Kako privući posetioce na sajt

Pročitajte par saveta kako da generišete organsku posetu.

itusluge

13 ultimativnih saveta kako privući posetioce kao magnet

Ako se trudite oko svog sajta, a rezultati izostaju, onda je ovo tekst koji vam je trebao, jer se u njemu nalaze apsolutno svi koraci koje treba da preduzmete.

Već smo pisali o brzini učitavanja sajta, šta je to bounce rate? i kako ga smanjiti, kako treba koncipirati tekst, da pored kvalitetnog on bude i vizuelno primamljiv. U ovom tekstu biće opisani svi, u praksi bezbroj puta dokazani, koraci koje treba da primenite u kreiranju sadržaja i na svom sajtu.

1. Sadržaj na sajtu treba da bude dinamičan i “lako čitljiv”

Da bi poboljšali čitanost, najpre se usmerite na čitljivost. Zamislite tekst koji je izuzetno kvalitetan, ali teško čitljiv: nigde proreda niti podnaslova, samo “gomila” sivih slova. To nikako ne smete sebi da dozvolite! Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da oblikujete svoj sadržaj i učinite ga više čitljivim:

- Koristite podnaslove, da biste istakli tematske celine. Još bolji efekat ćete stvoriti ako u podnaslov stavite ključnu reč, neku tvrdnju, pitanje ili odgovor na pitanje. Istaknite podnaslov većim slovima, boldovanjem, ako radite u Wordpressu stavite ga u Headline 2. Obojite podnaslove drugom bojom.

- Koristite liste sa tačkama, ili numerisane kad nešto nabrajate. Gugl prati semantiku teksta, pa tako gleda dal imate boldovane reči, italic, citate itd.

- “Oprema teksta” treba da bude raznolika. Ilustrujte to o čemu pišete! Kao oprema teksta mogu vam poslužiti: infografici, grafikoni, fotografije, video snimci, galerije, GIF animacije…

- Ako pišete o stručnoj temi, konsultujte adekvatnog sagovornika ili se poslužite citatom relevantne osobe. Linkujte kvalitetan portal koji piše o toj temi. Gugl prati gde usmeravate vaše posetioce.

- Podebljajte ključne reči na nekoliko mesta (ne preterujte s ovim). Postavite što više pitanja u sadržaju, da bi čitaoci dobili želju da učestvuju, umesto da samo čitaju.

- Završite obavezno zaljučkom ili rezimeom. Ovo pomaže čitaocu da brže sumira i shvati ono što je pročitao, kao i da preduzme akciju.

2. Izbegavajte iskačuće prozore (pop upove)

Nemojte remetiti navike korisnika. Tema u kojoj ima puno neslaganja je da li koristili iskačuće prozore ili ih izbeći. Predlažem da ne koristite "popapove", jer njime nervirate korisnike. Moje iskustvo. Isto važi i za muziku na sajtu.

3. Napravite podsticajan poziv na akciju

Šta je cilj vašeg teksta? Da poruče proizvod ili uslugu, prijave se na mailing listu, besplatno preuzmu e-book? Kako mislite da dođe do željene konverzije ako ne postoji "call to action"? Poboljšajte priču o svom brendu tako da "poziv na akciju" (call-to- action, CTA), bude ubedljiv. To bi korisnika trebalo da navede da klikne i vidi šta se nalazi sa druge strane.

4. Budite redovni i istrajni

Gradite i održavajte svoj blog uvek svežim, sa relevantnim sadržajem koji ćete dodavati postepeno i redovno. Na taj način, vi postepeno podstičete i uspostavljate poverenje. Čitaoci će zapamtiti svaki korak u akciji koju preduzimate i reči koje koristite. Počeće da vam veruju. Pitate se kako treba da obuhvatite priču u svom sadržaju? Pratite ove savete:

- Napravite kupca herojem. Stavite kupce na prvo mesto, obezbedite kvalitetnu priču i mogućnost da oni to podele. I deljenje pokazuje nivo izgrađenog poverenja.

- Budite iskreni: stavite se u perspektivu kupaca. Šta god da radiš, ne laži ih. Čak i u najboljoj nameri. To će boleti obe strane i vas i njih, vaš ugled i vaše čitaoce, koji će vas napustiti ako posumnjaju da niste iskreni.

5. Ciljajte ključne reči sa visokovrednim pratiocima

Kako bi poboljšali performanse pretraživanja, fokusirajte se na visoko vrednovane reči. Kad to kažem, govorim o onim ključnim rečima koje podržavaju ozbiljne, moćne sadržaje, na čijem će čitanju korisnici provesti više vremena. S obzirom da i dalje čitate ovaj tekst, to znači da smo dobro “odradili posao”. A nismo išli na ključnu reč “saveti za pisanje”, jer se to može odnositi i na školski sastav, već na “podizanje čitanosti”, “optimizacija teksta”, “kako napraviti posećen blog”.

6. Pravi sadržaj privlači prave posetioce

Kada napravite pravi sadržaj i koristite prave kanale da ga distribuirate, vi ćete na kraju doći do prave publike. Razmislite, gde je vaša publika? Šta ih zanima, kako im možete pomoći?

7. Napišite atraktivni meta opis za korisnike pretraživača

- Uključujući ciljne grupe reči: pošto je meta opis u osnovi usmeren na korisnika pretraživanja, uverite se da je ključna reč koju oni pretražuju prisutna u vašem opisu.

- Koristite "poziv na akciju": pretraživačkim korisnicima – svim korisnicima, stvarno treba da kažemo šta dalje da rade. Korišćenje CTA u meta oznakama zaista može da poveća svoj trag za pretragu.

8. Kreirajte više odredišnih stranica za visoko vrednovane ključne reči

Ako pogledate izveštaje Google analitie, verovatno ćete primetiti da većina ljudi dolazi na vaš sajt preko početne stranice (homepagea). Kada budete imali više tako posećenih stranica, prvo budite sigurni da su jednostavne za navigaciju, a zatim da su sve povezane sa početnom stranicom. Možda neka čak nije povezana sa vašom odredišnom stranicom. Da bi se rešio ovaj problem, stvorite više odredišnih stranica na osnovu ključnih reči visoke vrednosti, ljudi koji pretražuju u vašoj niši, odnosno temi kojoj je sajt posvećen.

9. Ubrzajte učitavanje stranice

Posetioci očekuju da se vaša stranica učita za 2 sekunde, ako je moguće, odmah! Što se sporije otvara vaš sajt, to je veća stopa odlaznosti s njega. Neke od strategija koje možete koristiti za povećanje brzine sajta uključuju:

- Uklanjanje linije upita od statičkih stranica, sajt ne bi trebao da ima više od 90 upita

- Za poboljšanje performansi značajna je optimizacije slika. Slike koje postavljate na vaš wordpress-a prvo smanjite na prihvatljivu veličinu maks. 100 kb. Možete koristiti photoshop, neki online resizer kao što je https://compressor.io/

10. Podesite eksterne linkove da se otvaraju u novim prozorima

Ako vam se eksterni linkovi otvaraju u istoj kartici, obavezno implementirajte “dugme za nazad”. Ako koristite Wordpress, možete preuzeti i instalirati ““WP eksterni linkovi”” plugin. To će automatski podesiti sve eksterne linkove za otvaranje u novu karticu ili prozor.

11. Prilagodite svoj sajt mobilnim uređajima

Živimo u mobilnom dobu. Skoro 95% naših kupaca pristupaju internetu preko mobilnog telefona, tako da vaš sajt mora da bude optimizovan za njih. Prvo i najvažnije, testirajte vaš sajt prateći ove korake:

- Idite na Gugl sajtove koji imaju test alate za prilagođavanje mobilnim telefonima. Priključite URL adrese sajta. Kliknite da dugme ''Analiziraj''. Sačekajte da se stranica procesira.

- Proverite rezultat. Ako je vaš sajt prilagođen mobilnim telefonima, videćete poruku sa potvrdom o tome. Ako ne koristite Wordpress, a niste tehnički potkovani, možda će biti potrebna pomoć profesionalca.

- Ako vidite negativnu poruku, potrebno je da optimizujete sajt. Ako ste korisnik Wordpressa veoma je lako da napravite vaš sajt prilagodljiv mobilnim telefonima. Sve što treba je da uradite da instalirate "JetPak plugin" i aktivirate mobilnu temu. Takođe, možete da koristite "WP touch plugin".

12. Pokažite kredibilitet, to je i poenta, zar ne?

Kakva god da vam je strategija, prihvatite da ne može sve brzo da donese novac, naročito ne po cenu vaše reputacije i rušenja principa. Umesto toga, koristite svaku priliku da pomognete drugima. Držite se te putanje i ostanite dosledni. Znam da bi neke od strategija ovde proizvele dosta brže rezultate, ali ne očekujte to. Nastavite da gradite publiku pomoću kvalitetnog sadržaja. Ako ste razumeli i implementirali ove savete, na jednog zadovoljnog posetioca dolaze tri nova, jer većina ljudi voli da podeli kvalitetan sadržaj.

13. Pokažite i sebe

Nemojte se libiti da iznosite svoje stavove, primere iz prakse, greške na kojima ste učili. Budite otvoreni za pitanja i da pomognete nekome ko vas pita za savet.

Pohvalite nekog kolegu iz branše. Trudite se da ne budete sujetni, jer to nailazi na podsmeh.

Zaključak

Kvalitetni tekstovi sa više podnaslova, dobro opremljeni slikama, video klipovima, brzo učitavanje stranica, veličina fonta i boja slova to je cilj. Naposletku, pored svega navedenog, budite u toku! Istina, trendovi se smenjuju munjevito, ali samo ako pratite šta se dešava i šta je aktuelno bićete zanimljivi publici. Ovakav rad je koristan i guglu i vama tako da bićete nagradjeni sigurno.


SEO smernice za 2022 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022 godini....

Detaljnije...

Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije...

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta