju ili prodaju od Instagrama. I kako ova mreža nije više intuitivna, kao što je nekad bila, svakom ko želi da prodaje proizvode preko nje, potreban je mali vodič kako bi to uspešno radio.

1. Dobro iskoristite novu opciju za saradnju

Kada Instagram predstavi novu opciju, obično marketeri nisu u potpunosti sigurni da li će ona dobro proći kod ciljne javnosti. Međutim, kada je predstavljena collab opcija, odmah smo znali da će biti odličan alat za privlačenje novih kupaca i povećanje njihove zainteresovanosti za brendove.

Važno je znati da svaki saradnik, odnosno obično influenser ili brend ambasador, postaje ko-autor određene objave i pruža im se prilika da podele takav post sa svojim pratiocima. Ranije su i brend i influenser morali da objave dva posta, a sada to više nije slučaj. Uz zajednički post saradnika i brenda, dolaze i lajkovi i komentari koji će se prikazati i jednima i drugima. Na ovaj način pratioci lakše povezuju njihove omiljene „osobe od ukusa“ i poverenja sa brendom, što može da rezultira većom lojalnošću.

2. Povežite influensere i giveaway

Vrednost giveaway-a ili darivanja na Instagramu nije nikakva nepoznanica. Čak oko 70% brže rastu profili koji organizuju ovakve konkurse i poklanjanja određenih proizvoda ili usluga. Imaju u proseku 3,5 puta više lajkova, nego drugi postovi i čak 64 puta više komentara. Tako da je računica jasna, kada je engagement u pitanju, ovo je još uvek najbolji način za njegovo podizanje.

Influenseri i marketing koji je povezan sa njima svakog dana sve više rastu. Procenjuje se da će do kraja godine vrednost influenser industrije iznositi blizu 14 milijardi dolara. Ovo je zaista impresivna brojka. A veoma je važno pomenuti da čak 70% brendova smatra Instagram najvažnijom platformom za ovu vrstu marketinga.

Uzimajući u obzir činjenicu da nebrojano mnogo ljudi „zavisi“ od preporuke influensera, kada kupuje proizvod, jasno je da je ovo jedan vrlo moćan marketinški alat. Zato kombinovanjem vrednosti koju influenseri donose svojom kreativnošću i benefita koje donosi darivanje, dobijamo formulu za uspeh kojoj nema premca.

3. Ohrabrite pratioce da kreiraju sadržaj sa vašim proizvodima

User-generated content je još jedan odličan način da se utiče na povećanje opšte prepoznatljivosti brenda. UGC funkcioniše slično kao sadržaj koji kreiraju i objavljuju influenseri. Brend traži od svojih pratilaca da naprave sadržaj koji manje liči na reklamu, a mnogo više na prirodno kreiran sadržaj. Kreativnost pratilaca je jedina granica, što znači da će tu biti mnogo zanimljivog sadržaja.

Autentičnost je ono što se zahteva od brendova, pa je sa popularnošću društvenih mreža ova potreba dodatno prisutna. Zašto je Instagram Reels brzo dobio na značaju i publika ga obožava? Upravo zbog toga što slavi individualnost, autentičnost i kreativnost. Nema mnogo dorade i prirodnost je ono što se ceni, pa zato snimanje Reelsa može rezultirati većim brojem pregleda i deljenja, nego što je to slučaj sa redovnim postovima u feedu.

Na kraju, UGC je tu da pokaže kako vaš proizvod ili usluge ne koriste samo influenseri, već i „obični“ ljudi. Ovako kreiran sadržaj je odličan način da to pokažete široj publici. Njima će to još više značiti, jer će moći da se povežu sa drugim, njima sličnim ljudima i da lakše sebe vide u nekom brendu. Za visok kvalitet UGC-a važno je pokretanje programa brend ambasadora, koji će na autentičan i jedinstven način doprineti šarenolikosti brenda.

4. Slušajte šta vaša publika ima da kaže

Ne zaboravite uvek da postavljate pitanja pratiocima i da pažljivo čitate njihove odgovore. Osim što će se oni osetiti uključenim, na taj način ćete im staviti i do znanja da vam je njihovo mišljenje važno. Pored toga, vi ćete dobiti neke važne informacije o tome kako kupci percipiraju vaš brend i šta očekuju da unapredite.

Brz i lak način da to uradite je kroz Instagram Stories u kojima ima nekoliko opcija za postavljanje pitanja, pokretanja anketa i sl. IG priče su već prepoznate kao moćan marketinški alat. Više od 50% korisnika Instagrama tvrdi da su se zainteresovali za brend više, onda kada su ga videli u plaćenim reklama u storijima. Dakle, korišćenje ovog alata je neophodnost ako želite rast i zato krenite da postavljate pitanja, jer ćete vrlo brzo doći do prvih konkretnih rezultata i feedback-a od pratilaca.

5. Davanje vrednosti pratiocima

Iako bi marketeri, ali i brendovi voleli da ih kupci prate samo zbog njihovih proizvoda, to u realnosti nije tako. Oni očekuju nešto više od reklame i traže da dobiju dodatnu vrednost. Bilo da je u pitanju zabava, podsticaj ili znanje- oni žele to. A vi želite da oni imaju razlog zbog koga će lajkovati, deliti i čuvati vaše objave. Bilo da su u pitanju scene „iza kamere“ ili nedeljna darivanja, kao i korisni trikovi- to je dodatna vrednost koju kupci očekuju. To je ono zbog čega će se vraćati na vaš sadržaj i na kraju odlučiti da kupe vaš proizvod.

Instagram je još uvek na vrhu popularnosti i nema nameru da to menja

Ova platforma je još uvek odličan način da se većina brendova poveže sa svojom ciljnom grupom. Posebno ukoliko je njihova ciljna grupa u populaciji milenijalaca. Uprkos rastu nekih drugih društvenih mreža, Instagram ostaje na vrhu i to se neće menjati još neko vreme. Zato, ako se i vi obraćate ovoj publici, vreme je da Instagram shvatite još ozbiljnije i uložite svoje vreme i novac u promociju na ovoj društvenoj mreži. Ukoliko smatrate da je to ozbiljan posao, kome niste spremni da se posvetite, kontaktirajte nas i očekujte najbolje strateško rešenje od nas za vaš brend na Instagramu.


SEO smernice za 2022.

SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....


Detaljnije...

Backlinkovi tutorijal

Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...

SEO rezultati

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta