Image

BRZI KONTAKT

ŠTA JE SEO I ČEMU SLUŽI?

Novi trendovi u 2017 vezani za SEO optimizaciju

SEO trendovi u 2017

SEO optimizacija sajta

SEO osnove

Šta znači SEO i dal nam je neophodan?

Teško je objasniti vlasnicima kompanija šta je to SEO, a još teže je objasniti zašto im je to potrebno, (mada moram priznati u zadnje vreme se podigla svest o tome bar za jedan stepenik. Prateći svoju konkurenciju kako napreduje shvatili su da moraju i oni dodatne mere da preduzmu). Najednostavniji odgovor bi bio: iako imaš sajt, ako on nije na prvim stranama u Google pretrazi, džabe ste krečili što kaže naš narod.

SEO je engleska reč - Search Engine Optimization. Najbolji prevod na naš jezik bi bio optimizacija sajta za pretraživače. Ili malo detaljnije: „pod optimizaciju sajta - SEO se podrazumevaju aktivnosti koji se preduzimaju sa ciljem da se neki sajt što bolje rangira, tj., bolje pozicionira na Google-u ili nekom drugom pretraživaču (Bing, Yahoo,...)“.

Hajde od početka: kada neko ukuca u polju za pretragu tz. ključnu reč, reč koja determiniše neko ime, proizvod, uslugu, ili šta god mu treba, pretraživač (iako ima više pretraživača, Google dominira) izbaci puno URL adresa sajtova koji su na neki način povezani sa tom klučnom reči. Pošto u virtuelnom svetu ima nekoliko milijardi sajtova, postoji neki sistem rangiranja koji pomaže da se „izbace“ najrelevantnije adrese za datu ključnu reč taj sistem se zove google algoritam i samo par ljudi zna u potpunosti šta sve taj algoritam gleda i računa kad pozicionira neki sajt. Naravno nije baš ni sve tajna zato što google da bi bio tako dobar pretraživač trenutno najbolji na svetu webmasterima sajtova daje smernice šta treba uraditi da bi sajt bio dobro pozicioniran.

Ali prosečnog korisnika google pretrage to ne interesuje, on hoće relevantne sajtove za ključnu reč koju je ukucao, neće da gleda sve sajtove koji su se izlistali, nego će se fokusirati samo na nekoliko prvoplasiranih. Prvih 5 sajtova pogleda 67% ljudi koji traže neki pojam, I to je to, logika je jednostavna: bolje pozicioniranje dovodi do povećanja saobraćaja koji donosi bolji rejting, bolji rang (PR - page rank) i bolju poziciju (SERP), do više potencijalnih klijenata, a to dovodi do veće prodaje i zarade, a to sve kompanije žele, da budu što bliže vrhu.

Ako je sajt na primer na 8, 9 ili 10 stranici, niko neće da ga vidi, niko neće znati da dotična firma uopšte postoji, niko neće kupiti ništa od nje, ona će biti i ostati nepoznata.

Kako biti prvi na google?

Ljudi misle da je „plasman“ i rangiranje njihovog sajta na prvim stranicama dato zdravo za gotovo, i da se to na neki način podrazumeva, ali nije tako, iza toga stoji puno kontinuiranog rada, znanja i vremena.

Postoje dve grupe aktivnosti:

a) On page SEO

To je ono što se radi na samom sajtu, u njegovom kodu. Mora se razmišljati o nekoliko stvari:

  • – planiranje, osmišljavanje i kreiranje strukture sajta;
  • – nalaženje ključnih reči (keyword research); to su reči preko kojih će posetioci da vas nađu - ako izdajete apartmane, onda klučne reči su apartmani, izdavanje apartmane, apartmani u beogradu i td.;
  • – pisanje sadržaja i teksta - možda i najvažnija stvar, tekst ne treba da se samo tako nabaca, postoje neka pravila kojih se treba pridržavati;
  • – postavljanje hijerarhije headinga (jezikom Interneta: H1 je glavni naslov, a pozeljno je imati neki H2, H3, H4 nivo);
  • – biranje slika i njihova optimizacija (alt tag, ime slike, njihova veličina). Slike su poželjne, ali ni previse ni premalo, već koliko treba, treba da ciljaju u srce teksta i da ga pojašnjavaju, ne kradite tuđe slike;
  • – postavljanje JS skripti i SEO pluginova, meta description, metatagova, pravilno tagovanje i td.;
  • – postavljanje unutrašnjih linkova, postavljanje anchor linkova - stranice sajta treba da budu povezane između sebe;
  • – postavljanje sitemaps-a,
  • – prilagodljivost različitim uređajima (responsive design).

Puno stranih termina, ali teško ih je pravilno i razumljivo prevesti, a ko zna o čemu se radi, nema problema sa tim. Ukoliko vas više zanima o ovoj temi pogledajte našu stranicu seo onpage optimizacija

Off-page SEO

To su aktivnosti koje se rade van sajta, ne ulazi se u njegov kod, na neki način to je promocija i reklamiranje sajta, sa ciljem da se dođe do što više posetilaca. To se postiže na sledeće načine.

  • – građenje linkova prema sajtu (link building). Možda deluje jednostavno, ali uopšte nije. Ti linkovi nisu bilo kakvi linkovi. Treba da budu što je moguće kvalitetniji i relevantniji, drugim rečima rečeno, treba da dolaze sa popularnih sajtova. Na primer link sa sajta Kurira-a, B92 ili Blic-a nije isti kao link sa nekog slabo posećenog foruma ili ne rangiranog sajta sa PR0. Još jedna stvar koju treba podvući je da link treba da bude prirodan follow nikako nofollow. O građenju linkova ima toliko da se priča što ostavljamo da pročitate više na našoj strani 7 seo saveta za pravilno gradjenje backlinkova.
  • – rad sa socijalnim mrežama (Facebook, Youtube, Google+, Instagram, LinkedIn,...). Google obožava signale sa socijalnih mreža. Ukoliko je sajt šerovan, lajkovan, pinovan, to sve govori guglu o kvalitetu vašeg sadržaja i sigurno će uzeti u obzir, ukoliko se pokazao kvalitet, u rangiranju vašeg teksta na google. Opet dosta stranih reči, ali takav je moderan rečnik interneta. Više o ovoj temi na našoj stranici seo off page optimizacija

SEO je veoma multidisciplinarna aktivnost i zahteva timski rad. Potrebno je posvetiti pažnju kako on-page, tako i off page tehnikama, jedno bez drugog ne ide. Možete imati odlično dizajniran sajt, ali ako nedostaje promocija, internet saobraćaj biće neznatan. I obratno, može neki sajt da se reklamira do iznemoglosti, ali ako nije kvalitetan, ako tekst nije zanimljiv ili nije unikatan, pozicija neće biti dobra.

Black hat - Pokušaji da se prevari Google

Postoje i prečice, tehnike koje nisu dozvoljene (tz. black hat SEO), i preko kojih sajt može vrlo brzo stići na prvo mesto, ali Google i drugi pretraživači su sve bolji u prepoznavanju, novi algoritmi (Panda, Penguin, Hummingbird) su sve bolji, i ako vas uhvate, vaš sajt se kažnjava, pada u rangiranju, i jedino šta preostaje je dizajniranje novog sajta. Za renomirane firme koji drže do sebe, to je katastrofa, tako da je najbolje držati se poštenih i korektnih stretegija (white hat SEO) koji ne donose rezultate tako brzo, ali na duge staze donose uspeh.

Mi imamo deceniju iskustva u SEO optimizaciji, naši klijenti su Addiko banka, Talaris, Mia, Tatina Slatka Kuća, Breza laminati, Modni Studio Gajić I dr.

Prepustite SEO da rade ljudi kojima je to posao!

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00