SEO vodič za online prodavnice

Kako povećati vidljivost online prodavnice

SEO je strategija koja pomaže veb prodavnicama da se bolje rangiraju u rezultatima pretraživača. Dobro dizajnirana i optimizovana veb lokacija sa kvalitetnim sadržajem će se bolje rangirati u Google pretraživaču i tako povećati broj posetilaca na sajtu.

Search Engine Results Page su stranice koje pretraživač izbacuje kao rezultat pretrage kada ukucate neki pojam. Organske posete su one koje dolaze iz Google-a kao rezultat pretraživanja, a ne preko plaćenih reklama.

Proces SEO optimizacije veb prodavnice posebno ima ogroman efekat na e-commerce poslovanje. Razlog tome je što ljudi pretražuju proizvode na pretraživaču umesto da pretraže konkretnu e-commerce platformu. Zbog toga je neophodno da svoju veb lokaciju rangirate na najvišoj poziciji pretraživača kako bi korisnici pre došli do vas.

Šta je SEO u suštini i kako vam on koristi?

Search engine optimization – je kod nas poznata kao SEO optimizacija za pretraživače. Koliko god da je veliki fokus na tehničkim aspektima, ne smemo zanemariti kreativnu stranu i važnost veb dizajna.

Google ima za cilj da rangira rezultate koji daju odgovor na pitanje korisnika toliko precizno, da korisnici nemaju potrebu da se vrate na Google i ponovo pretraže drugi odgovor.

Ako ste se pitali kako vi to možete da postignete, tu smo da vam pružimo nekoliko smernica.

  • Vaši odgovori treba da budu temeljni i da odgovore na najširi spektar pitanja u vezi sa temom.
  • Koristite fotografije i video snimke visokog kvaliteta.
  • Podignite korisničko iskustvo na viši nivo tako što ćete ubrzati rad vašeg sajta i prilagoditi ga i na mobilnom uređaju.
  • Što više ljudi priča o vama, to je bolje za vas. Kada vas neko drugi spomene na svom blogu, može da dovede veliki broj posetilaca kod vas.

Kada se jednom rangirate visoko, praktično ostvarujete prodaju na autopilotu bez stalnih troškova. Za optimizaciju je potrebno dosta vremena i napora, ali tek kada dođete do vrha možete da uvidite koliko je značajno za vašu online prodavnicu.

Da biste uspešno postavili vašu veb prodavnicu na vrh pretraživača, u nastavku vam otkrivamo 8 najučinkovitijih SEO taktika koje sigurno obezbeđuju uspeh vaše e-commerce platforme.

Istražite ključne reči na pravi način

Istraživanje ključnih reči je korak koji ne smete da zaobiđete. Od velike je važnosti da naučite kako da pronađete relevantne reči vezane za vaše poslovanje. Reči koje koristite ne treba da budu suviše teške za rangiranje jer to smanjuje šanse da se pozicionirate na prvoj stranici Google-a.

Ono što vi treba da uradite jeste da istražite za koje ključne reči možete rangirati vašu prodavnicu, a da pritom te reči imaju pristojan obim pretrage i visoku stopu konverzije.

Rangiranje nije jedino važno što treba da imate na umu kada istražujete ključne reči. Namera kupca je nešto što takođe treba da vas interesuje.

Ovde razlikujemo dve vrste korisnikove namere:

  • Informativna namera ključne reči opisuje vrstu informacija koje korisnik traži. To su najčešće pitanja koja počinju sa „kako da“, direktnu kupovinu koja pretražuje „kupite ovo“ i upite koji se sastoje od reči „činjenica“ ili „informacija“ kada korisnik želi samo da sazna više detalja.
  • Komercijalna namera ključne reči je kada ljudi traže informacije koje im pomažu da se lakše odluče na kupovinu. Njihov cilj je da što pre pronađu ono što su zamislili da žele da kupe. Takvi korisnici su oni koji znaju šta žele ali ne znaju i gde da to pronađu. Za ovakve korisnike malo je verovatno da ih zanimaju informacije o proizvodu, zanima ih samo gde će izvršiti kupovinu.

Pošto se verovatno i dalje pitate kako da izvršite istraživanje ključnih reči, postoje 3 načina kako možete da se bacite na posao.

Jedan od načina jeste korišćenje Amazona za ovu svrhu. Razlog je taj što ljudi pretražuju na Amazonu ono što žele da kupe. Da pronađete ključne reči sa Amazonom, unesite vašu ključnu reč za koju želite da se rangirate. Amazon automatski izbacuje predlog za popunjavanje i tako daje ideje za ključne reči. Amazon ima svoj alat za pretraživanje ključnih reči koji je dostupan svima gde dnevno imate mogućnost da unesete tri besplatne pretrage koje vam mogu pomoći u vašem istraživanju.

Drugi način je da iskoristite konkurenciju kao inspiraciju. Kada kažemo inspiracija, ne mislimo da “ukradete“ sve od konkurencije već da vam stvarno posluže kao inspiracija. Ovakvo istraživanje vam daje smernice šta biste mogli da promenite ili unesete novine da se bolje rangirate.

Poslednje, ali ne i najmanje bitno jeste upotreba alata za istraživanje ključnih reči. Mnogi alati su vam dostupni online, a samo neki koji vam mogu poslužiti su: Ahrefs, SEMrush, Keyworddit, Soovle, Keyword In i još mnogi drugi. Istina je da plaćeni alati imaju više opcija i mnogo manje ograničenja naspram besplatnih alata. Na vama je da donesete odluku koji alat želite da koristite, ono što je sigurno jeste da za koji god se odlučite će vam pomoći u istraživanju i pomoći da donesete pravu odluku.

Semrush – pouzdan alat za pretraživanje ključnih reči

Semrush je alat kojim možete prepoznati mogućnost izgradnje veza, pronaći ključne reči i tehničke funkcije kako bi se veb stranica visoko rangirala. Pronalaženjem ključnih reči možete ih koristiti kao osnovu za pisanje sadržaja. Semrush je jedan od alata koji daje nakompletniji prikaz informacija.

Semrush alatka za ključne reči

Semrush prikazuje ključne reči koje imaju najveću učestalost pretraživanja. Pored ovoga, Semrush daje i predlog slične i povezane long tail reči što takođe pomaže kod pronalaska adekvatne ključne reči.

Proverite da li ste odabrali prave ključne reči

Da biste to uspešno uradili, potrebno je da odredite težinu ključne reči, obim pretrage i nameru kupca da znate koje ključne reči treba da koristite. Pomoću Google Keyword Planner-a možete da vidite koliki je tačno obim pretrage i kolika je cena po kliku.

Ključne reči su važne jer su one na neki način tema vašeg sadržaja. Ipak, nije preporučljivo da se ključne reči koriste mnogo puta u tekstu. Najvažnije je da je tekst koristan i da odgovara nameni korisnika.

Arhitektura veb sajta

Nakon prvog koraka istraživanja ključnih reči, na redu je arhitektura sajta. Kada kažemo arhitektura, mislimo na način kako organizujete sadržaj sajta. Dobrom organizacijom olakšavate korisnicima da se snađu na vašem sajtu, jer se najbolji i najrelevantniji sadržaj stavlja direktno ispred njih. Ujedno, tako i Google može da indeksira vaše URL adrese.

Arhitektura veb sajta

Dva su pravila kako struktura sajta treba da izgleda.

  • Struktura sajta treba da bude jednostavna i funkcionalna.
  • Nemojte da komplikujete, nijedna stranica ne bi trebalo da zahteva više od tri klika da bi odvela do druge stranice.

Da pojednostavimo, zamislite da je struktura vaše veb stranice sistem za navodnjavanje bašte. Vaše stranice su biljke, a vi imate zadatak da ih zalivate. Najviše vode treba da dajete biljkama koje su najveće, tako na vašem sajtu su to glavne stranice proizvoda. Da to uradite, stavite interne linkove sadržaja koji je najbitniji na sajtu. Dobar primer strukture to radi upravo ovako na ovaj način.

Kvalitetan marketing sadržaj može da posluži da dobijete mnogo spoljnih veza sa drugih sajtova. Kada vas drugi spomenu kroz njihov tekst, posetioci stranice čitajući sadržaj dolaze do vaše prodavnice i vaših proizvoda. To vama ide u korist i povećava broj posetilaca vaše prodavnice.

Jedan od načina kako da zadržite vaše posetioce na sajtu je da na stranicu na kojoj su vaši proizvodi uključite opciju „slični proizvodi“, tako ćete ih navesti da nastave da razgledaju vašu ponudu i imate šansu da ih pretvorite u kupce.

On-page SEO optimizacija

On-page SEO optimizacija podrazumeva obezbeđivanje da se ključne fraze nalaze na odgovarajućim mestima. On-page je zadužen da pretraživačima obezbedi ispravno tumačenje sadržaja stranica, a posetiocima da stignu gde su želeli. Svi koraci koji se preduzimaju na sajtu da bi bio dobro rangiran su deo on-page optimizacije.

Spomenućemo tri strategije on-page SEO optimizacije kada je e-commerce trgovina u pitanju:

  1. On-page SEO za stranice kategorije
  2. On-page SEO za stranice proizvoda
  3. On-page SEO za blog

Implementirajte on-page SEO na stranici proizvoda vaše prodavnice

Stranica proizvoda je najvažnija stranica za rangiranje. Kada je neko pronađe na Google pretraživaču ima pristup svim proizvodima u kategoriji.

Za pravilnu optimizaciju ove stranice, ključne reči je potrebno staviti na određena mesta:

1. U URL-u stranice

Ključnu reč postavite u URL stranice, i kada reč ubacite u URL potrebno je da ona i dalje bude čitljiva i da nije izgubila smisao. Ovo je jednostavan korak, a pritom postavlja veb stranicu na bolje mesto u pretrazi.

Ključna reč u URL stranice

Optimizovani URL-ovi su dobar način da steknete prednost u odnosu na konkurenciju radi povećanja saobraćaja.

Postoji razlika između dva načina pisanja URL-a:

www.demosajt.com/collections/poklon-za-nju

www.demosajt.com/poklon-za-nju

Google više voli kratke varijante napisanog URL-a. Zato se prednost daje lakše čitljivim i kratkim URL adresama.

2. U naslovu (H1)

Naslov stranice treba da sadrži ključnu reč i poželjno je da se nalazi na početku naslova jer to utiče na bolje pozicioniranje stranice.

Primer:

Poklon za nju – 10 ideja za poklon kojima niko ne može da odoli

3. U sadržaju teksta

Stranice sa kategorijama najčešće vodi do proizvoda direktno bez ikakvog uvoda, a to nije poželjno za Google.

Da bi uvod bio dobar, trebalo bi da ima najmanje 300 reči gde je ključna reč uključena najmanje 2-3 puta. Poželjno je prirodno korišćenje ključnih reči, da tekst nije isforsiran i napadan čitaocima.

Kroz primer to može da izgleda ovako:

„Možda ste već neko vreme razmišljali koji bi bio pravi poklon za nju, ako niste sami došli do odgovora, dajemo vam predloge: šolja, parfem i sat.“

4. Alt tekst na slici

Alt tekst rečima opisuje sliku kako bi Google znao šta se nalazi na njoj. Čitanje slika bez ikakvog njihovog opisa nije moguće, pa Google ne može da zna o kakvoj je slici reč. Što znači, ključna reč mora da bude adekvatna slici. Uključivanjem ključne reči se pozicionirate u rezultatima Google slika.

Pronađite sliku koja se poklapa sa ključnom reči koju želite da istaknete. Na primer, ako je predmet na slici saksija za cveće, ključna reč je „saksija za cveće“. Kada je reč o kategoriji proizvoda „Bašta“ i želite da tu stranicu rangirate za reč „saksija za cveće“, treba da dodate slike koje se poklapaju sa ključnom reči i tako im date alt tekst „saksija za cveće“.

5. U meta podacima

Meta podatak je sivi tekst koji se pojavljuje u listi pretrage i direktno utiče na rangiranje. Ono može poboljšati i povećati broj klikova na stranicu što poboljšava rangiranje.

Ključne reči u meta tagovima

Uključivanjem ključne reči u meta podatak, Google ističe tu reč tako što je podeblja, odnosno stavi u „bold“.

Onpage optimizacija za kategorije proizvoda

Postupak optimizacije za kategoriju proizvoda i stranice za proizvode je gotovo identičan, ali ipak ih razlikuju dve stvari. Prva razlika je ta što vam ne treba baner slika kada već imate slike proizvoda.

Druga razlika je ta da umesto pisanja teksta od 300 reči preporučljivo je pisanje teksta od 1000 reči.

Razlog tome je taj što stranice na Google-u koje su pozicionirane na vrhu imaju uglavnom oko 2000 napisanih reči. Što više informacija stranica sadrži, Google veruje da će posetioci pre doći do odgovora koji traže.

E sad, dolazimo do sledećeg pitanja, ako prve stranice izlaze sa oko 2000 reči, zašto je preporuka pisanje teksta od 1000 reči?

Složićemo se da je pisanje opisa proizvoda u 2000 reči mnogo i da bi čak i čitaocima to bilo puno za čitanje. Da bi nadomestili broj od 1000 reči, tu su recenzije proizvoda koje podstiču optimizaciju i povećavaju stope konverzije.

Da vam bude lakše kako da spojite sve gore navedene korake i primenite savete, dole možete da vidite infografik o optimizaciji stranica proizvoda:

Onpage optimizacija za kategorije proizvoda

Latentno semantičko indeksiranje (LSI) ključne reči su ono na šta treba da se fokusirate ako želite da se rangirate visoko. Reči se mogu upotrebljavati i kao sinonimi, jer oni predstavljaju blisko povezane ključne reči i teme. Tako jednu reč možete da kažete na više načina.

Ranije Google nije mogao da identifikuje sinonime pa se takve reči nisu prepoznavale na Google-u. Sada, kako je Google unapređen prepoznaje reči i može da poveže sinonime.

Ovo znači da ne treba da kreirate 3 stranice koje ciljaju 3 povezana termina, umesto toga, možete da napravite jednu stranicu koja je relevantna za sve termine.

Tehnička SEO optimizacija za e-commerce veb sajt

Nisu samo ključne reči u fokusu SEO optimizacije, jer postoji i tehnička strana koja uključuje stvari poput brzine veb lokacije, korisničko iskustvo i prilagođenost mobilnim uređajima.

Suština je da korisnici imaju najbolje moguće iskustvo dok istražuju i razgledaju vašu prodavnicu.

Da biste unapredili tehnički SEO, to možete da uradite tako što ćete ispratiti korake koje je Semrush podelio na njihovom blogu.

Korisni alati koji vam mogu pomoći u optimizaciji su:

Navedeni alati su samo neki od mnogih koji su tu da olakšaju optimizaciju i pomognu u boljem rangiranju na pretraživaču.

Koraci koje treba da preduzmete za tehničku optimizaciju prodavnice su:

1. Mogućnost „crawlanja“

Ovo se odnosi na mogućnost da robot kojeg web pretraživač šalje može da prikupi podatke sa web stranice i pređe čitavu stranicu kako bi je kasnije indeksirali.

To pomaže u otkrivanju da li ima pokvarenih linkova na sajtu, dupliranog sadržaja, a može i da uoči da li fali alt tekst na slikama.

2. Samo jedna verzija prodavnice treba da bude dostupna na pretraživaču

Postoji nekoliko načina kako osoba može da pregleda vaš sajt, a samo jedan od njih bi trebalo da bude pregledan.

Najbolje je da se odlučite na HTTPS verziju koja je zaštićena. Korišćenje ove verzije utiče na bolje korisničko iskustvo i na algoritam Google pozicioniranja.

3. Proverite optimizaciju vaše početne stranice

Da biste znali kakva je optimizacija vaše prodavnice, postavite sebi nekoliko pitanja, na ona pitanja gde je odgovor „ne“ znači da treba da ih promenite.

Samo neka od pitanja koja možete da postavite su:

  • Da li se na stranici nalazi dobar naslov koji je klikabilan?
  • Postoji li prilagođen meta opis?
  • Da li je ključna reč pravilno uključena na stranici?

4. Sadržaj treba da bude jedinstven

Da ne biste imali duplirani sadržaj jer Google to ne voli, postoji nekoliko alata pomoću kojih možete da vidite da li je sadržaj jedinstven ili je kopiran.

5. Pretražite na Google-u vaš brend

Koraci koji vam mogu pomoći u pozicioniranju na pretraživaču su:

  • Izgradite dobre linkove
  • Napravite Google Business nalog
  • Omogućite da se vaša prodavnica prikazuje na više društvenih mreža

6. Analizirajte saobraćaj pretraživanja

Pogledajte izveštaje Google analitike od početka osnivanja veb prodavnice do danas. Tako ćete znati kako vaša veb prodavnica radi i šta je potrebno da promenite da bi njena posećenost porasla.

Lokalni SEO za e-commerce prodavce

Ako želite više lokalnog saobraćaja na sajtu, pravilno urađen SEO vam može dati dobar podsticaj da to učinite.

1. Napravite Google my business profil

Google my business nalog važi za sve prodavnice koje imaju fizičku adresu. Google my business omogućava da postavite detalje preduzeća u Google-ovu bazu podataka. Pomoću njega se vaše preduzeće prikazuje u lokalnim rezultatima pretrage.

Na Google my business-u je prikazana adresa, veb adresa, radno vreme, slike, recenzije i još druge bitne informacije vezano za vaše poslovanje.

2. Povežite se sa lokalnim biznisima

Izgradnja lokalnih citata je povratna veza sa drugih lokalnih veb lokacija poput časopisa, saopštenja za štampu i drugih lokalnih medija. Ove veze su važne za optimizaciju zato što prikazuju Google-u da ste prepoznatljivi u vašoj okolini.

Kako backlinkovi pomažu generalno za SEO, tako backlink sa lokalnog sajta znači za lokalni SEO.

3. Izgradite lokalne veze

Veze na lokalnim veb lokacijama su odličan način da se izgradi opšti autoritet domena i pomogne lokalnom rangiranju.

Ovo uključuje lokalne medijske kuće, dobrotvorne organizacije koje podržavate, blogove zasnovane na lokalnom nivou i lokalna udruženja kao što je Privredna komora.

Da više istražite temu lokalnog SEO-a i izgradnju backlink-ova, pročitajte Moz-ov vodič.

Blog sadržaj

Statistika kaže da:

  • 45% prodavača kaže da je blogovanje njihova strategija broj 1
  • 70% ljudi bi radije saznalo o kompaniji preko članka nego preko oglasa
  • 68% potrošača se oseća povezano sa brendom nakon što se upoznaju sa sadržajem koji oni nude

Sadržaj na Blogu je jedan od najlakših načina da se vaša prodavnica rangira za više ključnih reči i izgradi više povratnih veza.

Kvalitetnim sadržajem na Blogu povećava se vaš saobraćaj i prodaja proizvoda. Mnogo je lakše izgraditi veze do visoko kvalitetnog sadržaja bloga preko stranice proizvoda ili kategorije.

Izgradnja linkova za online prodavce

Dva stvari za koje Google posebno brine su:

  1. Sadržaj stranice
  2. Linkovi

Backlinkovi sa drugih veb lokacija sa visokim autoritetom domena ka vašoj veb lokaciji poboljšavaju rangiranje više od skoro bilo kog drugog faktora rangiranja.

Off-page SEO aktivnosti su sve one koje se za razliku od on-page SEO strategije preduzimaju izvan sajta sa ciljem njegovog što boljeg rangiranja.

Da steknete veze i izgradite backlinkove, poželjno je da sarađujete sa drugim blogerima i vlasnicima veb sajtova.

Postoji nekoliko načina kako to možete da uradite:

  • Pisanjem članaka za stranice koje se bave istom ili sličnom temom kao i vi.
  • Promocija na društvenim mrežama.
  • Promocija na stranicama saradnika i društvenih organizacija.
  • Saradnja sa influenserima.
  • Izgradnja prekinutih linkova.

Najbolja situacija je kada je linkovanje prirodno, kada ne morate od drugih da zatražite da to učine već kada drugi sajtovi to urade zbog kvalitetnog sadržaja koji ste im dali. Što znači, što više linkova ka vašem sajtu, vaš sajt ima bolji autoritet. Što je autoritet veći, Google ga bolje prepoznaje i ima šanse za boljim rangiranjem.

Kako da znate da li će navedeni koraci biti uspešni za vas?

Merenje SEO rezultata

Ako niste sigurni da li je vaša optimizacija dovoljno dobra i da li ste uradili dobar posao, možete da analizirate vaše rezultate i tako proverite gde se nalazite nakon preduzetih koraka.

Merenje SEO rezultata

Da uspešno izmerite vaš uspeh, možete da uradite na dva načina:

  1. Upotrebite Semrush alat za praćenje i merenje učinka. Semrush ima ugrađenu funkciju praćenja položaja koji možete da koristite i tako budete obavešteni kad god se promeni pozicija vašeg sajta. Ova funkcija je od skoro unapređena, pa je moguće i upoređivanje napretka sa konkurencijom.
  2. Kreirajte kontrolnu tablu za optimizaciju na svom nalogu za analitiku
  3. Ako želite besplatnu metodu da vidite poboljšanja u rangiranju pretrage ili samo želite više podataka, možete da instalirate besplatnu SEO kontrolnu tablu u svoju analitiku.

    ZAKLJUČAK

    I za kraj, da sumiramo sve što smo naveli u tekstu iznad, da li SEO optimizacija za pretraživače garantuje mesto na vrhu?

    SEO pomaže u vidljivosti veb prodavnice, donosi nove upite, kupce i pomaže u izgradnji vaše zajednice. Proces optimizacije vašeg veb sajta možda zvuči komplikovanije nego što stvarno jeste. Istina je da je to proces koji zahteva vreme kako bi se videli rezultati.

    I od vaše konkurencije zavisi da li ćete i koliko dugo biti na vrhu pretraživača. Google je taj koji se često menja pa je u skladu sa tim potrebno prilagoditi se promenama. Istina je da Google prepoznaje kada korisnike interesuje vaš sadržaj, kada ga komentarišu, dele i preporučuju drugima. Takav uspeh Google nagrađuje visokom pozicijom na pretraživaču.

    Ukoliko vam je ovo ipak sve komplikovano i želite da proces SEO optimizacije prepustite profesionalcima naša agencija NET VISION vam stoji na raspolaganju.

    Možete nas i pozvati na 061 16 87 157 Saša Rebić




SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....


Detaljnije...



Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...



Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta