AR - Augmented Reality - Proširena stvarnost

AR Augmented Reality

AR Augmented Reality

AR u biznisu, je moćan instrument koji marketinški stručnjaci i biznis lideri koriste kako bi privukli nove kupce i povećali popularnost svojih brendova na tržištu. Može se reći da nema industrije koja, do sada, nije uključila AR ili na srpskom „proširenu stvarnost“ u svoje strategije. Od maloprodaje, pa sve do HR industrije, svi polako isprobavaju „proširenu stvarnost“ u svojim promo aktivnostima. U ovom blogu ćemo objasniti na koji način se AR može uključiti u vaš biznis i pomenućemo neke od najboljih primera dosadašnje primene na svetskom nivou.

Šta je AR- proširena stvarnost?

Proširena stvarnost u biznisu je tehnologija koja pojačava iskustva iz realnog života dodavanjem virtuelnih elemenata (zvuka ili slike kroz holografsku tehnologiju). Ove tehnologije ljudi mogu da vide na svojim pametnim telefonima kada koriste aplikacije koje ih sadrže ili dok koriste posebno napravljenu opremu za te namene. Brojne su aplikacije koje koriste AR u svom radu, od onih koje su namenje marketinškim aktivnostima, do onih za trening ili logistiku. Sa potencijalom koje ovakve tehnologije donose od AR-a će svaki biznis imati koristi.

Koje su razlike između AR-a i VR-a?

Mnogi kupci su više upoznati sa pojmom virtuelne realnosti (VR) nego sa pojmom proširene realnosti (AR). Ponekad smatraju i da su ova dva samo dve strane iste medalje. Međutim, ove dve tehnologije imaju jednu ključnu razliku, koja ih jasno odvaja jednu od druge. VR dozvoljava ljudima da se smeste u virtuelno okruženje koristeći svoje mobilne telefone ili VR naočare. Nasuprot tome, uz pomoć AR-a u okruženje nečijeg doma mogu biti postavljene virtuelne slike. Ova tehnologija, dakle, intezivira svakodnevicu na jedan sasvim novi način i donosi unapređenu realnost u dom korisnika, a ne izmešta ga u neko novo okruženje.

Kako AR funkcioniše?

Proširena stvarnost je tu da kreira imerzivno iskustvo za sve svoje korisnike. Iako AR najčešće možemo isprobati kroz naočare ili sočivo kamere, interesovanje za ovu vrstu tehnologije raste, pa kompanije prikazuju na tržištu nove vrste sočiva i opreme. A ovo su najvažnije komponente proširene realnosti:

  • Veštačka inteligencija (AI) - većini AR rešenja je potrebna veštačka inteligencija kako bi funkcionisali i kako bi korisnici mogli glasovnim komandama da upravljaju procesom. AI takođe pomaže i oko procesuiranja informacija za AR aplikaciju.
  • AR software – u pitanju su alati i aplikacije koje omogućavaju pristup AR-u. Neke kompanije i same prave AR software.
  • Sočiva - korisnik mora da ima poseban aparat sa sočivima ili pristup posebno kreiranoj platformi, kako bi mogao da vidi sadržaj. Što je bolji kvalitet ekrana, to će korisnik bolje i videti sliku.

Koje su prednosti korišćenja AR-a za biznise?

Istraživanja pokazuju da preko 70% kupaca se odlučuje da više kupuje od brenda koji koristi AR. Kao rezultat toga, interesovanje brendova za proširenu realnost je porasla neverovatnog brzinom, jer su i oni uvideli brojne prednosti koje ova tehnologija donosi. A ako se i vi pitate koje su to prednosti, donosimo vam ih u naprednim redovima.

Poboljšanje procesa donošenja odluka

Mašine i nove tehnologije mogu da nam pomognu u procesu kreiranja novih proizvoda, ali su za krajnje rezultate i donošenje odluka koje dovode do njih ipak odgovorni ljudi. Tehnologije mogu da olakšaju fizičke procese i kalkulacije podacima, za koje je inače potreban čitav tim ljudi kako bi bile završene u roku. AR je tu da poboljša i unapredi rad ljudi, tako što će ga učiniti efikasnijim i produktivnijim.

Optimizacija troškova i vremena

Vreme je najdragoceniji resurs koji imamo i zato svaki aspekt posla zavisi od toga koliko vremena kompanija ima, ali i koliko efikasno ga koristi. AR pomaže u svim fazama proizvodnje nekog novog proizvoda i omogućava kompaniji da to radi efikasnije, a samim tim i da zaradi više novca. Nadalje, investicija u AR tehnologiju pomaže kompaniji da na duge staze sačuva više novca.

Povećava prodaju

pokazuju da bi čak 40% kupaca platilo više za proizvod koji uključuje AR tehnologiju. To znači da kompanije mogu da povećaju svoje prihode tako što će investirati novac u AR tehnologiju, jer je interesovanje kupaca za proizvode sa takvom tehnologijom povećano. Neke od najzanimljivijih načina na koji kompanije koriste AR u marketinške svrhe, možete videti u nastavku.

Najzanimljiviji primeri: Kako se AR do sada koristila u biznisu?

Već smo napomenuli da su skoro sve industrije pronašle način da implementiraju ovu tehnologiju u svoje poslovanje. Uvođenje AR-a u poslovanje isprobali, među prvima, neki od najvećih i najpoznatijih brendova i korporacija na svetu, pa vam u nastavku predstavljamo samo nekoliko najupečatljivijih primera.

Adidas

Poznati proizvođač patika se potrudio da kupcima dočara, ne samo kako najnoviji model patika izgleda na njihovom stopalu, već i da stvore sliku o tome kako je hodati ili trčati u njima. Uz pomoć njihove iOS aplikacije kupci su mogli da tokom pandemije, kada nisu bili u mogućnosti da odu do prodavnice, isprobaju patike na ovaj način i donesu odluku o kupovini.

Sephora

Još jedan odličan primer kako je kozmetički brend uvrstio proširenu realnost u svoju marketinšku strategiju. Sephora je uvek, u svojim prodavnicama, izlazila u susret kupcima nudeći im da probaju proizvode na licu mesta ili ponesu uzorke kući.

Kada se to iskustvo prebaci u online svet, to izgleda tako što Sephorin virtuelni asistent na aplikaciji omogućava kupcima da probaju različite nijanse ruževa, senki, rumenila ili pudera. Bez izlaska iz svog doma, ljubitelji kozmetike mogu da isprobaju sve novitete i još da to podele na svojim mrežama.

Share-ovi pomažu brendu da postane još više prepoznat u javnosti, ali i da gradi organski reach na mrežama. Pored toga, tu je besplatan UGC- user generated content, koji mogu da podele sa svojim pratiocima i tako ih podstaknu na kupovinu.

IKEA

Korišćenje AR-a za uređenje doma zvuči kao jedna od najlogičnijih primena ove tehnologije. IKEA je ovu ideju podigla na sasvim novi nivo uz pomoć njihove aplikacije IKEA studio app. Koristeći posebne senzore u iPhone telefonima, aplikacija omogućava korisnicima da vide kako bi se određeni komad nameštaja uklopio u njihov dom. Korisnici aplikacije su takođe mogli da „renoviraju“ čitav svoj dom u ovoj aplikaciji, planirajući njegov izgled svog stana i uklapajući tepihe, lampe, fotelje, garniture i drugi nameštaj iz ponude švedskog brenda.

DEVAR SRBIJA

Prva kompanija u Srbiji koja je izbacila ovu tehnologiju na tržište sa svojim Enciklopedijama u AR tehnologiji je devar.rs enciklopedije za decu. Oni su uspeli da spoje edukaciju i zabavu, štampanu knjigu i mobilnu tehnologiju. Oživeli su magični svet likova i tako kreirali prostor za brže učenje, igru i razvoj brojnih korisnih veština kod dece.

AR Enciklopedija

Kako da primenite AR na vaš biznis u tri koraka

Kreiranje AR rešenja za vaš biznis nije uvek lako, ali uz dovoljno istraživanja i saradnje sa ekspertima, koji razumeju vašu ciljnu publiku i njihove potrebe, mnogo je lakše. Kako bi ovaj proces što lakše prošao, treba da prođete kroz sledeća tri koraka:

  • Istraživanje i priprema - ovo je korak koji često većina previdi, iako je jako važan. Istraživanje je možda i najvažniji proces za postavljanje dobre osnove. Morate tačno znati potrebe kupaca, šta proizvod treba da im ponudi i sl. U toku ovog procesa treba da odlučite i sa kojim ekspertima ćete sarađivati, koji resursi su im potrebni, kao i kakav plan za realizaciju ideje.
  • Razvoj ideje - kada sastavite tim i kreirate plan, onda možete početi. Tim eksperata koje angažujete znaće kako da realizuje vašu ideju, a na vama je samo da pratite proces i usmeravate ga.
  • Analiza rezultata - lansiranjem aplikacije ili proizvoda ne završava se posao. Značajan deo procesa je i analiza kako proizvod funkcioniše, ali i da li su mu potrebna poboljšanja.

Ukoliko smo Vas zainteresovali za AR tehnologiju i želite da ona postane deo vašeg proizvoda, onda nas kontaktirajte i zakažite sastanak 061 16 87 157 na kome ćemo popričati o Vašim idejama. Kao moderna marketinška agencija Net Vision, koja prati trendove i u svoje poslovanje uključuje moderne tehnologije, ali ih i kreira za svoje klijente, možemo ponosno da kažemo da je AR često deo naših strategija. Radujemo se potencijalnoj saradnji za Vama i kreiranju aplikacija za Vaš proizvod.




SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....


Detaljnije...



Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...



Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta