Da li takva stvar uopšte postoji? To je pitanje na koje većina SEO-a, zaposlenih u marketingu i vlasnika firmi pokušavaju da pronađu odgovor još od kada se Google Penguin algoritam prvi put pojavio aprila 2012. godine.
Jedini pravi odgovor koji možete pronaći jeste da svi linkovi treba prirodno da proističu iz vašeg brenda.
Met Kats (Matt Cutts) jedan od malobrojnih koji zna google-ov algoritam izjavljuje: “Nikada unapred ne bi trebalo da znate da link dolazi, niti odakle dolazi”.
Pogledajte šta jedan od najvećih google-ovih stručnjaka Matt Cutts kaže o važnosti backlinkova video o relevantnosti backlink-ova
Ljudi su danas mnogo oprezniji kada je u pitanju link building, i to s razlogom - niko ne želi da ostavi tragove Guglu. Ali opet, svima nama su potrebni linkovi! Svi znamo da su linkovi i dalje veoma važan faktor u normalnom poboljšanju rangiranja, i uprkos svim ažuriranjima algoritama, to se verovatno neće promeniti u budućnosti.
Mi smo kao agencija uvek razvijali naše interne smernice kako bi se pobrinuli da akvizicija linkova bude što prirodnija i da se radi zbog sadržaja. Ispod možete videti listu ovih smernica koje možete šerovati vašim prijateljima.
Najvažnije oružje u vašem arsenalu kreiranja linkova bi trebalo da bude dugme za objavljivanje. Ako ne promovišete ono što ste napisali, teško da će sadržaj vašeg sajta postati viralan!
Na promociju treba izgubiti 4 puta više vremena nego na pisanje.
Promovišite gde god stignete: relevantni forumi, komentari na relevantnim blogovima, lokalnim medijima, Guest postovi, neki portali jedva čekaju zanimljiv sadržaj.
Biti u poziciji da vas vidi puno ljudi je najbolja pozicija u kojoj želite da budete, ali ako još niste došli do tog nivoa, kao i dosta drugih, pokušajte umesto toga da pridobijete nečiju tuđu publiku!
Težite tome da postavljate sadržaj na vebsajtove sa proverenim brojem pratilaca/čitalaca Nemojte preozbiljno da shvatate bilo koju od ovih brojki zasebno, ali to se može odrediti kombinacijom sledećih faktora:
Uvek imajte nešto da ponudite objavljivaču što on ne može nigde drugde naći, razmišljajte o tome kako da stvorite veoma kvalitetan sadržaj, svi vole zanimljive a dugačke tekstove sa intrigantnim naslovom.
Pišite za tu publiku gde objavljujete. To može biti:
Ovaj postupak se može srediti sa objavljivačem, ali sledeće stvari bi trebalo da uzmete u obzir:
Razmislite o razlogu, ili nastavku, zašto bi ljudi posećivali i boravili na vašem vebsajtu. Ako ste u stanju da stvorite neverovatan sadržaj, ljudi će najverovatnije biti zainteresovani – što znači da će posećivati vaš vebsajt i, nadajmo se, početi da čitaju/pretplaćuju se na vaš sadržaj. Ovo vam širi marketinški spisak i vašu čitalačku publiku za buduće promocije.
Obavezno ugradite neki pametni skupljač mejlova i gradite vašu buduću publiku to je najsigurniji put.
Imajte na umu da većinu blogova plaćaju na osnovu CPM-a (Cost per impression – plaćanje po pogledu ili impresiji) tako da im je u interesu da izgrade publiku i pruže im sadržaj koji će ih navesti da posećuju njihov vebsajt. Ako ste u stanju da stvorite sadržaj za koji znate da će izazvati ozbiljnu reakciju i biti veliki hit među čitaocima, mnogo im je teže da vas odbiju.
Razmislite malo o izgledu kvalitetnog sadržaja; nije stvar samo u objavljivanju sadržaja koji vodi ka vama sa proverenog domena (advertorijali i gostujuće objave to rade, ali oni nisu dobri linkovi). Vrhunski sadržaj sadrži rekaciju ljudi i signale poverenja, kao što su provereni autori, kvalitetni komentari, šerovanje od strane uticajnih ljudi u vašoj oblasti, kocitati i linkovi.
Razmišljajte više o jačini veb stranice nego o jačini domena. Ako čitaoci ne haju za vaše linkove, zašto bi Gugl bilo briga?
Analizirajte kako čitalačka publika reaguju na vaše objave u odnosu na druge objave na vebsajtu. Ako je pozitivno, onda je vredno posećivati vebsajt u budućnosti zbog sadržaja jer dobro leži ciljanoj publici; ako je negativno, analizirajte zašto i pokušajte ponovo/potražite druge eksterne vebsajtove.
Sadržaj koji je napisao poznati i priznati autor će često stvoriti bolje veze i više reakcija nego sadržaj koji je anonimno napisan. Čak i da stavite po srani spornu vrednost Gugl autorstva, ukoliko imate pisca sa velikim brojem pratilaca na društvenim mrežama, promocija koju su oni u stanju da stvore će biti dovoljna da podstakne vaš sadržaj.
Svaka dodatna podrška koju možete dobiti od autora će verovatno poboljšati prirodni uspeh tog članka kao domino efekat od linkova, rekacije i pažnje ljudi stvorene izvan samog objavljivača.
Brendirajte gde je god to moguće, i linkujte ka dubokim URL-ovima gde se to uklapa u kontekst
Izbegavajte sve što predstavlja blackhat SEO, pogledajte nasu stranicu kako izbeci google penale. Iako Gugl možda nikada neće zasigurno znati da li je link kreiran ili prirodan, oni imaju podatke (i analitičare!) da primete dovoljno signala kako bi imali jasnu indikaciju o dobro poznatim znacima.
Suviše česte i kratke fraze su loše, ne izgledaju prirodno.
Ako se članak postavlja u promotivnu svrhu ili radi povećanja poseta (bez ikakvog namernog SEO-a) onda se plaćanja postavljanja prihvatljiva sa rel=nofollow atributom i jasno su obeležena kao sponzorisani/istaknuti sadržaj – ali čak i tad, budite pažljivi i ne preterujte.
Jasan znak kreiranja linkova je da samo linkujete ka vašem brendu. Ukombinujte malo stvari i pokušajte da dodate linkove ka drugom informativnom sadržaju, novinskim člancima i sl. kako biste vašoj priči dali na kredibilitetu. Ovako ljudi normalno pišu kako bi potkrepili svoju priču, tako da razmislite malo o čitaocima i šta oni žele da vide – umesto da mislite samo o svojim SEO ciljevima.
Ako ste vebsajt za upoznavanja i imate linkove iz finansijskog sektora, to deluje čudno – u Guglu su se izveštili u prepoznavanju relevantnosti teme i sada se sve više vrti oko reakcija na stranicama, što znači da vam je potrebna ciljna publika kako bi se stvorilo interesovanje.
Kako bi vaš vebsajt bio vredan pomena u novinama, podrebni su vam podaci – sprovodite ankete, duboko analizirajte analitiku, intervjuišite uticajne ljude u vašoj oblasti, itd. Učinite da vaš sadržaj izgleda kao da iza njega stoji ozbiljno istraživanje: „78% ljudi je izjavilo da…preneo je (brend)“ je mnogo privlačnije novinarima – upravo zato vizualizacija podataka radi tako dobro u infographics/HTML5 kako bi se prenela određena poruka. To zahteva više vremena, ali takođe znači da stvarate prava sredstva vašeg brenda, koja imaju vrednost sama po sebi kao sredstva brenda na duže staze, lakše je za šerovanje, a i normalnije je za linkovanje.
Ako možete imati jednu veliku nacionalnu ideju, zamislite samo kako je možete iskoristiti i prikazati je iz mnoštva lokalnih uglova.
To moze stvoriti veliko interesovanje kako na nacionalnom, tako i na nivou samog grada u kome zivite, kasnije se može stvoriti mnoštvo prilika za lokalne blogere i novinare i uticajne pojedince na društvenim mrežama koji će vaš tekst učiniti viralnim.
Morate biti inovativni kako biste se istakli i pobedili. Ali ako nešto radite po prvi put, morate biti svesni da to možda neće uspeti. Niko ne može predvideti šta će postati viralno pre nego što se to desi – ali možete se pobrinuti da izvučete pouke i konstantno napredujete.
Ako pratite provereni pristup koji vam je donosio pozitivne rezultate u prošlosti, gubite element kreativnosti i zaglavićete se u kolotečini. Ako umesto toga uspete da svetu pružite nešto što do sada nije viđeno i niko ranije to nije uradio, i pobedite strah od neuspeha – potencijalna nagrada je mnogo veća na kraju puta.
Velika količina linkova više ne bi trebalo da bude vaš cilj. Zato je mnogo logičnije da se fokusirate svoju aktivnost na veće projekte koji stvaraju veoma kvalitetne linkove malog broja, a ne obrnuto.
Prateći gore pomenuti primer, a ne fokusirati se na stotine gostujućih linkova objava, neke od kojih će upaliti, a druge se neće tako dobro pokazati, napravite test ulažući taj napor u neke veće projekte/kampanje. Ako možete da stvorite dodatan domet/pažnju oko iste teme, a recimo da dobijete oko 25 linkova u proseku po projektu – sigurno ima više smisla da uložite vaš trud u promociju manjeg broja većih kampanja.
Stremite tome da vodite kampanje na društvenim mrežama, da se reklamirate na istima kao što su Fejsbuk, Tviter, Instagram – kako biste stvorili što “ljudskiju” reakciju oko tog sadržaja i razmislite o tome kako to možete proslediti ciljanoj publici. Ako ljudima/čitaocima to svidi, verovatnije je da će ga i Gugl nagraditi.
Učenje je jedan veoma važan korak u postupku kreiranja linkova. Razumeti šta je ono što daje pozitivne rezultate i šta vaši konkurenti uspešno rade vam može eliminisati izgubljeno vreme na sadržaj niskog kvaliteta i stvoriti bolje kampanje.
Naravno, sve smernice za kreiranje linkova moraju biti evolutivan postupak – ali nadamo se da je ovo bilo dovoljno vredno za podeliti dalje i bio bih zainteresovan da vidim kakva iskustva imaju drugi SEO stručnjaci.
Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!
Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2021 godini....
Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...
Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...