Image

BRZI KONTAKT

Content marketing i copy writing

Šta je to i čemu služi otkrivamo u daljem tekstu

Content marketing šta je to?

Content marketing i copy writing šta je to i čemu služi?

Content marketing / copy writing

Varate se ako mislite da je content marketing kao pojam nastao zadnjih par godina. Za tvorca ovog izraza smatra se Benjamin Franklin koji je u XVIII veku objavio Almanah sirotog Richarda, zbirku maksima i poslovica, kako bi promovisao svoju štampariju. Zbirka je stekla veliku popularnost, a Franklinov potez pokazao je kako neka dodatna vrednost koju besplatno pružite svojoj ciljnoj grupi može demonstrirati kvalitet vaše usluge.

Naravno, content marketing je danas mnogo složeniji i softiciraniji i podrazumeva: pisanje blogova, tekstova za novine i časopise, kao i stvaranje drugih sadržaja različitih formata (video, internetske stranice i sl.). Sve u svemu, content marketing se više odnosi na dugačke forme pisanja tekstova preko 500 reči dok je PR 2000-3000 reči.

Da bi pisanje content marketinškog teksta imalo efekta na SEO i buduće čitaoce mora se voditi računa o ovim elementima. Ono što je dobro za SEO jeste da ključne reči obično 2-3 vode ka sajtu klijenta na tačno određenu relevantnu stranicu, u link se mogu postaviti i UTM tagovi da bi se pratilo sherovanje na društvenim mrežama. Ono što je bitno za posetioce koji čitaju tekst je da se o proizvodu piše u smislu kakvu on vrednost obezbeđuje za potencijalnog kupca. Ljudima su više dosadile klasične marketinške objave žele nešto novo.

Nije slučajno što su neki blogeri stekli popularnost preko noći. Oni su prepoznali ovu potrebu i počeli su da pišu kvalitetne opservacije o nekom proizvodu tako da su stekli veliko poverenje kod svojih čitalaca. Neki su postali prave medijske zvezde ljudi ih prate šta jedu, gde vežbaju, kakvu garderobu nose.

Tako da možemo reći da content marketing tekstovi imaju za posledicu izgradnju poverenja kod čitalaca a to posle rezultuje povećanjem prodaje proizvoda o kome se pisalo.

Ukoliko imate želju da vi stvarate ovakve tekstove prvo što treba da uradite je da odredite koja je ciljna grupa kojoj se obraćate. U zavisnosti od toga tekst i ilustracije morate prilagoditi budućim posetiocima. Što više istražite temu o kojoj želite da pišete tako da čitaoci na jednom mestu dobiju sve potrebne informacije o datom proizvodu

Podelite vaše lično iskustvo o proizvodu ukoliko ste ga koristili, pozovite i druge da se uključe svojim komentarima kako bi ostvarili interakciju sa ciljnom grupom

Na vašem blogu ili sajtu obavezno instalirajte dugme za prijavu na "newsletter" jer ćete tako da gradite bazu budućih pratilaca ili potrošača ako ste online prodavnica i moći ćete da osluškujete potrebe vaših kupaca. Preko email marketinga se trudite da obraćanje bude obavezno sa navođenjem imena jer lično obraćanje daje mnogo veće rezultate.

Copywriting

Copywriting je dosta drugačiji od content marketinških tekstova, svaki dobar copywriter mora zadovoljiti potrebe svoje ciljne grupe. Da bi znao potrebe mora da istraži želje svoje ciljne grupe i u kratkim formama pružiti joj ono što ona želi da čuje i podstaknuti je na akciju, odnosno kupovinu ili neki drugi cilj koji je definisan.

Copywriting se više bazira na oglašavanju i kratkim formama koji odmah upadaju u oči i pozivaju na akciju. Slogani, naslovi i pozivi su ono što copywriteri nose u malome prstu, pri čemu moraju voditi računa o tome da izvuku najbolju stranu nekog proizvoda i prezentuju je kratko, jasno i efektno.

Dobar Copywriter kreira emocionalne i lične veze sa svojim čitaocima. Dobra copy forma će vas neodoljivo naterati da kliknete i vidite o čemu se radi.

Internet danas zahteva poznavanje više veština pa tako i ovde dobar copy je komunikativna ličnost, on osmišljava slogane, propagadne poruke, oglase, džinglove i piše promotivne tekstove. Da bi bio dobar u tome mora poznavati advertajzing, marketing i moderno poslovanje.

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00