Image

BRZI KONTAKT

Napredni SEO za agencije

Pravilno građenje backlinkova

Napredni SEO link building

Napredna SEO optimizacija za agencije

seo / link building

Kako da znate koji način kreiranja linkova (link building) je najsigurniji danas?

Da li takva stvar uopšte postoji? To je pitanje na koje većina SEO-a, zaposlenih u marketingu i vlasnika firmi pokušavaju da pronađu odgovor još od kada se Google Penguin algoritam prvi put pojavio aprila 2012. godine.

Jedini pravi odgovor koji možete pronaći jeste da svi linkovi treba prirodno da proističu iz vašeg brenda.

Met Kats (Matt Cutts) jedan od malobrojnih koji zna google-ov algoritam izjavljuje: “Nikada unapred ne bi trebalo da znate da link dolazi, niti odakle dolazi”.

Pogledajte šta jedan od najvećih google-ovih stručnjaka Matt Cutts kaže o važnosti backlinkova video o relevantnosti backlink-ova

Ljudi su danas mnogo oprezniji kada je u pitanju link building, i to s razlogom - niko ne želi da ostavi tragove Guglu. Ali opet, svima nama su potrebni linkovi! Svi znamo da su linkovi i dalje veoma važan faktor u normalnom poboljšanju rangiranja, i uprkos svim ažuriranjima algoritama, to se verovatno neće promeniti u budućnosti.

Mi smo kao agencija uvek razvijali naše interne smernice kako bi se pobrinuli da akvizicija linkova bude što prirodnija i da se radi zbog sadržaja. Ispod možete videti listu ovih smernica koje možete šerovati vašim prijateljima.

1. Gradite publiku, a ne linkove

Najvažnije oružje u vašem arsenalu kreiranja linkova bi trebalo da bude dugme za objavljivanje. Ako ne promovišete ono što ste napisali, teško da će sadržaj vašeg sajta postati viralan!

Na promociju treba izgubiti 4 puta više vremena nego na pisanje.

Promovišite gde god stignete: relevantni forumi, komentari na relevantnim blogovima, lokalnim medijima, Guest postovi, neki portali jedva čekaju zanimljiv sadržaj.

Biti u poziciji da vas vidi puno ljudi je najbolja pozicija u kojoj želite da budete, ali ako još niste došli do tog nivoa, kao i dosta drugih, pokušajte umesto toga da pridobijete nečiju tuđu publiku!

Težite tome da postavljate sadržaj na vebsajtove sa proverenim brojem pratilaca/čitalaca Nemojte preozbiljno da shvatate bilo koju od ovih brojki zasebno, ali to se može odrediti kombinacijom sledećih faktora:

  • - Prepoznavanje brenda vebsajta
  • - Broj kvalitetnih komentara na skorašnjim objavama
  • - Nivo reakcija ljudi na skorašnje objave
  • - Broj Fejsbuk fanova/pratilaca na facebook/twiter (što se upoređuje sa nivoom rekacije ljudi)
  • - Udruženja u okviru branše (matični vebsajtovi, pominjanja, poznati pisci objava)

Napravite situaciju u kojoj svi dobijaju

Uvek imajte nešto da ponudite objavljivaču što on ne može nigde drugde naći, razmišljajte o tome kako da stvorite veoma kvalitetan sadržaj, svi vole zanimljive a dugačke tekstove sa intrigantnim naslovom.

Pišite za tu publiku gde objavljujete. To može biti:

  • - Dobro istraženi i relevantni podaci, istraživanje ili vest
  • - Nešto zabavno, kreativno ili interaktivno
  • - Ekspertsko mišljenje, jedinstveni ugao ili pogled na neku temu/vest

Sadržaj mora da bude usmeren čitalačkoj pulici objavljivača, a ne brendu.

Ovaj postupak se može srediti sa objavljivačem, ali sledeće stvari bi trebalo da uzmete u obzir:

  • - Ko je čitalačka publika objavljivača? (godine, demografija, nivo obrazovanja, širina interesovanja, upoznatost sa brendom)
  • - Koje teme će ih zainteresovati?
  • - Koji ugao će ih naterati da odreaguju na sadržaj? (ko, šta, zašto)
  • - Šta će ih iziritirati? (sadržaj koji je previše brendiran, suviše agresivno oglašavanje stavova, mlak sadržaj koji ne izaziva nikakvu reakciju)
  • - Kakav stil pisanja će im najviše odgovarati? (laganiji, naučni, stil koji vas navodi na razmišljanje)

Dajte im nešto što im može preusmeriti vašu posetu

Razmislite o razlogu, ili nastavku, zašto bi ljudi posećivali i boravili na vašem vebsajtu. Ako ste u stanju da stvorite neverovatan sadržaj, ljudi će najverovatnije biti zainteresovani – što znači da će posećivati vaš vebsajt i, nadajmo se, početi da čitaju/pretplaćuju se na vaš sadržaj. Ovo vam širi marketinški spisak i vašu čitalačku publiku za buduće promocije.

Obavezno ugradite neki pametni skupljač mejlova i gradite vašu buduću publiku to je najsigurniji put.

Imajte na umu da većinu blogova plaćaju na osnovu CPM-a (Cost per impression – plaćanje po pogledu ili impresiji) tako da im je u interesu da izgrade publiku i pruže im sadržaj koji će ih navesti da posećuju njihov vebsajt. Ako ste u stanju da stvorite sadržaj za koji znate da će izazvati ozbiljnu reakciju i biti veliki hit među čitaocima, mnogo im je teže da vas odbiju.

2. Reakcija ljudi

Razmislite malo o izgledu kvalitetnog sadržaja; nije stvar samo u objavljivanju sadržaja koji vodi ka vama sa proverenog domena (advertorijali i gostujuće objave to rade, ali oni nisu dobri linkovi). Vrhunski sadržaj sadrži rekaciju ljudi i signale poverenja, kao što su provereni autori, kvalitetni komentari, šerovanje od strane uticajnih ljudi u vašoj oblasti, kocitati i linkovi.

Razmišljajte više o jačini veb stranice nego o jačini domena. Ako čitaoci ne haju za vaše linkove, zašto bi Gugl bilo briga?

Analizirajte kako čitalačka publika reaguju na vaše objave u odnosu na druge objave na vebsajtu. Ako je pozitivno, onda je vredno posećivati vebsajt u budućnosti zbog sadržaja jer dobro leži ciljanoj publici; ako je negativno, analizirajte zašto i pokušajte ponovo/potražite druge eksterne vebsajtove.

Obavezno proveriti

  • - Koliko sadržaja objavljivač objavi na dnevoj bazi? Da li je vaša objava provela dovoljno vremena na istaknutim stranicama? Koji je odnos kvaliteta i kvantiteta?
  • - Da li je objavljivač podelio vašu objavu na svojim profilima na društvenim mrežama ?
  • - Da li se objava dobro pokazala u jednoj ili dve oblasti (Facebook, G+, Tviter, Instagram, komentari) ali nije u ostalim?
  • - Da li ste je objavili na svojim profilima na društvenim mrežama?
  • - Da li ste mogli više da promovišete objavu kroz plaćene kanale na društvenim mrežama? (Youtube, Facebook, Instagram itd.)

3. Autorstvo tekstova

Sadržaj koji je napisao poznati i priznati autor će često stvoriti bolje veze i više reakcija nego sadržaj koji je anonimno napisan. Čak i da stavite po srani spornu vrednost Gugl autorstva, ukoliko imate pisca sa velikim brojem pratilaca na društvenim mrežama, promocija koju su oni u stanju da stvore će biti dovoljna da podstakne vaš sadržaj.

Svaka dodatna podrška koju možete dobiti od autora će verovatno poboljšati prirodni uspeh tog članka kao domino efekat od linkova, rekacije i pažnje ljudi stvorene izvan samog objavljivača.

  • - Neka vam sadržaj uvek pišu ili nek je uvek povezan sa relevantnim stručnjacima/ekspertima iz vaše oblasti
  • - Gde je to moguće, povežite članak sa G+ profilom autora koristeći rel=author atribut
  • - Podstaknite autore da promovišu sebe putem društvenih mreža i podignu broj ličnih pratilaca

4. Distribucija linkovanog teksta

Brendirajte gde je god to moguće, i linkujte ka dubokim URL-ovima gde se to uklapa u kontekst

  • – a ne pokušavajte samo da stavljate linkove na najunosnije veb stranice.
  • - Koristite kombinaciju linkovanog teksta koji je brendiran, brend + fraza, i različite varijacije.
  • - Pobrinite se da vam je liknovani tekst uvek kontekstualizovan, nikada ne linkujte ka transakcionom/komercijalnom sadržaju sem ako ne govorite konkretno o njemu.
  • Linkovanje ka istraživanjima je mnogo prirodnije, a to je originalni izvor koji je kredibilan i dodaje vrednost vašem sadržaju – a nije samo postavljeni link.
  • - Ne preterujte. Linkujte ka informativnom sadržaju ako možete i zatim širite taj link interno što je mnogo normalnije. Međutim, ako ne znate kako da linkujete unutar konteksta, nemojte.
  • – želećete da izgradite ozbiljnu reputaciju kao pisac, zato ne rizikujte, SEO vrednost će se kad tad pojaviti
  • – neka sve ide normalnim tokom.

5. Izbegavajte SEO tragove

Izbegavajte sve što predstavlja blackhat SEO, pogledajte nasu stranicu kako izbeci google penale ili liči na trag kreiranja linkova. Iako Gugl možda nikada neće zasigurno znati da li je link kreiran ili prirodan, oni imaju podatke (i analitičare!) da primete dovoljno signala kako bi imali jasnu indikaciju o dobro poznatim znacima.

Suviše česte i kratke fraze su loše, ne izgledaju prirodno.

  • - Ako je postavljanje članaka isključivo zbog SEO-a, to je obično prilično očigledno samo po načinu na koji je napisan i nedostatku reakcije koju ta veb stranica proizvodi
  • - Pokušajte da izbegnete da vam se bilo koji od sledećih termina nalazi u naslovu objave, URL-u objave ili sadržaju na stranici: plaćeni, gostujući, promo, sponzorisani, istaknut.

Ako se članak postavlja u promotivnu svrhu ili radi povećanja poseta (bez ikakvog namernog SEO-a) onda se plaćanja postavljanja prihvatljiva sa rel=nofollow atributom i jasno su obeležena kao sponzorisani/istaknuti sadržaj – ali čak i tad, budite pažljivi i ne preterujte.

6. Linkujte se ka drugima

Jasan znak kreiranja linkova je da samo linkujete ka vašem brendu. Ukombinujte malo stvari i pokušajte da dodate linkove ka drugom informativnom sadržaju, novinskim člancima i sl. kako biste vašoj priči dali na kredibilitetu. Ovako ljudi normalno pišu kako bi potkrepili svoju priču, tako da razmislite malo o čitaocima i šta oni žele da vide – umesto da mislite samo o svojim SEO ciljevima.

  • - Linkujte ka bilo kakvim tvrdnjama ili istraživanjima koji se pominju u vašem članku
  • - Linkujte ka člancima koji doprinose/dodaju vrednost bilo kakvoj informaciji koja se nalazi u vašem članku

7. Relevantnost tema

Ako ste vebsajt za upoznavanja i imate linkove iz finansijskog sektora, to deluje čudno – u Guglu su se izveštili u prepoznavanju relevantnosti teme i sada se sve više vrti oko reakcija na stranicama, što znači da vam je potrebna ciljna publika kako bi se stvorilo interesovanje.

  • - Uvek utvrdite temu objavljivača i ocenite da li je to za vaš vebsajt relevantno
  • - U slučajevima gde tema nije direktno relevantna, pobrinite se da uvek imate pravi ugao koji povezuje objavljivača sa brendom
  • - U slučajevima gde ima više tema/kategorija unutar vebsajta, pobrinite se da je članak postavljen na najprikladniju sekciju
  • - Slaba relevantnost se najčešće pokazuje kroz slabu reakciju. Ako članci postavljeni na vebsajtovima imaju nizak nivo reakcija, to sugeriše da tema nije bila dovoljno relevantna.

8. Sredstva brenda iza kojih stoje podaci

Kako bi vaš vebsajt bio vredan pomena u novinama, podrebni su vam podaci – sprovodite ankete, duboko analizirajte analitiku, intervjuišite uticajne ljude u vašoj oblasti, itd. Učinite da vaš sadržaj izgleda kao da iza njega stoji ozbiljno istraživanje: „78% ljudi je izjavilo da…preneo je (brend)“ je mnogo privlačnije novinarima – upravo zato vizualizacija podataka radi tako dobro u infographics/HTML5 kako bi se prenela određena poruka. To zahteva više vremena, ali takođe znači da stvarate prava sredstva vašeg brenda, koja imaju vrednost sama po sebi kao sredstva brenda na duže staze, lakše je za šerovanje, a i normalnije je za linkovanje.

  • - Ponudite objavljivačima jedinstven i ekskluzivan uvid ili članke potkrepljene podacima – veća je verovatnoća da će se opredeliti za članak koji sadrži nešto jedinstveno po njihovom viđenju, a čitaoci mnogo bolje reaguju na nove činjenice i istraživanja nego na mišljenja.

9. Lokalno kreiranje linkova

Ako možete imati jednu veliku nacionalnu ideju, zamislite samo kako je možete iskoristiti i prikazati je iz mnoštva lokalnih uglova.

To moze stvoriti veliko interesovanje kako na nacionalnom, tako i na nivou samog grada u kome zivite, kasnije se može stvoriti mnoštvo prilika za lokalne blogere i novinare i uticajne pojedince na društvenim mrežama koji će vaš tekst učiniti viralnim.

10. Kreativnost pobeđuje na kraju, ali budite spremni i na neuspehe u međuvremenu

Morate biti inovativni kako biste se istakli i pobedili. Ali ako nešto radite po prvi put, morate biti svesni da to možda neće uspeti. Niko ne može predvideti šta će postati viralno pre nego što se to desi – ali možete se pobrinuti da izvučete pouke i konstantno napredujete.

Ako pratite provereni pristup koji vam je donosio pozitivne rezultate u prošlosti, gubite element kreativnosti i zaglavićete se u kolotečini. Ako umesto toga uspete da svetu pružite nešto što do sada nije viđeno i niko ranije to nije uradio, i pobedite strah od neuspeha – potencijalna nagrada je mnogo veća na kraju puta.

11. Manje je više

Velika količina linkova više ne bi trebalo da bude vaš cilj. Zato je mnogo logičnije da se fokusirate svoju aktivnost na veće projekte koji stvaraju veoma kvalitetne linkove malog broja, a ne obrnuto.

  • - Pronađite najpriznatije vebsajtove u jednom specijalizovanom polju i napravite plan kako ćete im pristupiti. Analizirajte koji je najbolji sadržaj na njihovom vebsajtu, i zapitajte se kako vi možete da stvorite nešto što je jednako dobro ili čak bolje za njih?
  • - Ovo traje duže ali isplati se – napravite listu tih omiljenih vebsajtova na koje biste postavili linkove i sa kojih bi preusmerili pažnju na vas i radite na ostvarenju toga.
  • - Koristite moć povezivanja iznova i iznova – ljudi često traže jedno vezivanje sa jednim domenom i zatim se prebace na nešto sledeće. Ako ste pronašli odličnu publiku za vaš vebsajt, upotrebite je. Zaboravite na SEO, i razmislite o tome da ako vredi objavljivati za neku publiku, zašto to ne biste radili? A takođe ako ste napisali 34 objava na nekom vebsajtu, to deluje mnogo prirodnije nego da ste pisali samo jednom ili dva puta – radi se o stvaranju pravog autorstva, a ne gostujućeg profila.

12. Kocitati su normalni

Prateći gore pomenuti primer, a ne fokusirati se na stotine gostujućih linkova objava, neke od kojih će upaliti, a druge se neće tako dobro pokazati, napravite test ulažući taj napor u neke veće projekte/kampanje. Ako možete da stvorite dodatan domet/pažnju oko iste teme, a recimo da dobijete oko 25 linkova u proseku po projektu – sigurno ima više smisla da uložite vaš trud u promociju manjeg broja većih kampanja.

  • - Umesto da se fokusirate na finalni proizvod (linkovi koji vode direktno ka vama), razmislite o signalima koje prirodni sadržaj ima. Ako vaši linkovi imaju svoje linkove predstavlja mnogo jači signal, a link ka vama postaje nusprodukt odličnog sadržaja, a ne glavni cilj.
  • - Ako se neki sadržaj postavi kod nekog velikog objavljivača prvi kao ekskluziva, na njemu bi trebalo da postoji link – sa klijentom/brendom kao originalnim izvorom – a upravo ovako nastaje PR novost i tako normalni profilni link najčešće izgleda.

13. Fokusirajte se na promet, a ne na link

Stremite tome da vodite kampanje na društvenim mrežama, da se reklamirate na istima kao što su Fejsbuk, Tviter, Instagram – kako biste stvorili što “ljudskiju” reakciju oko tog sadržaja i razmislite o tome kako to možete proslediti ciljanoj publici. Ako ljudima/čitaocima to svidi, verovatnije je da će ga i Gugl nagraditi.

  • - Izdvojite budžet za društvene mreže koji se može koristiti da poveća reakciju ljudi na svaki sadržaj.
  • - Pobrinite se da je brend objavio i promovisao sadržaj na svim profilima na društvenim mrežama kako bi se što veća publika uključila

14. Koja vrsta sadržaja rangira i privlači linkove/povezivanja

Učenje je jedan veoma važan korak u postupku kreiranja linkova. Razumeti šta je ono što daje pozitivne rezultate i šta vaši konkurenti uspešno rade vam može eliminisati izgubljeno vreme na sadržaj niskog kvaliteta i stvoriti bolje kampanje.

  • - Postoji mnogo bolja analiza u ovoj objavi – analizirati koja vrsta/dužina sadržaja rangira je veoma važno kako bi napravili što efektivniju kampanju u budućnosti.
  • - Alatke kao što su SEO PROFILER se mogu iskoristiti da pronađete veb stranice sa najboljim sadržajima na nekom domenu, kako vašem tako i od vaših konkurenata. Ali umesto da gledate na ono na šta je usmeren link, naučite šta najbolje za njih i kako da stvorite sadržaj koji ako se promoviše na pravi način može postati magnet za linkove na duže staze.

Naravno, sve smernice za kreiranje linkova moraju biti evolutivan postupak – ali nadamo se da je ovo bilo dovoljno vredno za podeliti dalje i bio bih zainteresovan da vidim kakva iskustva imaju drugi SEO stručnjaci.

Slobodno napišite to u komentarima!.

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00