AR u biznisu, je moćan instrument koji marketinški stručnjaci i biznis lideri koriste kako bi privukli nove kupce i povećali popularnost svojih brendova na tržištu. Može se reći da nema industrije koja, do sada, nije uključila AR ili na srpskom „proširenu stvarnost“ u svoje strategije. Od maloprodaje, pa sve do HR industrije, svi polako isprobavaju „proširenu stvarnost“ u svojim promo aktivnostima. U ovom blogu ćemo objasniti na koji način se AR može uključiti u vaš biznis i pomenućemo neke od najboljih primera dosadašnje primene na svetskom nivou.
Proširena stvarnost u biznisu je tehnologija koja pojačava iskustva iz realnog života dodavanjem virtuelnih elemenata (zvuka ili slike kroz holografsku tehnologiju). Ove tehnologije ljudi mogu da vide na svojim pametnim telefonima kada koriste aplikacije koje ih sadrže ili dok koriste posebno napravljenu opremu za te namene. Brojne su aplikacije koje koriste AR u svom radu, od onih koje su namenje marketinškim aktivnostima, do onih za trening ili logistiku. Sa potencijalom koje ovakve tehnologije donose od AR-a će svaki biznis imati koristi.
Mnogi kupci su više upoznati sa pojmom virtuelne realnosti (VR) nego sa pojmom proširene realnosti (AR). Ponekad smatraju i da su ova dva samo dve strane iste medalje. Međutim, ove dve tehnologije imaju jednu ključnu razliku, koja ih jasno odvaja jednu od druge. VR dozvoljava ljudima da se smeste u virtuelno okruženje koristeći svoje mobilne telefone ili VR naočare. Nasuprot tome, uz pomoć AR-a u okruženje nečijeg doma mogu biti postavljene virtuelne slike. Ova tehnologija, dakle, intezivira svakodnevicu na jedan sasvim novi način i donosi unapređenu realnost u dom korisnika, a ne izmešta ga u neko novo okruženje.
Proširena stvarnost je tu da kreira imerzivno iskustvo za sve svoje korisnike. Iako AR najčešće možemo isprobati kroz naočare ili sočivo kamere, interesovanje za ovu vrstu tehnologije raste, pa kompanije prikazuju na tržištu nove vrste sočiva i opreme. A ovo su najvažnije komponente proširene realnosti:
Istraživanja pokazuju da preko 70% kupaca se odlučuje da više kupuje od brenda koji koristi AR. Kao rezultat toga, interesovanje brendova za proširenu realnost je porasla neverovatnog brzinom, jer su i oni uvideli brojne prednosti koje ova tehnologija donosi. A ako se i vi pitate koje su to prednosti, donosimo vam ih u naprednim redovima.
Mašine i nove tehnologije mogu da nam pomognu u procesu kreiranja novih proizvoda, ali su za krajnje rezultate i donošenje odluka koje dovode do njih ipak odgovorni ljudi. Tehnologije mogu da olakšaju fizičke procese i kalkulacije podacima, za koje je inače potreban čitav tim ljudi kako bi bile završene u roku. AR je tu da poboljša i unapredi rad ljudi, tako što će ga učiniti efikasnijim i produktivnijim.
Vreme je najdragoceniji resurs koji imamo i zato svaki aspekt posla zavisi od toga koliko vremena kompanija ima, ali i koliko efikasno ga koristi. AR pomaže u svim fazama proizvodnje nekog novog proizvoda i omogućava kompaniji da to radi efikasnije, a samim tim i da zaradi više novca. Nadalje, investicija u AR tehnologiju pomaže kompaniji da na duge staze sačuva više novca.
pokazuju da bi čak 40% kupaca platilo više za proizvod koji uključuje AR tehnologiju. To znači da kompanije mogu da povećaju svoje prihode tako što će investirati novac u AR tehnologiju, jer je interesovanje kupaca za proizvode sa takvom tehnologijom povećano. Neke od najzanimljivijih načina na koji kompanije koriste AR u marketinške svrhe, možete videti u nastavku.
Već smo napomenuli da su skoro sve industrije pronašle način da implementiraju ovu tehnologiju u svoje poslovanje. Uvođenje AR-a u poslovanje isprobali, među prvima, neki od najvećih i najpoznatijih brendova i korporacija na svetu, pa vam u nastavku predstavljamo samo nekoliko najupečatljivijih primera.
Poznati proizvođač patika se potrudio da kupcima dočara, ne samo kako najnoviji model patika izgleda na njihovom stopalu, već i da stvore sliku o tome kako je hodati ili trčati u njima. Uz pomoć njihove iOS aplikacije kupci su mogli da tokom pandemije, kada nisu bili u mogućnosti da odu do prodavnice, isprobaju patike na ovaj način i donesu odluku o kupovini.
Još jedan odličan primer kako je kozmetički brend uvrstio proširenu realnost u svoju marketinšku strategiju. Sephora je uvek, u svojim prodavnicama, izlazila u susret kupcima nudeći im da probaju proizvode na licu mesta ili ponesu uzorke kući.
Kada se to iskustvo prebaci u online svet, to izgleda tako što Sephorin virtuelni asistent na aplikaciji omogućava kupcima da probaju različite nijanse ruževa, senki, rumenila ili pudera. Bez izlaska iz svog doma, ljubitelji kozmetike mogu da isprobaju sve novitete i još da to podele na svojim mrežama.
Share-ovi pomažu brendu da postane još više prepoznat u javnosti, ali i da gradi organski reach na mrežama. Pored toga, tu je besplatan UGC- user generated content, koji mogu da podele sa svojim pratiocima i tako ih podstaknu na kupovinu.
Korišćenje AR-a za uređenje doma zvuči kao jedna od najlogičnijih primena ove tehnologije. IKEA je ovu ideju podigla na sasvim novi nivo uz pomoć njihove aplikacije IKEA studio app. Koristeći posebne senzore u iPhone telefonima, aplikacija omogućava korisnicima da vide kako bi se određeni komad nameštaja uklopio u njihov dom. Korisnici aplikacije su takođe mogli da „renoviraju“ čitav svoj dom u ovoj aplikaciji, planirajući njegov izgled svog stana i uklapajući tepihe, lampe, fotelje, garniture i drugi nameštaj iz ponude švedskog brenda.
Prva kompanija u Srbiji koja je izbacila ovu tehnologiju na tržište sa svojim Enciklopedijama u AR tehnologiji je devar.rs enciklopedije za decu. Oni su uspeli da spoje edukaciju i zabavu, štampanu knjigu i mobilnu tehnologiju. Oživeli su magični svet likova i tako kreirali prostor za brže učenje, igru i razvoj brojnih korisnih veština kod dece.
Kreiranje AR rešenja za vaš biznis nije uvek lako, ali uz dovoljno istraživanja i saradnje sa ekspertima, koji razumeju vašu ciljnu publiku i njihove potrebe, mnogo je lakše. Kako bi ovaj proces što lakše prošao, treba da prođete kroz sledeća tri koraka:
Ukoliko smo Vas zainteresovali za AR tehnologiju i želite da ona postane deo vašeg proizvoda, onda nas kontaktirajte i zakažite sastanak 061 16 87 157 na kome ćemo popričati o Vašim idejama. Kao moderna marketinška agencija Net Vision, koja prati trendove i u svoje poslovanje uključuje moderne tehnologije, ali ih i kreira za svoje klijente, možemo ponosno da kažemo da je AR često deo naših strategija. Radujemo se potencijalnoj saradnji za Vama i kreiranju aplikacija za Vaš proizvod.
Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....
Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...
Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...