Image

BRZI KONTAKT

SEO onpage optimizacija

Kako optimizovati sajt onpage?

SEO onpage optimizacija

SEO onpage optimizacija

SEO onpage / kako optimizovati sajt

Kako optimizovati sajt - onpage?

SEO onpage optimizacija predstavlja skup radnji na samoj web stranici kako bi sajt bio optimizovan za pretraživače od kojih je google najzastupljeniji. Sve ove smernice koje vam iznosim ovde google je dao kao preporuku šta treba raditi da bi vam sajt bio pravilno indeksiran i da bi ravnopravno mogao da se takmiči sa ostalim sajtovima na google.

Zašto google?

Google pretraživač se upravo zbog ovih smernica izdvojio kao najbolji pretraživač. Preko 70% svetskih pretraga se obavlja na ovom pretraživaču. Sećate se nekad ste sate provodili na internetu dok nađete ono što vam treba. Google je napravio algoritam koji preko robota tzv. spidera obilazi crawl (kroluje) vaš sajt obilazi ove elemente na vašem sajtu koje smo izneli ispod ovog teksta i ako postoje na stranici kupi podatke iz njih i na taj način razvrstava vaš sajt za oblast koja vas reprezentuje.

Da bi bili na prvoj stranici google potrebno je još mnogo toga uraditi, pročitaćete naše tekstove SEO smernice za 2017 pa ćete videti šta sve treba. Ovde pričamo samo o osnovnoj onpage optimizaciji, a imamo još ofpage optimizaciju, pisanje članaka na samom sajtu popularnih blogova, content marketing itd.

16 SEO onpage faktora koji utiču na optimizaciju

  • 1. Ključna reč u Title na početku primer Auto Servis Fiat | Servis Burgund
  • 2. Ključna reč u Linku naziva stranice autoservis-burgund.com/autoservis-fiat.html
  • 3. Bitne reči u H1
  • 4. Ključna reč u prvom "Paragrafu"
  • 5. Ključne reči u H2, H3
  • 6. Optimizacija slika u alt tagu
  • 7. Koristite Strong, italic i blackqoute tagove u tekstu
  • 8. Izlazni linkovi ka kvalitetnim sajtovima primer Wikipedia
  • 9. Interni linkovi ka bitnoj stranici sa ključnom reči
  • 10. Dodati video, infografic, slike u tekst
  • 11. Što duži tekst to bolje po mogućstvu minimum 700 reči
  • 12. Optimizovati slike pre postavljanja (Kompresovati i risajzovati)
  • 13. Vreme učitavanja stranice ispod 3 sekunde
  • 14. Koristiti lsigraph.com (Softwere za slične reči)
  • 15. Responsive dizajn sajta
  • 16. Dugmići za šerovanje F, G+,I

16 SEO onpage faktora

Kako optimizovati title tag?

Title tag je jedan od najbitnijih na stranici. On google govori koje su to reči koje su glavne na vašoj stranici. Ako ste auto servis kao u našem primeru onda vam prva ključna reč u title tagu mora biti "auto servis Fiat" a nikako naziv fimre "Servis Burgund". Title tag ne bi trebao da ima više od 60 karaktera, naime toliki je vidljivi deo na google pretragama, vi možete staviti i koju reč više ali se to neće videti.

Ključna reč u linku

Dobro je da vam se naziv stranice poklapa sa nazivom najbitnije ključne reči. Nikako nije dobro da vam linkovi budu struktuirani na ovaj način .php?id=8 itd. Ako vam ovako izgledaju linkovi to su dinamički generisane stranice koje se u wordpress-u menjaju u odeljku permalink. Treba izabrati "primer-clanka" u tom slučaju će naziv artikla koji pišete poprimiti i naziv linka što je odlično rešenje, ukoliko nemate wordpress morate se obratiti vašem webmasteru da vam to ispravi, obično preko .htaccess fajla se uradi tzv. friendly url

Ključne reči u H tagovima

Posle title taga svakako najbitniji je H1 tag, on bi trebao da predstavlja širu oblast o kojoj pišete u našem slučaju Auto servis Fiat. Ubacujemo ključnu reč na samom početku H1 taga, ne brinite se ako je to neizvodljivo zbog koncepta stranice. Nakon H1 idu sektori glavne oblasti u našem slučaju Auto mehanika, a u H3 bi bilo zamena ulja i filtera.

Gde i koliko ključnih reči u tekstu?

Sigurno su vam rekli morate da imate ključne reči u tekstu ali vam retko ko kaže kako to da pravilno uradite. Ključna reč bi trebala da se nalazi u prvom paragrafu vašeg tekst najkasnije u prvih 100 reči. Ukoliko vam je novi sajt može da se desi da google roboti dođu na vaš sajt i povuku samo prvih 100 reči, zato je bitno da tu bude ključna reč.

Tekstove nemojte pisati zbog google, trudite se da budu zanimljivi i informativni kako bi se posetioci što duže zadržali na sajtu što google takođe vrednuje. Moj dobitni sistem a i drugi ga preporučuju je od 2-5 odsto ključnih reči u tekstu u raznim varijacijama. Ne valja ni kad ih je malo google misli da tekst nije relevantan za tu oblast a ne valja ni kad ih je previše jer onda misli da veštački podižete vrednost stranici da bi izašla na google.

Kad pišete tekst o nekoj temi ukoliko ga pišete kako treba vi ete imati tačno taj procenat koji je neophodan.

Dužina teksta - što duže to bolje min 600-800 reči po strani, sajtovi gde je veća konkurencija pišu i do 2500 reči. Tekstovi treba da budu informativni, zanimljivo napisani, google voli tekstove koji maksimalno obrade neku temu. Evo primer ovaj naš tekst o onpage optimizaciji, tu je sve što treba da znate.

Optimizacija slika u alt tagu

Da bi google pretraživač znao šta je na vašoj slici osmislio je alt tag koji izgleda ovako alt="Auto servis Fiat" u koji se upisuje ključna reč vezana za sliku. To je vrlo značajno zato što ćete možda baš preko neke dobre slike izaći na prvu stranicu google. Sigurno ste primetili 4-5 slika koje google izbacuje odmah na početku pretrage kad ukucate neki pojam. Nemojte preterivati sa rečima dovoljno je 4-5 reči. Gledajte da na svaku sliku koristite slične fraze ne iste da ne ispadne preoptimizovano.

Iskoristite pa ako imate više slika stavljajte različite varijacije najbitnijih ključnih reči

Koristite strong i italic, blockquote tagove

Semantički se jako razlikuju ova dva taga, tako da vodite računa kako ih upotrebljavate. Ukoliko koristite "strong tag" on će google da govori o bitnosti ključne reči na stranici, a bold tag će više služiti da istaknete neke delove teksta da ne bi bilo dosadno čitaocima da čitaju. "Italic tag" isto govori o bitnosti a tekst po navodima sa "blockquote tagom" se uglavnom koristi za neke citate ili da se naglasi neki deo teksta u vidu rezimea i sl.

Obavezno koristite paragrafe za odvajanje pasusa, google broji i koliko neki tekst ima paragrafa. Zbog čitljivosti teksta na mobilnim uređajima bolje je da imate više paragrafa.

Izlazni linkovi sa vašeg sajta tzv. outbound linkovi

Vodite računa o izlaznim linkovima, google voli kad u vašem tekstu linkujete određene pojmove koji su objašnjeni na wikipediji ili o kojima govori neki visoko rangirani sajt. Izlazni linkovi koji vode ka drugim kvalitetnim stranicama podižu i sam rejting vaše stranice. Takođe daju bolje pojašnjenje o čemu govori vaša stranica. Ako postoje neka istraživanja na temi o kojoj pišete bilo bi dobro da linkujete takvu stranicu.

Za linkove koji vode van vašeg sajta koristite tag target="_blank" da bi ljudi zadržali vaš sajt u brauzeru i mogli da se vrate na njega. Za interno linkovanje bolje ne koristite ovaj tag, to je zbog mobilnih uređaja, posetioc uvek može da se vrati na dugme back.

Zapamtite tako isto i linkovi ka lošije rangiranim sajtovima mogu da upropaste vaš rejting a podignu onog koga ste preporučili. Google te linkove gleda kao preporuke. Kao i u stvarnom životu kad neka osoba od autorite preporuči neku drugu koju vi ne znate i ne morate znati jer imate poverenja u vašeg prijatelja, tako se podigao rejting tom nepoznatom čoveku. Tako isto ako vas je taj opljačkao vi ćete vašem prijatelju reći koga si mi to preporučio i on će odmah pasti u vašim očima.

Video, infografik, slike na stranici

Google želi da na jednoj stranici neka tema bude obrađena što detaljnije te stoga bolje vrednuje stranice čiji su se autori malo više potrudili. Kad istražujete neku temu obavezno pogledajte dal ima i neki video koji to lepo objašnjava. Danas puno posetilaca sajta ne čita nego voli video prezentacije. Takođe i zanimljiva grafika može dodatno podići vrednost same stranice. Slike kao što smo već napomenuli mogu da se pojave u rezultatima pretrage i tako povećaju posetu vašeg sajta.

Što više vremena izgubite u pravljenju dobrog adržaja to će imati višestruki efekat po vaš sajt, posetu i šerovanje na društvenim mrežama.

Optimizacija slika

Ako koristite photoshop ili corel sigurno već znate za opciju save for web. To će značajno umanjiti veličinu vaših slika. Takođe vodite računa ako vam na sajtu treba mala slika onda je i napravite da bude mala a ne da preko tagova widht i height dodatno smanjujete sliku jer će joj trebati više vremena da se učita.

Ja lično pored obrade u photoshopu dodatno testiram slike na compressor.io jer može još dodatno da kompresuje sliku bez gubitka kvaliteta.

Najviše vremena u 90% slučajeva brzinu učitavanja sajta usporavaju neprilagođene slike.

O brzini učitavanja ćemo baš govoriti u narednom pasusu. Gledajte da koristite unikatne slike ne da kradete od konkurencije, google će vas nagraditi zbog toga boljom pozicijom. Google ne voli falsifikatore a ima način da prepozna dali ste neku sliku uzeli od nekog. Ako već morate gledajte da sliku doradite i da udeo krađe ne bude više od 30%.

Optimalno vreme učitavanja web stranice

Kažu svi stručnjaci a i ja se stim slažem da bi sajt u današnje vreme morao da se otvori ili bar veći njegov deo u 3 sekunde. Danas ljudi zbog brzog tempa života, gomile zadataka i obaveza, nemaju živaca da čekaju ukoliko se neki sajt dugo učitava. Oni će jednostavno zatvoriti vašu stranicu i vi ćete u google analitici imati veliki bounce rating jer ste imali veliku odlaznost sa prve strane.

Google baca akcenat na mobilne verzije sajta i tome je dao veći prioritet nego desktop verzijama. Tako da koristite AMP (Akcelerator Mobile Pages) ubrzivač stranica koje se otvaraju na mobilnom. Možete koristiti i google beslatne alatke da proverite za koliko vam se sajt učitava na mobilnom, dal je tekst čitljiv, kakva je optimizacija i mnogo toga. Te sve alatke imate u odeljku GoogleWebmaster Tools. Obavezno kad vam rade sajt tražite da vam sajt prijave na GWT da bi mogli da pratite i eventualne greške koje se tu pojavljuju.

Na kraju ostaje da vam kažem da je ovo samo osnovna SEO on page optimizacija koja se danas smatra obaveznom da bi google ozbiljnije rangirao vaš sajt. Sajt je postao ozbiljna mašinerija za zarađivanje novca zato ne prepuštajte ništa slučaju, prepustite vaš posao u ruke ljudi koji prate najnovija dešavanja kojima je to posao od kog žive tako nećete pogrešiti. Pogledajte njihove rezultate, ne kaže se džabe po delima ćete ih poznati.

Ukoliko ste savladali osnovnu optimizaciju sajta možete preći na napredniji nivo optimizacije vašeg sajta i pogledati našu SEO ofpage optimizacija

Saša Rebić, CEO and CO - founder at Net Vision

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00