Izazovi za marketing menadžere

Marketing menadzeri analiza podataka

Marketing stručnjaci, da li ste spremni da se uhvatite u koštac sa gomilom podataka za analizu?

Marketing menadzeri

Posao marketing menadžera danas se uglavnom svodi na – analizu podataka. To je s jedne strane dobro, jer omogućuje precizno merenje učinka, a s druge strane znači konstantno ići u korak s novim tehnologijama i rešenjima koja olakšavaju praćenje podataka.

Analiza podataka je postala veoma važna, tačnije neophodna, marketinškim menadžerima, pružajući im uvid u trendove, trenutne kampanje i pogrešne inicijative u realnom vremenu.


“Marketinški menadžeri su danas u toku sa brojkama, ciframa i metrikom više nego ikada ranije – oni razumeju da se uspeh njihovih marketinških kampanja oslanja na sposobnost da analiziraju podatke i pretvore ponašanja i aktivnosti kupaca i korisnika u delotvoran uvid koji se može iskoristiti za optimizaciju trenutnih marketinških poduhvata”, Mišel Haf (Michelle Huff), direktor marketinga u kompaniji Act-On Software.

Dobri marketing menadžeri znaju da tumače podatke – ali i da ih iskoriste!

Prema Hafu, moderni marketolozi znaju kako da protumače podatke i, što je još važnije, znaju da iste analiziraju kako bi pronašli smisao koji će uticati na izgled budućih programa i koji će ih pokretati, što će dovesti do većeg uspeha.

„Moramo naučiti kako da ispričamo priču ili izgradimo profil uz pomoć podataka koje prikupljamo iz naših kampanja. Naš je posao da pretvorimo podatke u znanje koje poboljšava iskustvo kupaca”, zaključila je ona.

Podaci su bitni jer mere uspeh u realnom vremenu, što olakšava donošenje odluka. Na taj način se više ne gubi vreme čekajući na efekte kampanja.

Osluškujte trendove – da vas oni ne bi progutali!

Društvene mreže marketing

Najbolja stvar koju marketing menadzer može da uradi kako bi zaobišao te prepreke jeste da bude u toku sa najnovijim trendovima digitalnog marketinga. Preporuka je da se svi marketing menadžeri informišu o najpopularnijim kanalima koje ljudi koriste na dnevnoj bazi kako bi došli do željenog sadržaja. Takođe je od velike važnosti da osluškujete tržište kako obiste saznali koja će biti sledeća najbolja aplikacija – kao što je bio slučaj sa Tviterom koji je, kada je izašao, u potpunosti promenio način na koji ljudi dele sadržaje i međusobno komuniciraju. Ili kao kad se pojavio Snapchat, većina marketing menadžera se uhvatila za glavu ne shvatajući „šta je klincima u tome zanimljivo“.

A sa svim ovim uvidima se javlja još veća potreba da razumete analitičke platforme – da proučite neku tabelu sa informacijama i pronađete doslednosti, nepodudarnosti i izolovane slučajeve koji će doprineti vašim budućim marketinškim kampanjama.

Šta je uspešan marketing? Odnosno, da li je svaka reklama zaista dobra reklama?

Toliko izrabljena floskula „There is no such thing as bad publicity“ se pripisuje jednom direktoru cirkusa iz pretprošlog veka koju je izrekao suočen sa tadašnjim izazovima, dakle, nema reči o univerzalnom savetu za marketing i PR stručnjake.

Samo zato što neka kampanja izaziva veliku reakciju, to ne znači da je ona samim tim i pozitivna. Možda je vaš poslednji tvit postao viralan iz negativnih razloga, što je dovelo do povećane posete na vašem veb sajtu ili je vaš proizvod dobio veću pažnju na Internetu, ali ne u pozitivnom svetlu. Marketinški menadžer mora da bude u stanju da analizira te interakcije kako bi saznao koju vrstu pažnje dobija brend i kakvu reakciju izaziva, i naravno, kako da u skladu s tim reaguje.

“Pravi uvid može doći postavljanjem pitanja o podacima koji nisu očigledni. Kada primenjujemo analizu podataka na velike i kompleksne setove podataka, naš cilj je da tražimo trendove koje obično ne očekujete”, Rob Placer (Rob Platzer), marketinški direktor kompanije Bitly.

Ne treba vam još jedna diploma, već da „povežete 2 i 2“

Marketing stručnjaci strategija

Samo zato što postoji rastuća potreba da marketinški menadžeri razviju bolje razumevanje tehnologije, ne znači da morate da se bacite na dobijanje fakultetske diplome iz informatike. Umesto toga, jedan mali korak koji možete da načinite jeste da počnete da razvijate odnose sa IT stručnjacima i inženjerima u okviru vaše kompanije. Na taj način, znaćete kome se možete obratiti kada imate bilo kakva pitanja ili su vam potrebne dodatne informacije o bilo čemu što je vezano za podatke.

Na primer, možete se učlaniti u Fejsbuk grupe kao što je Marketing zajednica, gde se možete povezati s vodećim stručnjacima iz regiona ili angažovati frilensere za neke od part time poslova.

Sa novim trendovima i alatima možete biti u toku ako pratite specijalizovane portale za ovu temu, mi predlažemo sledeće tekstove:

I naposletku, ne zaboravite najvažnije: trendovi se, pogotovo poslednjih godina, menjaju munjevito, ali princip i pristup treba da ostanu isti: pratiti pažaljivo sve promene, reagovati u skladu s njima i biti otvoren za nova rešenja.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!




SEO smernice za 2023. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2023. godini....


Detaljnije...



Linkbuilding Tutorijal za 2023.

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...



Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta